Thursday, September 18, 2014

Drama Adaptasi Novel 2014





Assalammualaikum,
Tahun ni banyak novel yang telah diadaptasi kepada drama. Jom kita tengok list drama.



  1. Rindu Awak 200%- novel yang biasa tapi berjaya diterjemahkan dengan baik dan luar jangkaan Korang pun suka kan, walaupun tema dia masih lagi sama.kahwin paksa. 
  2. Syurga di Wajahmu
  3. Yess Boss
  4. Kerana terpaksa aku relakan- Drama yang memberi kejutan. Dari sambutan, gandingan pelakon yang menjadi hinggalah ending(memang sangat mengejutkan,haha). 
  5. Maaf jika aku tak sempurna- masih ditayangkan ketika ini. 
  6. Bila hati berbicara belum ditayangkan
  7. Aku bukan isterinya
  8. Teman lelaki upahan
  9. Ariana rose (novel wedding breaker). Drama  yang berjaya menarik minat penonton.Drama ini berjaya mempopularkan  pelakon utamanya. Kalaulah keith foo tak berapa  kaku(expression less).  Novel ni lebih best dibaca dari ditonton. Monolog kurang "kick" dalam drama.
  10. Tuan Rumah Pembantu Rumah
  11. Cinta pandang pertama
  12. Setitis Kasih Darmia
  13. Projek memikat suami- Drama yang berjaya diterjemah mengikut novel. Aiman dan Emma agak sepadan dengan deskripsi penulis tentang Zahrain dan Nawwal.
  14. Suamiku en Perfect 10
  15. Jauh dari Cinta. Lakonan yang baik dari pelakon
  16. Di bawah lindungan kaabah- ramai menyatakan heroin tak sesuai dengan watak.
  17. Bukan aku tak cinta- drama yang terbaik dari segi terjemahan ke drama.Pelakon menjiwai watak hingga chemistry tercipta
  18. street vandetta
  19. Setulus janji
  20. Terlanjur Mencintaimu

Slot Akasia sentiasa ambik tema kahwin paksa. Harap lepas ni boleh la tukar tema ye pihak penerbit,dan jangan menghampakan kami dengan ending yang berbeza dari novel. Beberapa kali kecewa dengan ending yang "mengejutkan".
Apa komen korang tentang drama adaptasi ni? Komen dengan berhemah ye, beri kritikan membina supaya akan datang drama yang dihasilkan jadi lebih baik.

No comments:

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq