Senarai Adaptasi Novel ke Drama 2019



Salam buat pencinta novel dan adaptasi novel.  Pastinya korang tertunggu-tunggu adakah novel kesukaan korang bakal diadaptasi atau tidak kan. Ada sesetengahnya adaptasi novel lebih baik dari novel sendiri sebab ia jadi lebih realistik. Ada pula, lebih baik kekal novel agar tidak lari dari bayangan yang dibaca..haha
Apa-apapun kita tengok novel mana yang menjadi pilihan produser.


  1. Pujaan Hati Kanda - Aulia Iman
  2. Dia Menantu Rahsia - Indah Hairani
  3. Dekatnya Cinta - Aisha Sofea
  4. Senafas Rindu - Damya Hanna
  5. Kerana Dia Manusia Biasa - Wan Nur Najihah
  6. Curi Curi Cinta - Siti Rosmizah
  7. Patah Sayap Bertongkat Paruh - Hanna Ilhami
  8. Setelah Cinta Itu Pergi -East Diani
  9. Asalkan Dia Bahagia- Hani Fazuha
  10. Sesegar Nailofar- Zaid Akhtar
  11. Ops Terpikat Cik Sombong
  12. Suamiku Mr Blind- DanishaRahmat
  13. Setelah Terlafaznya Akad - Anna Milia
  14. Aku yang kau tinggalkan - Alina Haizar
  15.  Dia Encik Imam Express- Cik Tet
  16. Surat Cinta Buat Tuhan
  17. Sara Kirana 
  18. Dia Yang Ku Cinta- indah hairani
  19. Cetera Hati Diya
  20. Sweet Dream
  21. Utusan Cinta Buat Adam
  22. Manuskrip Cinta 
  23. Tuan Danial
  24. LelakiyangDulu
  25. Setelah Ku Dimiliki
  26. Cemburu Seorang  Perempuan
  27. Seadanya Aku




follow admya di facebook

Comments

  1. banyak jugak eyh yang adaptasi.. hrururu.. ada few
    yang ending tu boleh agak dak. and cintan cintun banyak sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab semua novel lebih kurang sama jalan cerita
      haha

      Delete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...