Friday, September 28, 2012

Episode 21 Adam dan Hawa


update online video and link download

Ain seakan merasakan ada orang lain menggunakan biliknya. Ain bertanya pada adiknya,Eja. Namun,Eja menafikannya.
Adam cuba menelefon Ain,namun dia masih tidak berani bersuara.


Normah menegaskan yang dia amat tidak suka Johan terlalu rapat dengan Ain.
Am masih tidak berputus asa untuk setia menunggu Ain.Namun masih ada kerisauan di hatinya jika Ain menolaknya.Ain cuba memberitahu Azie tentang statusnya namun tak jadi.





Ain dan Azie pergi ke Airport untuk menghantar Johan.Ain  bertembung kali dengan Am. Ain terkejut melihat Am.

Lagu dalam episode - Akim: Bengang


sorry, lambat..enjoy the episode

watch online
download ep 21

Melancong ke Disneyland
Masterchef Malaysia 2

Cerekarama - Kerana Dia Anakku



Mengisahkan Melissa(Eja)  yang tertekan   dalam mencari pembunuh anaknya.Melissa hampir hilang kewarasan selepas mengetahui Badrul sanggup merogol dan membunuh anaknya Fara(Erin Malik) yang sebelum itu ditemui oleh seorang tukang sapu di dalam sebuah longkang.

Kemarahannya memucak bila mendapati sehelai sapu tangan di celah pintu.
Fara adalah anak Melissa dan Radzi(Dato' Eizlan Yusof).
Ketika berada di rumah yang disyaki lokasi terakhir anaknya, Melisa bertembung dengan Badrul yang datang entah dari mana memaki,menghentak Melisa ke dinding rumah.

Lagu dalam kerana dia anakku:




Lagu Adam dan Hawa - Pendam




Download mp3
Aku yang mengejar bayang cinta..
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya
Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta
Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati
Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta
Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati
Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah……
Aku pergi
Tiada hampa di hati
Aku yang mengejar bayang cinta…

Thursday, September 27, 2012

Lagu Adam dan Hawa Aku yang Berdosa







Download mp3




Sejauh mana langkah ku di sana
Aku melupakan mu

Seluas mana kau beri padaku
Masih ku angkuh padamu

Segalanya dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku

Ya Allah ku hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu

Segalanya Dusta
Gelap mengaburi ku

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku

Ya Allah ku hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu

Ya Allah apa yang bisa
Ku tebus kepadamu
Atas dosaku

Ya Allah hina terasa
Biarku bersujud
Untuk ke syurgaMu

Episode 20 Adam dan Hawa



Bila melihat Adam makin rapat dengan Dee,membuatkan  Mama Adam mula berserah kalau jodoh Adam dengan Dee.

Adam nekad belajar agama akhirnya-mendekatkan diri pada Allah.Perubahannya demi rumahtangganya- kerana harapan Ain mendapat suami yang boleh membimbingnya dunia dan akhirat.

Tulisan dairi Am membuatkan Ain terasa dekat dihatinya.
Akhirnya Ain tamat pengajian dan pulang ke tanah air.Ibu,adik-adik Ain,Azie dan Johan menyambut kepulangan mereka.

Adam terkejut melihat Ain akrab dengan Johan membuatkan Am menarik diri daripada berhadapan dengan Ain.Emak Ain juga tidak menyukai cara Ain yang seolah tidak membataskan dirinya sebagai seorang isteri,


Ain dapat merasakan kelainan di dalam biliknya-seolah ada yang menggunakan biliknya.Dia terkejut melihat kain pelikat tersidai di biliknya. Ain mula tertanya milik siapa kain itu.




Wednesday, September 26, 2012

Adam dan Hawa episode 19


Setelah Ain mengetahui keadaan sebenar dirinya. Dia mula merasakan satu kehidupan yang baru. Tanpa tanggungjawab seorang suami setelah 3 bulan tanpa nafkah zahir dan batin dengan sendirinya akan terjatuhnya talak.

Ini membuatkan Johan makin rapat dengan Ain malah Ain merasakan dia `bebas` dari perkahwinannya.

Setelah berapa lama Ain dan Adam dengan kehid

upan sendiri. Adam tetap merindui Ain dan tahu Ain tetap berkeras. Tanggungjawab sebagai suami Adam tetap jalankan…terutamanya isu nafkah.

Ain sentiasa mengikut perkembangan keluarga. Begitu juga dengan Adam. Ain dapat merasakan Adam kini bersama Dee bila terlihat gambar perkahwinan Kak Zah. Gaya Dee yang manja bersama Adam jelaskan menunjukkan mereka terus bersama.

Ain suka bila ada yang menjaga Adam tapi dalam masa yang sama hatinya sedih..dia sendiri tak pasti apa sebenarnya yang tersentuh di hati..!!

Ain nekad menyambung master di Australia walaupun Johan dan Azie terus memujuknya. Kini Ain sendiri di Australia bila Johan dan Azie balik ke tanah air.

Ain heran maknya tak pernah putus berikan duit belanjanya. Tapi alasan Normah pada Ain langsung tak mendatangkan syak wasangka.

Adam makin resah dalam penantian menunggu Ain. Kini Ain lebih banyak masa bersendirian teringatkan semua kenangan dulu. Mula ada rasa rindu pada Adam…perasaan rindu yang tak mampu membohongi dirinya sendiri..


Watch ep19

Download episode 19

note: sorry admya n adam dan hawa fans..episode 19 lambat upload - (outstation)

Monday, September 24, 2012

Adam dan Hawa episode 18



Adam makin rindu..makin sayang pada Ain. Entah kenapa perasaan tu makin kuat walaupun Ain terang-terangan menolaknya.

Adam kini sering ke kampong Ain melawat keluarga mertuanya. Dan secara tak langsung mendekatikan dirinya untuk mengetahui Ain lebih mendalam. Bilik Ain menjadi tempat Adam tidur.


Dengan secara tak sengaja Adam terjumpa Diari tulisan Ain yang ditinggalkan sebelum pergi ke Australia.

Entah kenapa Ain berterus terang bercerita kisah silam pada Johan. Johan terkejut dengan berita tersebut. Malah kerana itu juga hubungan mereka makin rapat kerana Johan seorang pendengar yang setia dan memahami.

Rahsia Ain hanya Johan yang tahu. Ain terpaksa berdolah dalik dengan Azie bila dikaitkan dengan isu hubungan cinta bersama Johan.

Johan yang makin suka pada Ain. Cuba mencari kaedah untuk menyelesaikan isu masalah kahwin cerai suami isteri. Johan sanggup mempelajari hokum hakam dalam perkahwinan.
tempat seorang isteri di sisi suami,mana Ain?


Sementara Adam mula rasa memerlukan seorang wanita. Dalam keadaan begitu Dee sanggup serahkan diri pada Adam. Adam mula berbelah bagi tentang perasaannya...



Download episode 18 
Watch episode 18

Lagu tema Julia slot akasia


Sudah Cukup Sudah - Nirwana Band




Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja
T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

2) Jung Yong Hwa- You've fallen for me( See my eyes)



3) Tentang Mimpiku- Mytha Lestari



4) Tiada rasa- Aliff Razali feat  Ika Nabila



5) Nera- hatiku milikmu

Sunday, September 23, 2012

Benci jadi Cinta Astro Ria


Akhirnya selepas 2 tahun(kalau tak silap) Nada Cinta berakhir jugak..Lama giler nak habis.
Sinetron baru akan ditayangkan menggantikan Nada Cinta(tak la baru sangat- sebab sinetron ni dah ditayangkan pada 2006) Sinetron lama..Aduhai Astro!

Benci Jadi Cinta merupakan adaptasi dari drama Korea- My Girl. Kalau tengok, mereka diorang tiru sebjik macam My Girl. Banyak babak serupa macam My Girl.


Sinopsis:

Alya, adalah gadis cantik yang bekerja sebagai seorang pemandu pelancong.Raharjo, ayahnya, seorang penjudi yang memiliki banyak hutang. Tapi Alya selalu menemukan cara untuk melunasi seluruh hutang ayahnya itu.
Reihan Setyawan merupakan satu-satu satunya ahli waris dari pemilik jaringan hotel terbesar di Indonesia. Tasya adalah kekasih Reihan.Dia seorang atlet bulu tangkis terkenal di dunia. Kesibukannya bertanding , membuat Tasya selalu melakukan perjalanan jauh ke beberapa negara.Namun cintanya yang teramat besar pada Reihan, membuatnya kembali ke Indonesia.
Reihan tak sengaja melanggar Alya dan membawanya ke rumah sakit. Pada saat yang sama, Reihan mendapat masalakerana harus melayan beberapa tamu dari Jepun, sementara dia tidak memiliki pegawai yang boleh berbahasa Jepun. Saat itu, Reihan tak sengaja melihat kad nama Alya. Disitu dia tahu bahwa Alya boleh berbahasa jepun. Reihan pun menggunakan jasa Alya. Atas pertolongan Alya, para investor dari Jepun yang sangat potensial itu menyukai   selama berada di tempat Reihan.
Hermawan (Datuk Reihan) ingin sangat bertemu dengan cucu perempuannya sebelum ia meninggal. Reihan pun mencadangkan agar Alya berpura-pura sebagai cucu datuknya yang telah lama hilang itu. Sementara Reihan terus berusaha mencari sepupunya yang sebenarnya.
Untuk sementara waktu rencana itu berjalan lancar dan pencarian yang dilakukan Reihan terhadap sepupunya juga mengalami kemajuan. Yang lebih penting, kesihatan Hermawan mulai membaik berkat kehadiran Alya. Diam-diam Alya sendiri mulai jatuh cinta pada Reihan.Tapi tanpa pengetahuan Alya, rupanya, Reihan pun tertarik dengannya.


Pelakon:
  • Nia Ramadhani - Alya
  • Jonathan Frizzy - Reihan
  • Fathir Muchtar
  • Donita
  • Nuri Maulida
  • Rezky Aditya
  • Basuki
  • Kaharudin Syah
  • Ivanka Suwandi
  • Hj.Endang


rezky aditya yang baru keluar hospital selepas kemalangan teruk.

Friday, September 21, 2012

Lagu tema Runtun Qalbu



Lagu tema Runtun Qalbu: Noktah
Nyanyian: Hazama
Ciptaan : Cat Farish
download

Demi Asma Mu-
Penyanyi: Rafidah Ibrahim


Ku lafazkan asma Mu
Renung kalam suci Mu
Menagih kasih dari Mu

Hingga tiada tasbih
Masa silam ku ratapi
Kemungkaran ku insafi

Pada Mu ku berserah
Sujudku menadah doa
Sirami hidayah untuk melakar taqwa
Demi mengapai Syurga
Indah asmaMu ku bisikkan
Kalam suciMu ku dendangkan

Ku pamer cinta pada Mu
Mohon cinta dari Mu
Sempurnakanlah duniaku
Berkatilah hidupku

Pancarkanlah padaku
Nur kasih asma Mu
Ku pohon keampunanMu

download demi asmaMu

Thursday, September 20, 2012

Adam dan Hawa episode 17





 Walaupun rindu pada Am,dendam Ain tetap menguasai diri. Dia cuba menafikan rasa kasih yang hadir utk Am.



aku benci dia


Adam Mukhriz gagal memujuk Ain. Am berasa kecewa.Mama Am cuba menenangkan Am dan tidak berputus asa supaya hubungan Am dan Ain tidak putus di tengah jalan. Ain masih lagi tidak mampu untuk menerima Am.
 Ted,Kau pergilah bagitau dia,cari orang lain!



Download ep 17

Watch online ep 17/watch ep 17 (YT)

adam dan hawa ep18


Wednesday, September 19, 2012

Adam dan Hawa episode 16


Pertemuan Kak Zah membuatkan Ain terharu.Mereka bertemu setelah beberapa tahun terpisah
Ain mula rasa bila mama Kak Zah ada,bermakna Adam bersama mereka.

Azie berpakat dengan Johan untuk aturkan "dating" mereka. Lama Johan menantikan Ain yang bertemu dengan kenalannnya. Johan tidak tahu siapa..Lama menanti hingga Azie muncul kembali., Johan frust..menunggu lama.
Inilah pertemuan pertama Ain dengan mertua, Maria terharu dan menerima Ain seadanya. Malah cuba memujuk hati Ain supaya menerima Adam.Kisah lama terkeluar kembali.Rupa-rupanya angkara Dee. Tapi pada Ain tiada gunanya kerana dia belum bersedia dengan ikatan perkahwinan bersama Adam.Mama min Ain berjumpa dengan Am walau seketika. Ain berat hati

Ain akhirnya bersetuju  berjumpa Adam demi mertuanya.Walaupun sebenarnya ada perasaan rindu itu. 
 Pertemuan dua hati setelah beberapa tahun. Tanda tanya bermain di fikiran Johan. Siapa lelaki itu?


Pertemuan Ain dan Am tegang...kerana Ain terus berdendam.

kalau korang nak tahu babak dailog johan keluar dari bangku lepas tunggu ain  lama: kejap la,tempat ni sempit kut- adalah dailog spontan..haha
takde dalam skrip..

watch online: Dailymotion/YT

Download ep 16



Am: Sampai bila kita harus macam ni?
Ain; Sampai mati
( Benci konon,tapi  Cik Ted kat sebelah)

Tuesday, September 18, 2012

Adam dan Hawa episode 15



Ain kini tiba di Australia dan mempunyai teman rapat yang gila-gila Azie. Kehadiran mereka disambut oleh Johan pelajar senior.Pertama kali jumpa, Johan merasai sesuatu perasaan yang lain.Johan selalu membantu mereka berdua. Ini kerana Johan akan sentiasa berjumpa Ain.
Adam dan mamanya pergi ke kampung untuk menjernihkan keadaan.
Adam terpana bila Ain meninggalkannya begitu sahaja,.
Tadika sunyi tanpa Ain.Cikgu Zauyah mula mengaku salahnya pada Ain.

Kini setelah beberapa tahun,Adam dan Ain saling merindui,cuma ego menguasai mereka.

Suatu hari,ketika berjalan-jalan,Ain tergamam bila seseorang yang dikenali di depan mata.

Lagu latar: Ratu- Triad


Am:Saya Adam Makcik..
Mama: Mak
Am: Mak



 Huhu...Renungan Adam bila Mama menyuruhnya menjalankan tanggungjawabnya sebagai suami kepada Ain

suka tengok adam dalam episode hari ni,


Online Daily/YT

Download Hotfile/Uploaded

episode 16

Tonton dan Menang Adam dan Hawa


Nak tiket ke Australia? Jom masuk peraduan Adam dan Hawa.



Senang je tonton episode 17 -24(24/9 HINGGA 4/10/2012)
lepas tu layari adamdanhawa dan jawab 8 soalan mudah..

Monday, September 17, 2012

Adam dan Hawa episode 14



Normah tak sangka,mama Adam seorang yang baik dan terima seadanya.Normah berharap dia dapat memujuk Ain utk tidak menerima tawaran belajar di luar negara.Namun,Ain tetap dengan pendiriannya.

Ain masih lagi janggal dengan status isteri di usia muda.Adam mula merasai kehilangan Ain namun egonya mengatakan tidak.Dia mempersoalkan tanggungjawab Ain sebagai suami.




Dee tidak serik untuk memujuk Adam hinggakan sanggup menjadi isteri kedua Am.Ain berat hati untuk berjumpa dengan mama Adam.

Ain bersemangat untuk ke luar negara.Ain mencoretkan sesuatu dalam dairinya dan meninggalkannya seperti meninggalkan  semua kenangan pahit yang berlaku.Namun,cik Ted tetap akan dibawa.



Ego Am mengatakan dia tetap takkan menceraikan Ain,melainkan Ain mempunyai pengganti.



Ain dan Am satu flight?


Watch online daily/YT

Download ep14

Episode 15

 









                       



Cinta,tolong sampaikan pesananku buat Si Dia


Cinta..
Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..
Tolong nasihati si dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..
Tolong ingatkan si dia. Aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia. Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia aku kasihinya kerana santunnya..
Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..
Tolong sedarkan si dia. Aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia. Aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..
Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya..Tolong pesan padanya. Aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya. Aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..
Tolong khabarkan pada si dia. Aku tidak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..
Tolong sampaikan pada si dia. Aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia,cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri…
Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia.. Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia.. Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya.. Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti…

Tips ubati perasaan putus cinta




Jika anda sedang bersedih, ingatlah

sesungguhnya,

Kuatkan diri kita, dengan berfikirkan positif,


 yakinlah,berserah kepada Allah dengan berdoa.





yakinlah