join admya di FB

Slot Akasia: Kerasnya Takdir(adaptasi novel)

 


Akan datang di slot Akasia 22 April jam 7mlm #KerasnyaTakdir

- Hadirkan Bahagia Untukku -

Jangan lupa okay sambil beraya kita tengok Kerasnya Takdir di TV3 ❤️

"Ujian adakah mendekatkan atau menjauhkan manusia daripada Tuhan"

Jumlah episode:28

Rangkaian: Slot Akasia, TV3

Waktu Tayangan: 7 malam Setiap Hari

Terbitan: creative solution

Sinopsis:

*Coba tanyakan lagi pada hatimu
Apakah sebaiknya kita putus atau terus
Kita sedang mempertahankan hubungan
Atau hanya sekedar menunda perpisahan*

Munir dan Jiha berpegang teguh kepada cinta mereka walaupun dibantah oleh kedua-dua keluarga mereka. Aminah kecewa dengan pilihan Munir yang mahu hidup bersama Jiha dari kelas bawahan dan hanya menguruskan sebuah kedai. Aminah mengharapkan Munir untuk mewarisi syarikatnya dan juga berkahwin dengan pilihan calon menantunya, Emilia. 


Kehidupan Munir dan Jiha musnah selepas Munir terlibat dalam kemalangan dan anak mereka pula diculik secara misteri. Jiha telah dituduh berzina dan keadaan mentalnya juga tidak stabil selepas kehilangan Munir dan anak mereka. 

Selepas 6 tahun, Jiha bertemu semula dengan Munir apabila dia terjumpa anaknya yang sudah lama hilang. Adakah cinta mereka akan bertaut kembali ataupun Munir sudah meneruskan kehidupannya? 


Sinopsis novel:

Mengisahkan Jeha yang berkahwin dengan Syed Munir, anak Syarifah Aminah yang dikatakan berasal daripada golongan bangsawan di Bukit Betong. Perkahwinan mereka tidak direstui oleh Syarifah Aminah. Syarifah Mastura, kakak Syed Munir juga turut membenci Jeha kerana ‘orang yang tidak diketahui asal-usulnya’. Mereka dikurniakan seorang anak, Syarifah Saleha.

Takdir Tuhan, Syed Munir tiba-tiba lumpuh dan Jeha terpaksa bekerja. Segala-galanya kini di bawah tanggungjawab Jeha. Mencari nafkah, menguruskan suami dan anak serta hal ehwal rumah tangga.

Selain itu, Jeha mengupah Haryanto, seorang pekerja Indonesia untuk menoreh getah di kebun kecil miliknya. Hasilnya dapat juga menampung keperluan harian mereka sekeluarga.

Konflik timbul apabila majikannya, Encik Farouk yang pernah menaruh hati pada Jeha, mula menabur fitnah terhadap mereka berdua. Kemuncak konflik berlaku apabila Jeha terpisah daripada suami dan anaknya sehingga dia dikatakan telah menjadi gila.

Apakah fitnah yang tersebar dan mengapa Jeha boleh terpisah daripada suami dan anaknya? Apa pula yang terjadi kepada Haryanto, Syarifah Aminah dan Syarifah Saleha?



Pelakon:



Comments