join admya di FB

Cerekarama: Jujur aku dayus

Cerekarama: Jujur aku dayus!drama trending


Drama terbaru Beto Kusyairy, dan Nora Danish.Both are my favourite actors.
Mengisahkan sepasang suami isteri Edree dan Lisa yang mengecapi kebahagiaan di awal perkahwinan mereka.Selepas berkahwin,Edree memegang jawatan tinggi di syarikat papa Lisa dan terpaksa bertugas di Jepun.Selepas setahun,Ed pulang namun dia terlibat dalam kemalangan dan koma.Kerinduan Lisa pada Ed bertukar menjadi benci apabila Ed sedar.Ed mula berubah menjadi dingin pada Lisa dan lebih mengutamakan Aishah,bekas tunangnya. Perubahan ini amat menyedihkan Lisa dan keluarganya kerana Ed telah banyak mengubah Lisa  dari gadis liar kepada isteri solehah.Sikap Edree membuatkan Lis terluka dan akhirnya meminta cerai.Selepas itu,Ed sedar bahawa Lisa adalah perempuan yang paling dicintainya.
Akhirnya,kebenaran terbongkar,perubahan Ed adalah berpunca daripada sikap curang Lisa.
namun,lisa juga telah diperdaya oleh bekas teman lelakinya.

Habis dah... both of them should be honest to each other
sweet dialogue- Ed: saya tak mampu letakkan dia lebih tinggi daripada saya sayangkan Allah.

tabik spring kat pengarah,buat penonton tertanya2 siapa yang jahat sebenarnya..
kejap Ed,kejap Lisa,pastu Aishah pulak...

Watak utama:
 Beto - Edree
Nora - Lisa
Irma Hasmie- Lisa
Hafizzudin- ayah Lisa



atas permintaan, senarai lagu dalam jujur aku dayus:


1. Cinta  Pertama - Hattan
Download
Aku terima ketentuan ini 
Engkau menghilang lenyap dari hariku 
Aku menempuh liku dalam liku 
Tubuh langkah kesal lindungku 

Sepi kesepi panjang dan berbatu 
Pedih hancur lena dalam mimpiku 
Aku mendengar keluhan darimu 
Namun kini segala berlalu 

Chorus
Cinta pertama hanya dirimu 
Cinta pertama mengajar aku 
Cinta pertama sekadar waktu 
Sedangkan aku mencintaimu 
Maafkan aku 
Maafkan aku 
Meluka hatimu

Kini ke mana tiada lagi hidup aku
Hanya rintih meneman hari-hariku
Biar bertahun ku inginkan oh tahu
Kekal harum cinta padamu

Cinta pertama hanya dirimu
Cinta pertama mengajar aku
Cinta pertama sekadar waktu
Sedangkan aku mencintaimu
Aku perlukan Tuhan yang tahu
Aku melara menentang waktu
Maafkan aku dosa-dosaku
Maafkan aku oh kasihku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku

Cinta pertama hanya dirimu
Cinta pertama mengajar aku
Cinta pertama sekadar waktu
Sedangkan aku mencintaimu
Aku perlukan tuhan yang tahu
Aku melara menentang waktu
Maafkan aku dosa-dosaku
Maafkan aku oh kasihku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku


2. Beribu Sesalan - Tiga Suara


Comments