join admya di FB

Slot Akasia: Bukan Sekadar Lafaz



Datang tanpa diduga, hati Hud kembali terusik.Kehadiran Asyikin menyinari hidup Hud.Seiring waktu, mampukah mereka memegang rasa yang sama?

Sinopsis:

Syikin (Wanna Ali) adalah seorang pelatih yang baru bekerja di sebuah kafe yang terkenal. Semasa bekerja, dia bertemu dengan sahabat lamanya dari sekolah bernama Hud (Alif Satar) yang bertugas sebagai supervisor kepada Syikin di kafe tersebut. Kenangan lama yang terpahat pada zaman sekolah dahulu membangkitkan semula perasaan cinta yang terpendam di dalam hati Hud. Namun, Syikin kini bersama dengan seorang doktor bernama Dr Firman (Malek Mccrone).

Hubungannya bersama Dr Firman sangat dicemburui oleh adik tirinya Aein (Yuna Rahim), yang menaruh hati kepada Dr Firman. Perasaan cemburu ini membuatkan Aein menyusun rancangan jahat untuk merosakkan hidup Syikin. Syikin terpedaya dengan helah Aein yang mengakibatkan kehamilan. Akibat sangkaan tersebut, Tuan Zaman (Ahmad Idham) berang dan memaksa Syikin untuk berkahwin dengan Dr Firman untuk mengelakkan fitnah terhadap keluarga mereka. 

Dr Firman rasa seolah dirinya dipermainkan lalu menolak permintaan Tuan Zaman. Menyedari situasi yang dialami Syikin, Hud kemudian menawarkan dirinya untuk berkahwin dengan Syikin untuk menyelamatkan maruah mereka sekeluarga. 

Watak Pelakon
Alif Satar sebagai Hud @ Hudzaifah
Wanna Ali sebagai Syikin @ Asyikin Zaman
Yuna Rahim sebagai Aein
Malek Mccrone sebagai Firman
Ahmad Idham sebagai Tuan Zaman
Wanns Ahmad sebagai Khalid
Razzuan Rosli sebagai Wafie
Mia Nasir sebagai Lufya
Watie Elite
Maya Jaafar
Kuza


Comments