join admya di FB

Slot Lestary: Jaga Aku Selamanya Episode Akhir

 



Benarkah kehidupan bekeluarga itu indah? Tatkala yang seharusnya melindungi malah pergi sehingga menuntut sebuah pengorbanan sejati.

Bukan mudah untuk menggalas tanggungjawab menjaga anak kecil. Apatah lagi apabila si penjaga itu masih berstatus kanak-kanak juga. Namun, itulah realiti kehidupan bagi sesetengah masyarakat. Situasi ini dipaparkan dalam drama Lestary terbaharu, ‘Jaga Aku Selamanya. Drama yang pasti meruntun hati.

Episod: 13
Tarikh Tayangan: 15 Mac 2023
Waktu Siaran: Rabu-Sabtu, 9:00 malam
Rangkaian: Lestary TV3 / tonton
Idea Asal: Wan Hasliza Wan Zainuddin
Pengarah: Rashidi Ishak / Wan Alauddin Wan Zainuddin / Shahril Sarjen
Produksi: Kl Motion Picture
Lagu Tema (OST): Seringkali - The Impatient Sisters

Sinopsis:

Maya dan Syukri yang merupakan pasangan suami isteri yang mempunyai 5 orang anak yang hidup di dalam kemiskinan. Kehilangan Syukri secara tiba-tiba menyebabkan kehidupan Maya anak-beranak menjadi huru-hara. Maya terpaksa meninggalkan anak-anaknya untuk mencari rezeki di kota. Maka tanggungjawab untuk menjaga mereka digalas oleh Azhar (dilakonkan oleh Baqir Jamalullail), anak sulung Maya yang hanya berusia 12 tahun.

Maya juga telah memberikan kepercayaannya kepada Seri, jirannya agar Seri dapat menghulurkan duit kepada Mia setelah dia mendapat gaji. Namun begitu, Seri telah menggunakannya untuk tujuan yang lain, dan ini menyebabkan Mia dan adik-adiknya hilang punca untuk membeli makanan. Tidak sanggup melihat adik-adiknya kelaparan, Mia telah membuat keputusan untuk bekerja di sawah kebun.

Kekurangan wang untuk membayar sewa rumah juga telah menyebabkan Azhar dan adik-adik beradiknya telah dihalau oleh pemilik rumah. Azhar terpaksa membawa adik-adiknya dan berteduh di bawah jambatan sehingga dia di bantu oleh Pak Ehsan. Pak Ehsan telah memberi mereka tempat perlindungan sementara di sebuah bengkel.



Watak Pelakon
Nadiya Nisaa sebagai Maya
Puteri Rafasya sebagai Mia
Baqir Jamalullail sebagai Azhar
Dzul Hadziq sebagai Adi
Putri Iesya sebagai Yeye
Johan As'ari sebagai Syukri
Rashidi Ishak sebagai Peguam Yusof
Hafiz Halim sebagai Cikgu Daud
Haeriyanto Hassan sebagai Pak Ehsan
Didi Astillah sebagai Mia
Danish Hazriq sebagai Adi
Iman Corinne Adrienne sebagai Suzy
Haidar Hasanudin sebagai Pendakwaraya




episode akhir

Mia kena penjara -dikambing hitamkan.
Azhar meninggal dunia sebab accident
kakak dia pun kena tangkap(watak dimatikan sebab sakit)






Comments