join admya di FB

Samarinda: Bila hati memilih dia











Terima kasih kerana menonton Bila Hati Memilih Dia. 

Tarikh Tayangan: 28 Mac 2022
Waktu Siaran: Isnin-Khamis, 10:00 malam 
Rangkaian: Samarinda TV3
Novelis: Wan Nur Najihah
Skrip: Farah Alya As'ari
Pengarah: Bahri Uma
Produksi: Global Station Sdn Bhd

Sinopsis:

"Kau nak cerai,kan? Aku ceraikan kau dengan talak tiga. Puas hati kau? - NAZRIEL

Dan sejak itu dia menutup pintu hatinya serapat mungkin. Percintaan selama 8 tahun akhirnya sia-sia dan perit untuk terima hakikat perkahwinan dengan isteri yang dicintai gagal. Enam tahun bersama anak tunggalnya, hidupnya kembali diuji dengan kehadiran seseorang.

"Nasiblah kahwin dengan saya dapat pakej sekali dengan Nufail." - NAZRIEL

Bagi Adra tidak mungkin dia mahu menerima lelaki itu. Ternyata kerja sementara untuk menjadi pengasuh Nufail menjadi titik permulaan perkenalan mereka. Makin lama mengenali terbit rasa kagum pada bapa muda itu dan tanpa sedar hubungan mereka menjadi rapat. Tapi sayang apabila satu tragedi tidak dijangka menimpa. Hidupnya nanar mengenangkan keadaan diri. Dan Nazriel mula rasa bersalah. Atas dasar tanggungjawab dia diangkat menjadi isteri semata-mata mahu menjaga maruahnya yang cuba dicalar oleh lelaki lain.

"Memang bagi awak kecil tapi saya tak boleh. Bila awak pegang tangan saya, saya rasa takut. Saya ingat apa yang jadi malam tu. Saya tak boleh." - ADRA

Sabarnya Nazriel melayan setiap kerenahnya. Sekali pun lelaki itu tidak pernah mengungkit. Dia dijaga dengan begitu baik sehingga hati yang kosong mula berlagu cinta.

"Saya tak sempurna untuk awak." - ADRA

"Saya tetap nakkan awak."- NAZRIEL

Kejamkah dia andai menolak seorang lelaki yang benar-benar ikhlas mahu menjaganya? Dan bila hati sedia memilih, perasaannya dilukai.

"Adra hanya ibu tiri Nufail je. Bukan ibu kandung yang lahirkan dia. Naluri keibuan tak ada dalam diri Adra. Selagi tak bergelar ibu Adra tak akan rasa."\

Keikhlasannya diragui. Kasih sayang yang dicurahkan tidak dipandang. Nazriel yang dipuja akhirnya menunjukkan diri sebenar. Dan hatinya tidak tegar mencintai lelaki yang hidup atas dendam lama. 

pelakon:

@aedyxashraf as Nazril
@eykafarhana as Adra
@shimaanuar as Sofea








Comments