join admya di FB

Drama The Witness( Adaptasi Novel)

 

Nantikan di kaca tv.

“Buka mata kau sekarang! Tataplah muka aku puas-puas! Jadi, aku ada satu alasan untuk membunuh kau!” – PSYCHO

.
Momen terindah malam itu menjadi momen tragedi buat Affiyah. Dia menjadi saksi pembunuhan. Dia menjadi buruan sehingga ke hujung nyawa.
.
Sekelip mata, hidupnya berubah… satu per satu miliknya hilang dan lenyap. Ibunya yang disangkakan meninggal dalam kemalangan sebenarnya mati dibunuh oleh si pembunuh psycho!
.
Kehadiran Zacky, si kekasih lama sedikit sebanyak mengubat luka di jiwa Affiyah.
.
“That's good to hear. Because, she’s precious to me too. Now and forever.” - ZACKY
.
Namun, Affiyah sekali lagi diburu. Dua nyawa turut menjadi mangsa kerakusan si psiko yang tidak berhati perut dan dia juga nyaris mati!
.
“Kalau saya tak pakai cermin mata, setiap kali saya tersentuh tangan mereka, saya akan dapat lihat secara sekali imbas segala perbuatan jahat mereka.”- AFFIYAH.
.
Mungkinkah Affiyah berjaya mengesan si pembunuh hanya melalui sentuhan?
.
Adakah selamanya Zacky akan menjadi racun dan penawar yang sentiasa menemani dirinya?
.
Atau mungkin Affiyah diburu dan dibunuh sebelum sempat bertindak?!
.
Larilah walau ke hujung dunia sekalipun, takdir tetap jua menemukannya dengan sang pembunuh kerana antara mereka berdua, hanya seorang sahaja yang akan selamat.

Comments