join admya di FB

Mr Queen( Drama Korea Best 2020)

 




Hi semua, 

Korang dah tengok belum drama trending korea yang satu ini. Masih dalam tema time travel, tetapi drama Mr Queen angkat kisah yang berbeza dan unik.

Sinopsis:

Jang Bong Hwan bekerja sebagai chef di Rumah President. Suatu hari, dia berada di zaman Joseon apabila rohnya yang termasuk ke dalam jasad Pemaisuri bernama Kim So Yong yang lemas di tasik.

Zaman Joseon:

Maharaja Cheoljong mempunyai rahsia. Dia kelihatan bersahaja dan nampak seperti Raja Boneka di siang hari,namun dia sedang merancang sesuatu di malam hari. Maharani Balu Sunwon dilihat mempunyai kuasa dan pengaruh dalam politik dan menggunakan Maharaja Cheoljong.Bermula kehidupan Bong Hwan sebagai Pemaisuri.- ROH LELAKI DALAM JASAD WANITA.

Raja cuba membunuh pemaisuri So Yong namun oleh kerana roh Bong Hwan, rancangannya gagal. Bong Hwan pula sebenarnya tidak kisah akan hal So Yong kerana beliau sibuk merancang dan mengambil hati Maharani Balu untuk kembali pulang ke zaman sekarang-tempat asalnya.Pelbagai adegan lucu berlaku apabila Pemaisuri Kim So Yong berinteraksi dengan pekerja istana mahupun Raja Cheoljong.Asalnya Raja ni tak suka So Yong, sebab tu dia lebih sayang gundik dia. So Yong sorang je cintakan Raja. Namun.bila Bong Hwan yang duk dalam badan So Yong, Raja semakin minat dengan dia.

Korang mesti tengok drama ni. Best sangat. La ni baru episode 6. 

Bohwan masih gagal pulang ke zamannya kerana diselamatkan oleh sang Raja. Preview episode 7: setelah sedar di hospital, dia kembali ke  zaman joseon.

    Pelakon:

Mr Queen-KD-Shin Hye Sun.jpgKim Jung-Hyun
Shin Hye-SunKim Jung-Hyun
Kim So-YongKing Cheoljong


Mr Queen-Bae Jong-Ok.jpgMr Queen-Kim Tae Woo.jpgNa In-WooMr Queen-Jeon Bae-Su.jpgMr Queen-Yoo Young-Jae.jpg
Bae Jong-OkKim Tae-WooNa In-WooJeon Bae-SuYoo Young-Jae
Queen SunwonKim Jwa-GeunKim Byeong-InKim Moon-GeunKim Hwan
Mr Queen-Song Min-Hyung.jpgKang Ji-HooMr Queen-Son Kwang-Eop.jpg
Song Min-HyungKang Ji-HooSon Kwang-Eop
Chief State Councillor Kim Byung-HakLeft State Councillor Kim Seok-GeunMinister of War Kim Chang-Hyuk




Comments