join admya di FB

Samarinda: Sang Pewaris ( Ben Amir dan Amyra Rosli)

 


Drama adaptasi novel Sang Pewaris akan datang di TV3.  Kali ini dengan gadingan  Ben Amir dan Amyra Rosli.

Sinopsis:

Dalam satu hari sahaja, Ali dikejutkan dengan beberapa fakta tentang dirinya;

1) Dia bukan Ali bin Ahmad, tetapi rupanya Tunku Ali Khairudin ibni Tunku Ahmad!
2) Fakta kedua, dia mempunyai seorang abang kembar!
3) Fakta ketiga, sangkanya dia cuma anak pungut, tetapi rupanya dia pernah diculik!
4) Keluarga kandung sedang mencari dan menanti kepulangannya demi kelangsungan warisan keluarga.

Takut dengan kenyataan yang mendadak di depan mata, Ali enggan pulang meskipun puas dipujuk. Tetapi, sekeping gambar telah melunturkan pendiriannya. Dia pulang juga akhirnya.

Di saat majlis meraikan kepulangannya diatur, Ali menukar fikiran. Dia menghilangkan diri. Ali mengubah rupa dan menyamar sebagai tukang kebun lalu menyusup masuk ke dalam rumah keluarga kandungnya. Di situ, dia mula mengenali beberapa nama.

Tuan Haji Mahmud: Pengurus keluarga diraja yang terlalu setia sehingga menimbulkan curiga.

Tunku Kamariah: Sang Bonda yang suka menyendiri. Sikapnya terkadang bagai orang gila.

Tunku Ameer: Lelaki misteri yang sukar ditafsir budi pekerti.

Doktor Mahfuz: Doktor peribadi keluarga yang prihatin meski senyumnya dingin.

Che Som dan Pak Kadir: Tukang masak dan pemandu rasmi keluarga yang memiliki semua cerita tentang keluarga tersebut di dalam poket mereka.

Zara Aireena: Manis. Lembut. Jelita. Bergaya. Ops, itu luaran sahaja! Tetapi rupanya dia boleh tahan gila. Kalau tidak, takkan dikejarnya Ali dengan parang semata-mata marahkan Ali terpotong pokok bunga kesayangannya.

Konflik muncul satu demi satu. Misteri lama terurai perlahan-lahan. Luka lama kembali berdarah. Namun, tiada luka yang dapat menandingi luka di hati Ali bila terpaksa akur bahawa hatinya mula mencintai Zara Aireena, tetapi gadis itu pula merupakan tunang abang kembarnya!

ulasan:

Sang Pawaris mengisahkan tentang Tunku Ali yg diculik sejak kecil dari kediaman bondanya kembali hidup bersama keluarga kandungnya setelah ditemui oleh pengurus keluarga diraja itu. Tunku Ali kembali sbg Kudin yg menyamar sbg tkg kebun utk melihat sendiri penerimaan keluarganya. Dalam masa penyamaran itulah pelbagai rahsia terbongkar.

Kehidupan Tunku Ali kemudiannya mula berubah bila dia mula belajar ttg adat istiadat diraja dan urusan business keluarga. Namun cinta yg baru berputik dipendamkan kerana Zara telah menjadi milik Tunku Ameer ketika itu.


follow admya di facebook

Comments