join admya di FB

Telemovie: Pemata Hati(Adaptasi Novel)


Adaptasi novel karya Rehan Makthar. Tayangan eksklusif di Astro First. Karya sulung Dato ShahRezza. Tayangan bermula 26/1/2017
"Kau hadir ibarat pelangi, Indah walaupun cuma sementara"


Sinopsis:
Pada Sofia, Aizudin adalah lelaki sempurna-suami terbaik dan ayah penyayang. Namun dia lupa, yang sempurna hanyalah Tuhan. Bukan manusia. Kerana itu, bila Aizudin melakukan khilaf, dia hampir terduduk.

"Abang ada buat salah besar..."-Aiduzin.
"Dengan siapa?"- Sofia.

Airmata Sofia jatuh tak terseka. Sukar dia memaafkan Aizudin.Inikan pula untuk menunaikan permintaannya.Tiada lagi kekuatan baginya. Sofia tabag memujuk hati,biarpun dia sebenarnya berperang dengan kebencian dalam hati sendiri. Cinta dan kasih pada Izuddin tak terhakis seinci pun.Dia tak akan biarkan Aizudin tenggelam kerana kesilapan.

“Sofia nak cakap abang pentingkan diri sendiri. Rosakkan bahagia keluarga kita selama ni. Tapi, abang tak nak terus berdosa dengan sembunyikan semua ni daripada Sofia. – Aizudin

“I trusted you for life time, abang and this is how you pay me…” - Sofia 
Manusia, hanya mampu merancang tapi tiada upaya untuk kita tentukan segalanya. Sofia tabah memujuk hati biarpun seringkali berperang dengan kebencian dalam hati sendiri. Kerana cinta dan kasih pada Aizudin yang tak pernah terhakis seinci pun, dia terima segala ujian. Dia tak akan biarkan Aizudin karam kerana kesilapan. Tak ubah seperti jatuh ditimpa tangga, Aizudin redha dengan permata hatinya di bawa pergi jauh.



Para pelakon dan watak:







Comments