join admya di FB

Sayangku Kapten Mukhriz Episode 14


update download link
Panggilan Abang Zakuan meresahkan Ariana. Dia mendiamkan diri. Percutian singkat Ariana dan Mukhriz amat bermakna. Mereka bercuti di tempat kesukaan Mukhriz.Tempat ini dulunya tempat tsunami. Tempat ini mengajar saya bahawa semua pemberian Allah itu bersebab.
Seperti Allah berikan Mukhriz pada Arin?
Allah pinjamkan saya pada Ariana dan Ariana untuk saya adalah sementara, sayang.Terbuai Ariana bila Mukhriz memanggilnya sayang.


Tapi Arin tak nak kehilangan Mukhriz! Ariana sayang, soal jodoh, hidup mati  kita kelak tiada siapa yang tahu. Soal mati biarlah Allah tentukannya.
Arin tak kisah saya kahwin lagi jika Arin tiada? Macam Mukhriz cakap, bila Arin tiada, Mukhriz tentu sunyi.siapa nak jaga makan minum Mukhriz.Arin nak Mukhriz cari pengganti Arin jika Arin tiada. Hati Mukhriz tahu kasih sayang Ariana bukan di buat-buat.  Ariana adalah hadiah terindah buatnya.
Zakuan terkejut apabila diberitahu tentang perkahwinan Ariana dan Mukhriz.  Dia terus pergi berjumpa Ariana. Kehadiran lelaki yang tidak pernah dia jumpa ini menhairankan Mukhriz.
Encik cari siapa? tanya mukhriz.
Zakuan, sepupu Ariana, anak pak uda.
Maaf, Arin dah pergi kerja.


Kacak dan tegap. Padanlah Ariana terpikat. Hatinya marah dan kecewa. 
Saya sepatutnya berkahwin dengan Arin,bukannya awak!
Apa maksud Zakuan sepatutnya Arin berkahwin dengan Zakuan, Mukhriz masih tenang menjawab sedangkan jiwanya sedikit goyah bila Zakuan bicara tentang Zakuan.
Zakuan cuba menerangkan mengapa dia lebih layak untuk Ariana.
Mukhriz dengan tenang menjawab, Kita berbalik kepada ketentuan Allah.Rencana Allah tiada siapa yang tahu.
Zakuan masih menjaga adab dan sopan,Sebab itu dia mahu berjumpa Ariana di depan Mukhriz. Tapi dia mencabar Mukhriz untuk menceraikan Ariana.
Terkejut Mukhriz mendengarnya.
Kemudian, Zakuan meminta maaf. Akhirnya Mukhriz mengizinkan Zakuan berjumpa Ariana disebabkan Zakuan memerlukan penjelasan daripada Ariana.
Mukhriz berdoa agar Ariana terlindung daripada fitnah. Zakuan  marah dan geram kerana Ariana tidak berterus terang dan mempermainkan perasaannya.  Namun hatinya tidak dapat melupakan Ariana. Semua kenangan bersama Ariana masih segar di mindanya dan dia terus memaksa Mukhriz melepaskan Arin.
ep 14

Comments