join admya di FB

Drama Milik Engkau saja (adaptasi novel)


Assalammualaikum. Hai semua.
Lagi novel bakal diadaptasi.admya pilih mereka sbg watak utama utk drama ni. Harap michael ang setuju sbb dia masih lagi dalam pemilihan pelakon.
sebab dorang sangat chemistry, admya nak mereka berganding lagi...hihi


Sinopsis:

Darlina si gadis "forever alone" sudah bertahun-tahun hidup terasing di bumi sendiri. Kenapa? Sebab dia pernah gempar satu Malaysia dengan perangai tak senonoh yang sangat memalukan. Kesannya? Dia dibuang keluarga, dipingir ramai kawab dan hilang privasi.

Namun pertemuan dengan seorang jejaka bernama Izz Ariff di "pet shop" tempatnya bekerja membuatkan Darlina terpegun. Lelaki handsome, macho, gagah perkasa tapi boleh menangis sebab seekor kucing? Oh my, lembutnya hati.
" please,please, do something untuk selamatkan dia...- Izz Ariff
"Encik, i bukan veterinarian. I memang tak boleh tolong you...- Darlina.

Dalam pada tak boleh tolong,Darlina tertolong juga. Permulaan itu memitiikan kemesraan yang ternayata berjaya mengubah jalan hidupnya. Sedikit demi sedikit sinar mula menjengah ke hati. Dari gelaran "best friend" kini Iz Ariff menuntut sesuatu yang lebih istimewa. Nak jadi boyfriend pula, Alahai, apa dia nak buat kalau "si putera" tampan yang super caring bakal menjadi milik si puteri kayangan? Layakkah dia?Walaupun bahagia dengan kehadiran Iz Ariff, jiwa Darlina bergolak hebat. Selagi mama dan papa tak mengampunkan dosa-dosanya, selagi itulah dada sesak mengatur nafas. Takkanlah sampai ke akhir hayat dia nak hidup dengan award " Anak paling memalukan"? Dia tak nak! Tapi macam mana nak minta ampun kalau muka dia pun mama dan papa tak sudi nak pandang?
Pening kepala Darlina bertambah dengan perangan si "madu tak jadi" yang asyik mencari pasal. Irini memegang dendam dan sering mencari peluang untuk menyakitinya.
Mampukah Darlina hidup bahagia semula?Atau dia perlu kembali bersembunyi dan kesal sampai ke hari tua?

admya: Aliff satar dan siti nordiana cadangan peminat



Comments

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq