join admya di FB

eQurban Peluang Beramal sambil Menjana Pendapatan


Assalammualaikum,

Hari ini admya telah baru sahaja mendaftar dengan eQurban.com

Mungkin ada yang tak tahu apa itu eQurban kan?
Tujuan utama eQurban.com ditubuhkan adalah penyokong ternakan lembu usahamasama Al-Ansar Agro(Malaysia) dengan Koperasi Muslim Kemboja untuk menjana ekonomi bagi membantu masyarakat Islam Kemboja yang daif.Alhamdullilah pada tahun pertama operasi lebih 120 ekor lembu telah dapat dikorban dan diaqiqahkan.

Alhamdullilah,hasil sumbangan telah membuatkan e-Qurban.com membina sekolah pertama Diya Uddin Battambang Cambodia.Pembinaan sekolah ini adalah salah satu Misi e-Qurban iaitu meningkatkan ekonomi dan pendidikan masyarakat Islam di Kemboja.




Pembinaan sekolah ini adalah merupakan salah satu daripada Misi eQurban pada awal penubuhannya iaitu meningkatkan ekonomi dan pendidikan masyarakat Islam di Kemboja. Selain itu, eQurban juga telah membantu menwujudkan Tanah waqaf bagi penanaman getah dan pembinaan kolam perternakan air tawar.Semua ini diperolehi hasil dari keuntungan Aqiqah dan Korban setiap tahun.
 Kalau korang nak tahu dengan RM250  yang kita laburkan untuk Korban dan Aqiqah,kita bukan sahaja buat ibadah tapi dapat menginfaqkannya juga. Maksudnya selain kita melakukan ibadah kita dapat beramal sekali.
 Apa lagi,kepada semua pembaca, mari kita beribadah sambil beramal.
 
So kepada blogger, jangan lepaskan peluang ni- membantu sambil menjana pendapatan.

Comments