join admya di FB

Cerekarama: Satu Pengorbanan




Sinopsis:
Satu pengorbanan mengisahkan tentang dua beradik iaitu Zana (Eja) dan Zura (Lisdawati). Zana bekerja sebagai pekebun manakala Zura bekerja sebagai kerani. Mereka berkawan baik dengan Murad (Fahrin Ahmad) dari sejak kecil lagi. Zura selalu cemburu kepada Zana sehinggalah Murad bertunang dengan Zana. Zura berterus terang kepada Zana bahawa dia telah merampas orang yang dicintainya. Zana sanggup berkorban memutuskan pertunangannya dengan Murad demi Zura. Selepas Murad bertunang dengan Zura, Murad masih lagi berkawan baik dengan Zana. Apabila Zura dapat menghidu perhubungan mereka, Zura hilang kawalan lalu kenderaan yang dipandunya kemalangan. Saksikan kesudahannya sendiri pada Sabtu ini 10.00 malam di TV3.

PELAKON: Fahrin Ahmad, Lisdawati, Eja, Abu Bakar Juah, Rosnah Johari, Zarina Zainuddin

Moral of the drama
Ini adalah drama mengenai keluarga berkisarkan dilema yang dihadapi oleh dua adik beradik perempuan. Mereka risau dengan status anak dara lanjut usia dan berebutkan Murad, pekebun sayur yang punyai sifat yang baik serta taat kepada orang tuanya.

“Dari elemen ini, cerita Satu Pengorbanan dikembangkan dengan pelbagai konflik membabitkan mereka, ibu bapa dan orang kampung dan akhirnya orang yang buat jahat akan menerima hukum karma.

Sumber Gambar: Beritaharian

Comments