join admya di FB

Kata-kata hikmah: Motivasi Diri 2

Kata- kata untuk motivasi diri.


1.Andai sahaja isi hati boleh dibaca...


1. tak perlu diberitahu apa yang kita rasa

2. tak perlu diberitahu apa yang kita minta

3. tak perlu ada sebarang curiga

...

...tetapi indahnya hidup yang Dia cipta

rahsia dalam hati tak mungkin terbuka untuk sesiapa!
 
 
2.aku tetap TERTAWA walau aku sbenarnya ingin MENANGIS..


aku tetap TERSENYUM walau aku sebenarnya KECEWA..

aku tetap KUAT walau aku sebenarnya SUDAH NDAK SANGGUP lagi..

aku tetap SEMANGAT walau aku TERTEKAN oleh masalah..

dan yang terpenting aku tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja

walau sebenarnya hatiku LEMAH dan sedang TERLUKA.

3. Apabila kita memudahkan urusan orang, maka Allah akan memudahkan segala urusan kita. Hatta jika kita berada dalam kesusahan pada tika itu, bantuan Allah akan datang tanpa di duga samada melalui orang lain ataupun melalui ilham yang dikurniakannya tanpa disangka-sangka."


4.Kadang-kadang Tuhan sembunyikan Matahari, dan datangkan petir dan kilat.. Kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilangnya matahari,
Rupa-rupanya Tuhan mahu memberikan kita Pelangi"


5. ~Kita tak perlu mencari orang yang sempurna untuk menegur kita..



dan kita tak perlu menjadi orang yang sempurna untuk menegur orang lain, Bila kita rasa itu yg positif apa salahnya kita terima walaupun nasihat itu dtgnya dr musuh kita @ dr org yg kita tidak sukai~


6. Jika ingin tahu akhlak sebenar seseorang, lihatlah dia sewaktu dia sangat marah;
Jika ingin melihat kehebatan akhlaknya lihatlah dia sewaktu berurusan dengan orang yang mencerca & membencinya
Jika ingin lihat keadilan mindanya dan kebaikan pola pemikirannya, lihatlah cara dia berbincang dengan pandangan berbeza dengannya.
Jika ingin lihat amanahnya, lihat cara dia berurusan wang dan duit denganmu.
Jika ingin lihat kawalan nafsunya, lihat cara dia berbicara dengan org lain jantina yg dia sukai."



7.# Kita semua adalah SAMA tapi TAK SERUPA. 
# Semua org PANDAI tapi ramai TAK BIJAKSANA. 

# Org pandai TAHU, yg bijak AMALKAN. 
# Yg pandai SIMPAN yg bijak SAMPAIKAN. 

# Yg pandai MUDAH MELENTING, yg bijak RESPON DGN HIKMAH.
 
# Yg pandai belajar drp silap SENDIRI yg bijak belajar drp silap ORG LAIN. 
# Yg pandai pentingkan diri, yg bijak pentingkan org lain. 
# Yg pandai hebat d dunia, yg bijak hebat dunia & akhirat. 
# Org bijak tahu: dgn bantu org utk berjaya, kita juga akan berjaya. 
# Bantuan Allah dtg kpd org yg bantu org lain dgn ikhlas. 
# Mari sama2 kita jadi org yg BIJAKSANA."- Dato Fadzilah Kamsah

Comments