Thursday, May 16, 2013

Drama Jodoh Itu Milik Kita(novel)


Assalammualaikum,
Update download link.

Pasti gembira lagi peminat-peminat novel.Lagi novel Karya Seni diadaptasi.Kali ini novel bertajuk Jodoh itu milik kita karya Sara Aisha.
Tema cerita -sama seperti novel lain-kahwin paksa.hehe
Mula tayangan: 19 Ogos 2013. 
Setiap isnin-rabu 10 malam
Jumlah episode: 40

Sinopsis:

Mengisahkan perkenalan Dahlia dan Marina membawa kepada ikatan pertunangan dengan anak Marina -Syafiq. Walaupun tidak bercinta, Dahlia setuju atas rasa hormat apatah lagi bila mengetahui Pn Marina menghidap kanser perut.
Pada hari pernikahan,Syafiq melarikan diri kerana tidak dapat menerima jodoh pilihan keluarga.Dalam kekusutan, Aariz Danial yang baru balik dari Australia terpaksa menggantikan adiknya.
Aariz dan Dahlia bermula sebagai kawan walaupun telah berkahwin. Tanpa disedari cinta telah berputik. Syafiq pula ke New Zealand mencari cinta hatinya Alya.Bagaimana pun, Syafiq pulang ke Malaysia tanpa rasa bersalah.Apabila melihat kemesraan Dahlia dan Aariz,Shafiq cuba memusnahkan kebahagiaan abangnya. Kenapa Syafiq terlalu mendendami abangnya?


Jodoh milik kita:-

Ia memaparkan konflik dalam seorang suami.
Antara kasih abang dan kasih sebagai seorang suami.
Aariz terpaksa menawarkan dirinya tampil
di saat-saat akhir menggantikan adiknya pada hari perkahwinan Syafiq dan Dahlia.
Awalnya Dahlia tidak sanggup,tetapi mendengar nasihat ibunya,Dahlia akur. Konflik dalaman berlaku bila Syafiq kembali..
Syafiq pula menanam rasa ragu-ragu Dahlia pada Aariz.Ada satu rahsia yang tersimpan kemas Tuan Haikal-bapa angkat Aariz..
Pelakon JIMK:


BTS:










Alya dan Shafiq.

Dahlia kahwin

Farid Kamil dan Keith Foo-cr IG Othong

Alya, Jarrad dan Syafiq bertembung

scene yang dinanti






creditto suffiya

15 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Err, ada satu pembetulan. Dahlia bukan kekasih adik Aariz, Syafiq. Diorang tak pernah bercinta pun. Diorang bertunang atas aturan keluarga.Syafiq yang obses dan gila talak pada ex-gf dia (Alya) lari pada hari perkahwinan utk dapatkan balik Alya yg lari ke oversea.

    ReplyDelete
  2. dh bc nvl ni...
    cite dia agk menarik..tp ad certain part dlm nvl agk bosan hihihi

    ReplyDelete
  3. Eh tiz zaqyah lah jadi dahlia..saya tengok dekat keek tiz.

    ReplyDelete
  4. http://watashinosara.blogspot.com/search/label/Drama%20Jodoh%20itu%20Milik%20Kita

    ReplyDelete
  5. sye rse pn rse ad certain part yg kurang menarik..xp novel ne mmg mgncm..novel ne xslap sy bley dktakn best seller jgk!!byk novel karyaseni di adaptasgi jd film n drma..!!

    ReplyDelete
  6. 19/8 tayangan episod pertama hanya di mustika HD saluran 134! yahooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

    ReplyDelete
  7. kak...mana link episod 4? harap akak boleh update setiap episod smpi cite ni habis. tq. =)

    ReplyDelete
  8. jodoh itu milik kita nie tv berapa?

    ReplyDelete
  9. Part yg plg boring..Syafiq n Alya.. Part yg ditunggu2..Ariz n Dahlia.. Mula2 nmpk x serasi Farid Kamil n Tiz..tp lama2 best pulak tgk diorg berdua.. Apapun lakonan Tiz mmg sy suka..

    ReplyDelete
  10. Drama apa yang menggantikan drama JIMK ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan karena aku tak cinta
      ini adaptasi novel juga,,,hero dan heroin dy.... sharnaaz ahmad and nelydia senrose.

      Delete

terima kasih atas komen uolls. bila nak komen pilih name/url. kemudian letak nama. beri kerjasama ye.