join admya di FB

Slot Akasia: Dejavu Di Kinabalu



Judul: Dejavu Di Kinabalu
Jumlah episode: 26
Channel: tv3
Slot: Akasia
Pelakon: Tiz Zaqyah, Aqasha, Nazim Othman, Neelofa,
Arahan: Erma Fatima
Genre: Romantik Komedi
Mula Tayangan: 18/6/2012( selepas Seindah sakura)









Apabila jantungku mengenalimu...
cr: Tiz Zaqyah
Lagu tema Dejavu di Kinabalu


Sinopsis:
Mengisahkan tentang Nadira(Tiz Zaqyah) yang menghidapi penyakit jantung dan terpaksa menjalani pemidahan jantung tanpa pengetahuan orang lain termasuklah tunangnya sendiri. Jantung tersebut pula dimiliki oleh bekas teman wanita Ammar(Aqasha) yang terkorban dalam kemalangan jalan raya.


Ammar berasa kehilangan dan bersedih cuba untuk mulakan hidup baru dengan khayalan bekas teman wanita sehinggalah dia dipertemukan dengan Nadira.Pada masa yang sama, Uzma kakak Nadira amat menyukai Ammar.Oleh kerana sering bekerjasama,Ammar dan Nadira cepat mesra dan mempunyai banyak persamaan.

Ammar juga merasakan persamaan di antara Nadira dengan teman wanitanya. Namun kebahagiannya tidak berpanjangan apabila dia dikejutkan jantung Nadira adalah milik bekas teman wanitanya.Rupa-rupanya teman wanita Ammar telah mendaftar sebagai perderma jantung dan bersetuju jantungnya didermakan apabila dia meninggal dunia.Nadira pula seakan-akan telah lama mengenali Ammar,jantungnya berdegup pantas apabila Ammar berada berdekatan dengannya. Ketika Nadira tercari-cari siapa penderma jantung kepadanya,kakaknya Uzma telah lama mengetahui jantung Nadira adalah milik Inara arwah tunang Ammar,namun memilih untuk mendiamkan diri.

Bagaimana kesudahan cinta tiga segi antara Bazli,Nadira dan Ammar?


cr: FB Dejavu di kinabalu

Pastinya ramai mencari maksud dejavu
 mengikut bahasa Perancis(pernah melihat).Dejavu bermaksud perkara yang kita lihat sekarang,dirasakan pernah lihat sebelum ini.


Bila baca sinopsis ni,teringat drama Korea popular - Summer scent...


ternyata drama ni adaptasi drama Korea - Summer scent yang dilakonkan oleh Song Seung Hun dan Son Ye Jin. 
Drama Summer scent ini mengisahkan  teman wanita Min Woo yang mati dalam accident pada hari perkahwinan mereka. Hye Won pula menghidap penyakit jantung sejak kecil dan dia mendapat jantung dari penderma teman wanita Min Woo. Min woo ke luar negara utk melupakan kesedihannya.
Bila Min woo balik ke Korea dia bertemu dengan Hye Won. Apabila Hye Won bertemu Min Woo jantungnya berdegup pantas. Min Woo merasakan seperti berjumpa dengan teman wanitanya apabila bertemu Hye Won. Mereka mempunyai banyak persamaan. Jantung Hye Won pula seperti mengenali Min woo. Ia akan berdengup pantas apabila Min woo berada berdekatan.



Kalau tengok episode dia, memang banyak babak sama seperti drama korea ni..tapi tak kisah la, janji best.. cinematography dia pun cantik,
Apa-apa pun let support Dejavu di Kinabalu...even copy...mana tahu malay version lebih hebat dari yang Korea macam endless love versi philipines.






Comments

  1. Cam cite industan lakonan salman & Rani & Adik Juhi Chawla jgak..tp tak tau tajuk ape.Skrg ni bkn saje cite adaptasi novel je yg byk,tp dri negara luar pun ade,apepun klu diolah dgn baik tetap best!

    ReplyDelete
  2. tak sabar nak tengok drama ni..

    ReplyDelete
  3. YES!!!!!! betul cerita ini sama hehhe
    Baru nak buat entry pasal Dejavu ini
    Hihihii tq dah buat review..
    S0 saya c0ly link pada kamu je laa ea :)

    ReplyDelete
  4. Mantap membuai perasaan pelakon2 menjiwai Watak ost sesuai berjuta bintang

    ReplyDelete
  5. tu je la kerja pengarah Malaysia..tiru hasil org lain....nampak sangat kering idea sendiri....hampeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.bukan best pun. tah ape ape r. tkde cri Islamik lgsung.. hhu

      Delete
  6. karya pengarah msia je salah di mata org melayu msia..xphm la sdgkan cter lua yg tiru karya len bleh je diterima contohnya Endless Love.tu dari cter korea ok je smbutan..cuba la support org msia cket dr support org lua, klu support yg lua xpyh dok msia la...

    ReplyDelete
  7. crite ni mcm tk bgus lh.. no star fr dis drama .

    ReplyDelete
  8. kat mana blh download lg cerita ni..nk sgt2 tgk..

    ReplyDelete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq