Thursday, June 30, 2016

Drama si kolot suamiku



 Adaptasi Karya Fazlyn Ridz. Diterajui oleh Amar Baharin(Kudin) dan Siti Elizad(Tengku Edrina)
Sinopsis:
Nama kau Kudin ye? "Apasal kau gelak?"
Kudin nama kau? Memang sesuai sangat dengan kau. Nama kau sama buruk dengan baju kau!
 Si Edrina ini memang berlagak orangnya. Sudahlah berlagak, cerewet pulak tu. Dia dibesarkan di Kuala Lumpur. Jiwa kampung memang tidak kena dengan jiwa bandarnya. Kepada lelaki seorang itu dia memang memandang rendah dan jelak. 
Kudin pula lelaki yang cukup berbeza. Dia sekadar lelaki kampung yang hidup membanting tulang kepada tanah untuk mencari rezeki. Kudin suka hidup berdikari dan lebih gemar hidup secara sederhana. Hidup di kota, lagi-lagi wanita seperti Edrina itu tidak pernah tersenarai sebagai calon suri. Memang tidak sesuai!
 Edrina lebih suka enjoy dari membantu papanya menguruskan syarikat. Teman lelaki pun tidak bertahan lama. Oleh itu, papanya mencari kembali satu-satunya sepupu lelaki Tengku Edrina iaitu Tengku Emran untuk mengambil alih syarikat. Namun sayang, dia bukan seperti mana yang Edrina bayangkan.
Pertemuan pertama dicemari dengan sesi bertikam lidah. Mereka dikahwinkan demi untuk mewaris syarikat keluarga. Konflik bertambah bila Kudin mahu tetap tinggal di kampung dan enggan berpindah. Terpaksalah si Edrina mengikut mamat kampung itu.  Bertahanlah Edrina dengan si Kudin dengan pelbagai rungutan.  Ketika bunga berbunga mekar, datang  si Lisa yang berminta pula dengan Si Kudin. Teruji rumahtangga mereka. Hingga Edrina dan Kudin kehilangan bayi yang dikandung Edrina. Edrina menjadi putus asa. Melihat keadaan itu Kudin kembali menjadi Tengku Emran. Dia mengambil alih syarikat keluarga dan urusan ladang dan ikan diserahkan kepada kawan baiknya Moktar untuk mejaganya. Bermulalah sesi memujuk dan memikat Tengku Edrina semula.
Ending 
Mereka bahagia dikurniakan sepasang kembar(lelaki dan perempuan) dan anak kedua juga lelaki.

download drama





Faizal Hussin pun ada!




4 comments:

  1. Gandingan baru ni...harus tonton

    ReplyDelete
  2. Wahhh.. ade siti elizad nie mesti best..

    ReplyDelete
  3. boleh x nk dapatkan link utk Download ep2 Si kolot Suamiku... terlepas eps smlm lah....

    ReplyDelete
  4. kalaulah aku berlakon cerita ni,aku nak berlakon dengan ****.mesti best kan

    ReplyDelete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq