join admya di FB

Novel Today I Married My Best Friend


Akan datang di kaca TV.Novel karya Syamnuriezmil



Pelakon yang terpilih  adalah Aiman dan Fathia. Nantikannya di kaca tv.

Sinopsis:

"Berdua dengan aku lebih baik kan?".Tapi ada syaitan kalau berdua."Tu sebab aku nak ajak kau kahwin cepat-cepat.Boleh ke?"
Menganga mulut aku bila my best friend ajak aku kahwin.Yang aku risaukan..aku akan kehilangan kawan baik aku!Bayangkan,lelaki yang selama ini biasa melepak sama, mereka sama-sama, tiba-tiba..nak jadi kekasih aku?
Uuu...tak ke janggal?
Lagi haru aku nak menolak,bila mak kata, dari dulu lagi dia dah dapat agak jodoh aku akan dengan Usyair tu. Nak mengadu kat Umairah pun tak ada guna sebab dia lagi buat aku terfikir yang abang dia tu memang ditakdirkan berjodoh dengan aku. Argh!Tak ada ke siapa-siapa boleh cakap yang aku dengan Usyair tu takkan boleh jadi kekasih,apatah lagi suami-isteri?
Kenapa perjanjian kami dulu yang berjanji nak kawan sampai mati tapi tak boleh sampai kahwin tu terbubar pula? Dan senang-senangnya Usyair buat perjanjian baru dan dibatalkan perjanjian lama iaitu:

"Kita kawan sampai mati,tapi tak boleh sampai kahwin..."
"kecuali apa?"
Pada pehujung umur kita 27 tahun, kita tak ada sesiapa,yang ada hanya kau dan aku saja dalam hubungan kita ni,kita boleh kahwin sesama kita."
"Errr..."

Aduhai...perlu ke aku bersetuju?Lamaran Usyair itu tak salah sebab aku memang tak ada sebab untuk tolak dia.
Tapi...sanggup ke aku kehilangan kawan baik aku sendiri?Nampaknya aku harus bertindak untuk membuktikan pada diri aku sendiri sama ada aku harus menerima Usyair ataupun menolaknya bulat-bulat.
"Aku ajak kau kahwin..sebab aku cintakan aku. Kalau aku cintakan aku, kau accept my proposal. Simple Qis.
Esok hari...tak ada siapa yang tahu, Hanya Tuhan yang tahu. So, kalau kau tanya, boleh ke tak boleh ke...aku tak ada jawapan untuk itu sebab itu Tuhan punya kerja. But I have faith on us. I trust us. Do you?"










Comments