Thursday, August 7, 2014

I Love You Stupid




Bunyinya macam kasar tapi penuh novelnya memang happening



I love you stupid mengisahkan pertemuan Firman dan Iris. Firman ketika itu seorang polis menahan kereta Iris. Iris atau gelaran Iris the Diva adalah seorang anak orang kaya yang berlagak. Mereka bertemu lagi dalam sebuah training,dan Iris dan rakannya teruk mengerjakan Firman(pelatih kursus mereka) hingga mendakwa Firman cuba membuat gangguan seksual terhadapnya.
Nak jadikan cerita, Iris nak ikut misi kemanusiaan di Kemboja. Bapanya pada mulanya melarang namun selepas tu membenarkan dengan syarat bodyguard ikut sekali. Terkejut Iris bila dapat tahu Firman bodyguardnya.kuang...kuang...Pada masa yang sama kekasihnya Dr Aidan ikut sama. Tujuan Iris adalah untuk menyelamatkan Farina kawannya.
Keluhuran hati Iris membantu kawannya memikat hati Firman. Apa lagi, Dr Aidan pun cemburu dan cuba membuat onar,mujur Firman ada menyelamatkannya. 
Apakah kesudahannya? Kena baca novel.hehe

Sambungan novel ini ada pada novel My Precious Iris

admya:
novel ni akan diadaptasi jadi filem(update 10/9/2015)
 Tapi admin harap sangat ia menjadi drama suka sangat dengan watak dalam novel ni. siapa yang sesuai utk watak iris dan firman ye?

5 comments:

  1. Ingatkan akan diadaptasi. Haha. Saya memang suka sangat dengan karya Kak Melur Jelita! Terfikir juga, kalau novel ini diadaptasi, agaknya siapalah yang sanggup bawa watak mereka. Haha. Moga-moga diadaptasilah. Amin...

    ReplyDelete
  2. X nak la di adaptasi..boleh mghancurkan imaginasi pembaca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes you ar right
      jemput dtg blg saye...:)

      Delete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq