join admya di FB

Slot Zehra: Kifarah(Ganti Menjinak Ombak)






Drama Menjinak Ombak akan di ganti oleh Kifarah.


Arahan:Heykal Hanifah
Pelakon:
Faezah Elai
Norman Hakim
Zila Bakarin

Sinopsis:
Kisah masyarakat yang penuh pengajaran.Setiap episode mempunyai kisah yang berbeza.
Ep 1-Badi 7/3/14
Ep2- Angin lalu(14/3/2014)
Rafiq membawa kekasihnya Nurin Tatiana dan ibubapanya berjumpa ibunya Ema. Alakah terkejutnya Zakri(bapa Nurin) yang Ema(Ibu Rafiq) adalah bekas kekasihnya.Berlaku konflik Zakri dengan Zareen.Zareen mula faham  mengapa suaminya mahu meletakkan nama Tatiana di hujung nama anak perempuanya. Takut kehilangan suaminya,Zareen meminta bantuan rakannya Elina dan pergi berjumpa untuk menyihir Ema.

Ep3- Amanah 21/3/14
Kamal dan Julia tidak mahu mengambil hak penjagaan anak mereka Azlan selepas bercerai.Akhirnya Azlan terpaksa tinggal dengan pakciknya Johan.Azlan mula berkawan dengan Shida yang merupakan jiran sebelah rumahnya. Shida cuba"cover line" dengan berkawan dengan Azlan bagi mengaburi ibu bapanya yang dia bergaul dengan budak-bidak nakal.Suatu hari Shida mengandung luar nikah,ibu bapanya menyangka ianya angkara Azlan dan bapa Shida membunuh Azlan tanpa usul periksa.

Ep 4- Duit 28/3/2014
Syuib bekerja sebagai tukang paip. Dia mendapat tawaran untuk membaiki paip di masjid kampungnya. Setelah membaiki paip,dia masuk  ke masjid untuk menyimpan barang.Ketika itu dia terlihat peti tabung masjid. Kemudian,Syuib mengambil wang dalam peti tabung tanpa pengetahuan sesiapa. Dia membeli pelbagai barang dengan duit itu.Sejak itu pelbagai insiden berlaku kepada dirinya.


Lagu tema:
Roman -cinta



gambar credit to normanhakim

Comments

  1. norman hakim tu hero ke? faezah elai pun heroin drama ni ke? harap2 drama ni best lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf admin... saya baru terbaca yg bawah tu.....

      Delete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq