Wednesday, October 16, 2013

Samarinda: Terukir di Bintang


akan datang 
Slot Samarinda
Jumlah episode: 15
Pelakon: Kamal Adli, Talha Harith, Tasha Shilla,Elyas

watak:
Wan Elyas- Adam
Kamal Adli- Zen
Tasha shilla- Asmara
Shiha- Jee

Sinopsis:

Adam(Wan Elyas)  seorang chef di sebuah hotel 5 bintang di Cameron Highland. Dia bercita-cita tinggi untuk mendapat tempat ke pertandingan memasak di peringkat antarabangsa. Peluang itu terbentang luas bila Adam mendapat perhatian Ketua Chef tetapi dia perlu melalui siri pertandingan sesama chef untuk maju ke pertandingan tersebut. Adam rapat dengan Jee(shiha mentor) seorang gadis beperwatakan kasar. Jee bekerja bersama keluarganya di ladang Strawberry yang menghantar bekalan di hotel Adam bekerja.Jee sebenarnya menyimpan perasaan kepada Adam tetapi tidak pernah meluahkan. Adam pula menganggap Jee sebagai teman biasa.

Dalam kesibukan Adam berkerja sambil menyiapkan diri bertanding dengan sekutu chef mudanya Rizman di hotel tempatnya bekerja, tiba-tiba muncul Asmara (Tasha Shilla), seorang gadis dari Kuala Lumpur menginap di Hotel dimana Adam bekerja. Adam sangkakan Asmara ialah seorang pengintip dari hotel lain untuk mengorek rahsia resepinya bagi pertandingan memasak tetapi sangkaan Adam meleset apabila mendapat tahu bahawa Asmara adalah seorang pengkritik makanan malahan Adam menjadi bertambah mesra dengan Asmara apabila Asmara membantunya dalam membuat persiapan untuk pertandingan tersebut. Adam telah jatuh hati terhadap Asmara dan mengetahuinya tetapi menganggap Adam sebagai teman baik sahaja.
Sebenarnya Asmara telah bertunang dengan Zen tetapi tanpa pengetahuan keluarga dan tunangnya, Asmara telah berhenti kerja dan melarikan diri ke Cameren Highland bila mengetahui dirinya menghidap radang hati. Jee lalu memgambil keputusan untuk menjadi kawan rapat kepada Asmara dengan harapan dapat mencungkil rahsia siapa diri Asmara sebenarnya tetapi akhirnya Jee terlepas cakap bahawa dia sebenarnya mencintai Adam.
Dalam kesibukan Adam menyiapkan diri untuk pertandingan itu, Jee bertemu dengan Adam dan memberitahu Adam bahawa Asmara telah berpunya dan suka bertukar-tukar pasangan. Adam merasa amat kecewa apabila terserempak dengan Asmara bersama tunangnya Zen. Adam lalu melarikan diri dari Asmara tetapi setelah diberitahu perkara sebenarnya, Adam lalu meluahkan perasaan nya terhadap Asmara.
Manakala Jee merasa cemburu dan terpukul dengan kehadiran Asmara, sedikit demi sedikit menukar personalitinya dari perwatakan kasar kepada lebih feminin dimana menjadi bahan ejekan kawan kawannya. Jee amat berbakat dalam mencipta lagu lalu melepaskan kekecewaannya dengan mencipta lagu yang berkaitan cintanya terhadap Adam dan diposkan melalui You Tube. Jee lalu membawa diri ke Kuala Lumpur untuk mengejar cita citanya menjadi seorang komposer.
Hubungan Adam dan Asmara bertambah intim, Asmara tahu bahawa Adam amat mencintainya lalu memberitau Adam, ia memghidapi radang hati dan menganggap Adam sebagai kawan sahaja. Asmara lalu pulang kepangkuan keluarga bila keadaannya bertambah teruk. Penyakitnya hanya boleh pulih hanya dengan prosess pemindahan hati dan Adam rela mendermakan hatinya untuk Asmara. Dalam pada itu Asmara memberitahu Adam bahawa Jee amat mencintainya. Adam baru tersedar atas keikhlasan cinta Jee lalu mencari Jee kembali ke Cameron Highland tetapi Jee telah membawa dirinya yang kecewa ke Kuala Lumpur. Adam nekad untuk memberikan hatinya pada Asmara walaupun mengetahui risikonya terlalu tinggi.
Berjayakah proses pembedahan itu kelak? Adakah Asmara berjaya diselamatkan? Bagaimana pula dengan keadaan Adam selepas pembedahan? Dapatkah Adam bertemu kembali dengan Jee? Adakah cinta Jee terhadap Adam berkesampaian?


Terima kasih kerana sudi membaca








gambar cr to tashashilla

11 comments:

  1. Saya suka lagu yang satu lg... tajik apa ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu kumpulan Kangen Band. Tjuknye Yakin Cintamu Kudapat

      Delete
  2. tasha shilla belakon..mst best !!

    ReplyDelete
  3. satu lagi lagu tajuk ap ..? Di episod satu..
    lagunya macam ni,,''ku cari-cari dirimu,ku cari tahu tentang mu,di mana kini kau berada,kembalilah pada diriku..''

    ReplyDelete
  4. salam,. maaf.. sy dah lama cari lagu ni.. starting liriknya.. (aku tahu ini memang tak mungkin.. bila ku berharap engkau kembali).. tak silap startingnya macam ni la.. klu ada roger saya ye..

    ReplyDelete
  5. Saya pon cari jugak lagu tu.bapak susah.law sape2 ada dua bijik fon .. try bukak lagu tu kat fon .pastu recond guna soundhoud ambik kat playstore kot dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes,,saya pun masih tercari-cari tajuk lagu tu..Sampai sekarang belum jumpa n then kalau dengarkan suara mcm kangen band ada jugak.. tapi cuba cari dalam semua lagu kangen band tak jumpa pulak..

      Delete
  6. Saya pon cari jugak lagu tu.bapak susah.law sape2 ada dua bijik fon .. try bukak lagu tu kat fon .pastu recond guna soundhoud ambik kat playstore kot dapat

    ReplyDelete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq