Wednesday, June 12, 2013

Filem Suamiku Ustaz




Assalammualaikum,

Tetiba je nak buat review novel Suamiku Ustaz.^_^
Hari tu kononnya tak nak buat entri Suamiku Ustaz.Alih-alih buat jugak. Sebabnya dah terjebak..gara-gara baca novel



Sinopsis:
Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dengan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia, apa lagi yang dia boleh buat?

“Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekah.”
Yang menjadi masalah buat Alisa apabila ‘TIDAK’ bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah pernah terfikir hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka. Tapi macam mana pula dengan cita-cita dia?
“Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab masih belum berpunya. Hendak dikatakan handsome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk ‘Kelab Peminat Ustaz Hafiz’ sekiranya kelab itu wujud, mestilah dia tu ada rupa, ya tak? Aduh! Tidak fasal-fasal dia menjadi kepunyaan aku pula.”
Macam mana agaknya apabila Alisa yang berperangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang hidupnya skema? Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir sehinggalah besar?
“Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahulah kan. Cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ni sebenarnya hidup kita baru bermula. Mana nak belajar, nak kerja. Aku harap, everything is going to be well.”

Alisa. Cita-citanya setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Akan wujudkah cinta buat si suami dan bertahankah jodoh mereka berdua? Perlukah salah seorang berkorban hanya untuk membuatkan cita-citanya kesampaian.

Siapa pelakon utk watak?
Adi Putra- Ustaz Muhamad Nur Hafiz
abang sepupu Alisa merangkap suami dan ustaz di sekolah. Jenis yang cool
Nora Danish- Alisa
Keras kepala,suka menjawab dan ada tiga BFF- Johan,Paan,Wati.
Izzue Islam -Johan
BFF Alisa yang gila-gila,dan kecoh.selalu ajak Lisa lepak sama
Review: 

Kesian Alisa,kena kahwin dengan abang sepupu dia. Ustaz kat sekolah dia lagi.Mengajar pula subjek Pendidikan Islam. Atas alasan apa? Takde orang nak jaga dia bila mak ayahnya pergi ke tanah suci Mekah.
 Lisa pula anggap sebagai suaminya sebagai abang,sedangkan Ustaz Hafiz memang dah lama sukakan Lisa-sejak kecik lagi.Perkahwinan mereka dirahsiakan dari teman-teman di sekolah. Gila nak bagitau! Bising la Johan Pa'an dan Wati nanti.
Disebabkan Alisa jatuh motor, barulah diorang tahu yang Ustaz Hafiz dan Alisa tinggal serumah.Bila Ustaz Hafiz bagitahu perkara sebenar, Patah la hati Johan dan Cikgu Liana-cikgu yang menaruh hati pada ustaz hafiz.Johan mengamuk pada Alisa- BBF konon.Dia sebenarnya boleh terima,jika Lisa beritahu sendiri. Belum lagi Paan dan Wati tahu

Alisa pulak,bukan main marah dengan Ustaz Hafiz. Tapi ustaz Hafiz cool je. Sampailah dia berjaya masuk ke menara gading. Barulah rasa rindu muncul.Alisa cuba untuk mencintai suaminya.

BTS:
 Ustaz kena tangkap?
scene ni takde novel-perisa bagi penyedap cerita.



ni mesti scene Alisa jatuh basikal. Rahsia pun terbongkar


Kuatnya Johan@Izzue Islam 

Kesian kat Johan,berpatah hati pada Lisa


Nantikan di Pawagam

10 comments:

  1. dah bc nvel nie beli on9..mmg menarik..besstt sgttt

    ReplyDelete
  2. SAU ni mmg best...xsbr tnggu filem dia...

    ReplyDelete
  3. bila flem ni nk tayang ye?

    ReplyDelete
  4. x sabar nk tengok ni..lame btul iklan

    ReplyDelete
  5. bila nak tyang filem ne.. best crite die

    ReplyDelete
  6. NAJAH;KT NE NK TENGIOK CITE DIE

    ReplyDelete

senang je nak komen.pastikan ada nama ye