join admya di FB

SSID episode 3


Assalammualaikum,

Update ep 3

Episode bersambung dengan Firash,Syaf dan Mama pergi ke hospital selepas menerima berita tentang Farish kemalangan.
Pulang dari kubur, Chad minta Syaf jaga mama dengan alasan exam dah dekat. Syaf terkejut dengan permintaan Firash.Chad pulak buat keputusan untuk tinggal rumah sewa dengan Fikri dan Mie. Fikri dan Mie terkejut Chad nak tinggal bersama mereka. Firash memberi pelbagai alasan untuk tinggal bersama mereka.Kononnya untuk lepak study.

Sebulan kemudian,

Syaf datang ke rumah sewa Firash.


Cari siapa?soal Mie.
Firash,jawab Syaf
Firash?Oh lupa Chad la tu.Kejap ye.Jawab Fikri.
Kakak Firash ke?tanya Fikri
Ye,kakak Firash..eh tak saudara Firash,kelam kabut Syaf jawab.




Firash gelaba bila nampak Syaf.Lepas ambik beg lauk,terus dia bagi warning kat Syaf supaya jangan datang lagi. Nanti rahsia bocor.Syaf-ye,lain kali aku tak hantar lauk lagi.

Mie dan Firash berasa jeles sebab ada orang hantar lauk kepada Chad.

Di library

Rania cuba pujuk Firash.Firash cuba mengelak dengan menghubungi Fikri.Firash berbisik pada Fikri kononnya dia perlu buat assignment sebenarnya dia minta Fikri temankan Rania.
Rania tak endahkan Fikri,malah berlalu mengejar Firash.

Di pejabat Syaf.
Syaf mula terkenangkan Farish-saat bahagia mereka.

Balik dari dengar ceramah,Fara berceloteh tentang isteri durhaka pada suami. Syaf mula terkenangkan hubungan dia dengan Firash.Fara ajak Syaf makan char keow teow.

Di restoran.
Fara teruja tengok lelaki handsome yang ada di restoran tu.Syaf ingatkan yang Fara dah tua.Fara kata tak kisah sebab sekarang trend lelaki muda kahwin dengan perempuan tua.Aduh terasa Syaf.


asal muka Firash lain macam je bila snap ni.hehe

Tetiba,Fara excited tengok lelaki yang pakai jaket.Syaf pun toleh untuk tengok lelaki yang dikatakan oleh Fara-omg Firash!Mula la Syaf gelaba. 

Di rumah. 
Syaf mula termenung fikirkan Firash. Fara- ingat mamat baju biru ye? 
Tak la,jawab Syaf.
Mamat pakai jaket tak boleh tau,aku punya
Syaf dengan spontan jawab.Tak dapat punya....haha
Fara mula tanya apa dia?Cepat-cepat Syaf tukar topic.




Firash,Fikri dan Mie menaiki kereta. Tetiba Firash terbabas.Kepala  Chad terhantuk di stereng.  Firash pengsan.Fikri yang panik pun hubungi Mama Chad. Mama Firash  pulak contact Syaf suruh balik sebab Firash kemalangan.
Sampai di rumah, Syaf ragu-ragu nak jenguk ke tidak Firash.Firash yang masih pening turun tangga,Syaf pulak leka jawab sms masa naik tangga nak jenguk Firash.



Gedebuk dua-dua bertembung lalu jatuh terlentang kat tangga.haha(dasat sungguh jatuh tangga).Tetiba hati chad dilanda cemburu-siapa yang syaf mesej?

Firash mula curiga siapa yang sms Syaf.

ssid.gif


admya:
harap korang faham la bila baca review ni..hehe
Chad dan Firash adalah orang yang sama. So jangan confious ye.
any komen untuk episode 3

Comments

  1. akak nak komen ni fara.. tapi akak tak leh dpt hadiah sebab dah ramai yg potong.. heheheeh.. ni satu cerita yang akak rasa ada kimia antara shaf dan firash.. satu drama tu kalu hero heroin tak kimia.. memang akan jadi tak menarik.. akak rasa la kan... best tgk tiz dalam ni.. cam lain sikit karekter dia.. cam ada lawak sikit.. best best..

    ReplyDelete
  2. watak syaf dlm nie mmg jnis lawak cket..nt akan ada lg adegan yg best selepas ini..

    ReplyDelete
  3. Serius xsabar nak tunggu next episode....kenapalah ditayangkan seminggu sekali jer,.... pe2 pun izzue and tiz nampak sweet sgt....

    ReplyDelete
  4. kalau tayang citer ni petang kan bagus..tak yah rebut dengan anak tv..cete ni best..akak kembali muda...ha..ha.izzul islam best dan sesuai dengan tiz

    ReplyDelete
  5. tak sabar tunggu hari jumaaat setiap minggu..da jatuh cinta ngan izzue islam la pulak...hahaha

    ReplyDelete
  6. mmg best citer ni, nak tunggu hari jumaat tu lama. Episod kali ni pun best gak hingga tak sabar nak tgok episod akan datang...

    ReplyDelete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq