Friday, March 8, 2013

Cerekarama: Janji Si Bidadari


Salam semua,

Ramai nak tengok janji Si bidadari kerana Nazim Othman. Tak sangka,ramai peminat Nazim... Oppa chuga hei(congrats)

Sinopsis:
Mengisahkan pasangan suami isteri yang kehilangan anak mereka.  Bukan mudah untuk menerima berita kehilangan mereka,apatah lagi melalui hari-hari masa depan tanpa mereka.Itulah yang dilalui Jamil dan Saleha apabila anak-anak mereka  Aina dan yaya masih tidak pulang apabila azan Maghrib berkumandang.Walaupun pihak polis membantu menyiasat mencari ,namun menjejaki anak-anaknya seperti menemui jalan buntu.Akan tetapi bila anak-anak mereka dijumpai,timbul satu spekulasi yang sukar dijelaskan.Kedua-dua anak Jamil dan Saleha meninggal dunia.



Polis menahan Bidin dan Saleha atas tuduhan membunuh anak-anak Jamil.Saleha mengaku tidak bersalah,malah menuduh Bidin membunuh anak-anaknya dan merogolnya.Setelah Bidin mengaku, Saleha tetap menafikan,tapi bukti menunjukkan Saleha bersalah. Time Saleha ingat balik,baru ditujukan apa yang berlaku, Saleha adalah pembunuh sebenar. Anaknya yaya,jatuh kolam,lalu dipaksa Bidin mencarinya.Namun ketika dijumpai anaknya Yaya telah meninggal dunia.Kerana marah,dia telah memukul anaktirinya Aina hingga mati.Kejam betul Saleha ni. Pastu suruh Bidin belasah dia kononya dia kena rogol.Tapi dia tersilap,mengatakan Bidin yang rogol sedangkan Bidin kekasihnya dan saksi kejadian.

Banyak kes macam ni sekarang,kerana kekasih,anak terkorban.

Para pelakon: Nazim othman, Sherie Merlis, Cico Harahap,Aman Graseka, Putri Balqis.


5 comments:

  1. bestnye nazim yg blakon..tp xkan heroin sherry merlis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nampak heroin lain pun.drama ni macam crime thriller je

      Delete
    2. xdpt tgk la hrtu.. kne tgk kat tonton...

      Delete
    3. cuba cari kat youtube.may be ada oranng upload

      Delete
  2. xsbr nk tgk mlm ni...cm best je..mystery

    ReplyDelete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq