Wednesday, October 3, 2012

Episode 24 Adam dan Hawa


Di Pertemuan Adam dan Hawa
Adam Mukhriz dan Ain Hawani  kembali bertemu

update link online video and link download

Ain dan Am tidak menyangka akan bertemu satu sama lain.
Ain bertanyakan pada Am
Ain: Datang dengan siapa?
Am: Dengan Mama
Ain: Manala tahu datang dengan isteri.Tak nak kenalkan Isteri pada Ain ke?
Am: Boleh. Cerminlah diri. dia sama macam Ain.

sweet je dailog ni

sinopsis:

Ain mula rasa tak selesa daan takut apa yang tak elok terjadi padanya ketika di tanah suci...lebih-lebih lagi nasihat dari ibunya menakutkannya.

Ain tetap berdoa memohon pelindung dan permudahkan sepanjang disana. Azie yang teruja sekali, beria-ia dalam segala segi. Namun Ain berhati-hati setiap langkah dan perbuatannya.

Bila selesai mereka buat umrah yang pertama Azie diserang selesema dan demam hingga tak larat nak bangun pun. Mungkin kerana perubahan cuaca yang mendadak.

Ain membiarkan Azie berehat dan dia tetap akan terus ibadatnya. Ketika bersolat di dalam masjidil haram bersendirian Ain menafaat setiap ruang dan waktu untuk terus 'rapat' dengan ALLAH swt.

Dalam keadaan ini membuatkan perhubungan Azie dan Ain makin rapat lagi. Di sini rasa keikhlasan antara mereka jelas terpancar.

Selesai solat Isyak, ramai Jemaah berpusu-pusu keluar dari masjid. Ain terlepas dari kawan-kawan yang lain. Tanpa berlengah Ain terus menuju ke pintu tempat yang dia masuk tadi.

Alhamdulillah, akhirnya Ain jumpa kasut yang bertindih dengan kasut lelaki. 


Dalam waktu yang sama kasut tersebut juga telah diambil tuannya. Ketika Ain menoleh betapa terkejutnya Ain bila disitu tercegat Adam Muhkriz. Tak sangka berjumpa kembali di tanah suci. Mereka terkedu seketika dengan pertemuan yang langsung tak terduga olehnya.


Adam bersyukur yang amat sangat dengan pertemuan dengan isterinya. Ini petanda baik tentang hubungan mereka. Namun Ain masih berkeras dan jual mahal pada Adam. Dan Adam Nampak Ain tak selesa dengan pertemuan mereka ini.

Adam mula terasa sesuatu dengan pertemuan nya bersama Ain. Dan tanda tanyanya ialah pada Maria..!! 
online video
download ep 24/ link 2

behind the scene:


6 comments:

  1. episode ni touching jgk sbb mata adam merahhh depan mama.

    tapi kelakar jugak sebab episode ni adam langgar tiang on the way balik hotel lepas terjumpa ain

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaron memang menjiwai watak adam,
      babak langgar tiang memang aaron betul2 langgar.tak sengaja
      tapi diorang masukkan jugak dalam scene..
      haha

      Delete
  2. sy xdpt tgk lg episod 24...npe tnda tny die pd mama die?hmmm,johan bg ape kt ain ms kt bell tower tu?sy tgk pn pas upload...skang kna tgu lame skit...laptop kwn yg slalu upload rosak..huhu...so,bc sinopsis cni je..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke,siannya..
      takpe,nanti tengok ye.
      johan bagi rantai kat ain tapi ain tak jadi pakai,sebab ingat kat am
      tanda tanya pada mama sebab am hampir putus asa untuk tunggu ain.jadi dia tanya mama,adakah am patut terus bersabar atau sebaliknya.

      Delete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq