join admya di FB

Ops Terpikat Cik Sombong( Adaptasi Novel)




Drama adaptasi Novel Ops Terpikat Cik Sombong
Mulai 10/12/2018 di Hypp Tv
30 episode 
Setiap Isnin- Selasa

Ego! Cengil! Pendendam!

Cukup pakej sifat Ira Harisya. Cantik, manis dan penuh gaya dengan aura memikat. Namun begitu, Ira Harisya benci lelaki yang suka ambil kesempatan pada perempuan cantik sepertinya. Lebih-lebih lagi, lelaki itu Zeid Farhans.



“Saya Cuma tak nak cik jatuh ‘terguling-guling' sendiri dekat tangga tu.Tumit kasut cik tu, cuba nak malu kan cik. Cuba cik tengok, dah ‘terpatah' pun. Dan bukan niat saya nak ‘terpeluk' cik dengan sengaja.” - Hans.

Bengang! Benci! Meluat! Tiga rasa bersatu dalam hati Ira Harisya, bila Farhans bekerja sebagai pemandu peribadi Tan Sri Rashid. Ingat dia hairan sekalipun depan mata dia tu cucu lanun. Silap besarlah. Berani cuba nak dekat-dekat dengan dia memang merasa jadi punching bag.

Tapi tiba-tiba…

“Kenapa kau datang sini, hah? Aku benci tengok muka kau. Kau yang menyebabkan anak aku lumpuh. Keluar!”- Puan Sri Marlia

“Saya akan bertanggungjawab Puan Sri. Saya akan jadikan Ira isteri saya.”- Hans

Berkahwin, bukanlah pilihan terakhir Farhans.Tapi sebagai lelaki yang bertanggungjawab, dia memilih untuk menjaga Ira Harisya. Berbeza dengan Ira Harisya, hanya kesakitan yang dibawa sehingga ke gerbang perkahwinan.

“Gedik. Buang masa aku nak pancing hati Jantan miang macam kau. Gerenti dapat pun aku tak ingin. Sedekah ajelah dekat mana-mana rumah anak yatim, tak pun buat bumper jalan.” – Ira Harisya

Bila keputusan sudah dibuat Tan Sri Rashid, tiada siapa yang mampu membantah termasuk Ira Harisya.

Benci hatinya tidak mampu diungkapkan. Makin terluka bila Farhans menjadi suami. Suami yang tidak dirancang. Namun, bagi Farhans, itulah permatanya. Itulah berlian yang kilauannya sangat mahal. Dia suka Ira Harisya. Selamanya akan suka! Opss…dia sudah terpikat pada cik sombong.

Tetapi…

Ira Harisya.. bila dia kata tak suka, bermakna selamanya dia tak akan suka!


Pelakon
Shukri Yahaya sebagai Hans
Dayang Areeda sebagai Ira Harisya
Nafiez Zaidi sebagai Tengku Reez
Ariff Aziz sebagai Imran
Liza Abdullah sebagai Puan Sri Marlia






follow admya di facebook

Comments

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq