join admya di FB

Slot Zehra :Kampung Girl





Waktu Tayangan: Slot tayangan telah di tukar kepada slot zehra.
 Adaptasi Novel: Kampung Girl
Jumlah episode: 13


Sinopsis novel:
PERKAHWINAN yang diatur oleh keluarga? Ashraf langsung tidak menyangka! Lebih memeningkan kepala, apabila mengetahui siapa calon yang disebut oleh mummynya, Puan Mazlin. Ainnur! Si budak kampong itu?! Tidak mungkin.
Hahahah Ashraf Khairi sepupu dengan Ainnur dan sejak kecik lagi dia memang tidak sukakan Ainnur. Hanya kata cacian dan kutukan sahaja yg keluar dari mulut Ashraf bile bersama Ainnur.  Ainnur yang berasa tercabar dengan ejekan Ashraf telah menerima pinangan dari mummy Ashraf. Dia ingin mengajar Ashraf yang sombong dan bongkak ni.
Identitinya yang belajar hingga keluar Negara dan bekerja sebagai cikgu bahasa inggeris di rahsiakan dari pengetahuan Ashraf. Dia ingin Ashraf jatuh cinta pada budak kampong yang dikatakan kolot dan tiada pendidikan. Dia berpakat dengan bakal mentuanya Puan Mazlin…
Ashraf yg bengang giler dengan persetujuan Ainnur telah gunakan setiausahanya untuk menyamar sebagai kekasihnya. Tapi lain plak yg jadi bila terkantoi dengan Ainnur sebab setiausahanya tu kawan baik Ainnur hihihi. Ashraf dan Ainnur akhirnya ditunangkan dan akad nikah sebulan berikutnya. Dalam bencikan budak kampong, Ashraf terlalu cemburukan Faisal yang cintakan Ainnur. Ashraf terlalu ego hingga nafikan cemburu tu tandanya cinta.
Cemburu Ashraf bertambah terhadap Ainnur bila Faisal menagih cinta Ainnur walaupun Ainnur hanya menganggap Faisal sebagai abang.  Ashraf bertambah terkejut bile mendapat tahu yang Faisal telah bertunang dengan Ain Airina iaitu bekas kekasihnya.  Faisal tidak sukakan Ain Airina dan mereka disatukan oleh keluarga.
Ainnur dan Ashraf berjaya dinikahkan dan persandingan akan dibuat kemudiannya. Pada malam pengantin rahsia Ainnur yg berpendidikan terkantoi. Ashraf terlihat gambar graduation Ainnur di luar Negara. Dia berasa tertipu dan diperbodohkan oleh Ainnur. Bencinya bertambah terhadap Ainnur dan selama sebulan dia tak pedulikan isterinya. Ainnur di penang dan Ashraf di KL.  Kawan serumah Ainnur nasihatkan Ainnur untuk memikat hati Ashraf. Pelbagai usaha dilakukan oleh Ainnur namun ego Ashraf terlalu tinggi.
Ats nasihat Adam iaitu abang Ashraf, Ashraf cuba untuk menerima Ainnur. Dia plak berusaha memikat semula hati Ainnur. Ainnur pelik dengan sifat romantic Ashraf terhadapnya. Ashraf amat pasti yg cintanya ada pada Ainnur. Mereka macam pasangan baru bercinta hahaha. Ashraf dan Ainnur akhirnya bersatu sebagai suami isteri yang sebenar. Larangan kedua belah pihak untuk bersabar sehingga hari persandingan diabaikan. Benda halal. Kampong girl n budak Bandar!
Pada hari persandingan, Ainnur pengsan dan dia disahkan hamil. Ashraf happy giler. Keluarga mereka mengusik Ashraf yang tidak sabar tunggu hingga hari persandingan. Kampong girl yang amat dibenci menjadi orang yang amat dicintai oleh budak Bandar. So sweet. Faisal plak akan berusaha untuk terima Ain Airina dalam hidupnya.

sinopsis credit to tahusumbat

Download episode
admya:
harap drama ni ikut novel




bergaduh ke?


ainnur






Comments

  1. xsabar nk tunggu cite ni..mesti beli novel ni....xsabar nk tgk akim...

    ReplyDelete
  2. excitednya....bila nk kluar citer ni..

    ReplyDelete
  3. Gandingan Akim dan Nad nampak serasi..harap lakonan mereka ada chemistry..

    ReplyDelete
  4. tak sabr nak tnggu drama nie kluar

    ReplyDelete
  5. Cute la nad pakai tudung cam tu

    ReplyDelete
  6. Best novel ni xsabar nak tunggu

    ReplyDelete
  7. comelnya Nad pakai tudung

    ReplyDelete
  8. xsbr nk tgk...kna tgk kt TONTON la ni..
    terawih konfirm xsmpt tgk

    ReplyDelete
  9. Sape yang bawak Watak faisal dan Ain airina?

    ReplyDelete
  10. xsbar nk tgu mlm nie..mst best nad zainal blakon

    ReplyDelete
  11. Sinopsis ni dari tauhusumbat.com kan.. bagilah credit skit.. http://tauhusumbat.com/index.php/2012/01/review/
    C-ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry,ambik kat fb.jadi tak tahu its yours.
      i will

      Delete
  12. Soalan kuiz : Naim Daniel Baharin - Asyraf masa kecil :)

    ReplyDelete
  13. memula mcm boring je cite ni sbb x prnh bc novelnye...akim n nad zainal pn x de la minat sgt,tp mkn lame mkn best plak cite ni...x sbr nak g beli novel ni..ehehhe

    ReplyDelete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq