Tuesday, February 28, 2012

Atas Nama Cintamu Full song Lirik

Atas Nama Cinta

Penyanyi-  Iskandar Shah, Fiza Elite dan Shahz Jaszle



Atas nama cinta full by me_lisa

sorry ye,link ni boleh download sampai seratus kali je...nanti saya reupload pakai 4shared ye..
Haruskah aku sesali


Atas apa yang terjadi


Pada kisah cinta ini


Haruskah aku bertahan


Walau apa pun dugaan


Cinta ku tetap dihati


Dengarkankan usikan hati ini sayangku


Dengarkanlah rinduku yang mendamba


Bicara oh kasih mu sayang

Menyintai mu seluruh jiwaku


Mekar bersemi indahnya duniaku


Kau dihatiku hingga akhir waktu


Aku berjanji atas nama cintamu


Ku serahkan padamu segala-segalanya


Percayalah kasihku untuk mu selamanya


Menyintai mu seluruh jiwaku


Mekar bersemi indahnya duniaku


Kau dihatiku hingga akhir waktu


Aku berjanji atas nama cintamu





Saturday, February 25, 2012

Cerekarama: Pelarian

Cerekarama Pelarian TV3

Sinopsis:
Mengisahkan tentang tiga beradik, Muhamad, Miza dan Bobok mencari ibu mereka yang meninggalkan mereka untuk mencari suaminya. Pengembaraan Muhamad, Miza dan Bobok bermula apabila mereka pergi ke bandar untuk mencari ibu mereka, Ramlah yang turut membawa sama anaknya yang cacat iaitu Yusoff. Tiga beradik ini melalui pelbagai dugaan dan cabaran dalam usaha untuk mencari ibu yang masih tidak dapat dipastikan nasib mereka. Di bandar,Muhamad dan Bobok bertemu dengan seorang wanita yang baik hati iaitu Rabiah. Rabiah banyak menolong Muhamad dan Bobok.Suatu hari,mereka cuba melarikan diri daripada seorang lelaki yang disangka penjahat.Namun,mereka bertembung dengan Jenk-penculik kanak2.Di rumah Jenk,mereka bertemu dengan Mirza yang telah diperalatkan oleh Jenk untuk bekerja dengannya.Mirza mati ditembak dalam menyelamatkan adiknya daripada diperdagangkan. Muhamad dan Bobok diselamatkan dan tinggal di yayasan Rabiah.Di sana mereka berjumpa dengan Usop dan mengetahui emak mereka telah meninggal dunia dalam membantu menyelamatkan Rabiah.

Para pelakon dan watak:
Sharifah Amani- Miza
Vanidah Imran -  Rabiah
Aeril Zafrel - Muhamad
Puteri Balkis- Bobok
Azhan Rani - Jenk

Lagu dalam drama Pelarian:


Wednesday, February 22, 2012

Virus di Perak


Kes dua orang bayi meninggal dunia akibat virus yang mempunyai kaitan dengan Virus akut Gastroenteritis (AGE)  YANG DIBAWA OLEH ROTAVIRUS membimbangkan ibu bapa terutama yang mempunyai anak kecil.
Rotavirus adalah virus biasa yang menyebabkan severe diarhoea yang lazoimnya menyerang bayi dan kanak-kanak.
Kalau orang dewasa ia dipanggil Norovirus.

Tanda dan Simptom:
  •  Demam yang melampau
  • Muntah-muntah
  • Diarhea-Cirit-birit
  •  Dehydration- kekurangan air dalam badan 
  • Tanda ini kan nampak dalam masa 12-72 jam
Jangkitan:
  • disebabkan air yang tercemar
  • poor hygiene -kanak-kanak yang memasukkan tangan kotor ke dalam mulut,penjaga yang tak mencuci tangan selepas menukar lampin bayi,bottle yang tidak dibasuh bersih
  • Kenanapa kanak yang kerap kena?Ini disebabkan kanak-kanak tidak mempuyai daya ketahanan badan yang kuat untuk melawan penyakit berbanding orang dewasa.
Pencegahan:
  • Kerap basuh tangan
  • Beri bayi susu badan jika keadaan tidak mengizinkan
  • Beri kanak-kanak/bayi minum air dengan banyak
  • Ambil vaksin kepada kanak-kanak- Rotavirus vaksin

Ya Allah,jauhkanla kami dari penyaki, amin

Greta pemenang masterchef Junior Australia 2








junior masterchef 2011 greta wins title news story 
 GREATA JUNIOR MASTERCHEF JUNIOR SEASON 2 2011

Greta chef cilik telah berjaya mengalahkan Jack pesainganya dalam cabaran akhir
Markah yang diperolehi adalah 9/10,9/10,10/10 berbanding Jack yang memperolehi 8/10.9/10,9/10.Greta yang masih tidak mempercayai tentang kemenangan berkata:“I feel, like, amazing! I told myself don’t get your hopes up, but here I am! This has been the most amazing experience of my life. I want to continue with food and show the world how much I love it,” she shares.



junior masterchef Citrus Tart with Tropical Mousse on Macadamia Nuts with Fresh Fruit recipe
Hidangan Greta



 

Ketika Cinta bertasbih :dari sujud ke sujud


Lanjutan cerita kehidupan Ustazah Anna ,Ustaz Azzam,Ayatul Husna,Ustaz Ilyaz di Pesantren Darul Qur'an.

Channel: Pelangi saluran ASTRO 142
WAKTU SIARAN: 3.10PM hari isnin-jummaat
Ulangan: 11.30pm isnin-jumaat
ULANGAN: AHAD
Jumlah episode: 37






Jika sebelum ini dalam Meraih Ridho Ilahi,Ustaz Ilyaz dan Husna selamat dinikahkan ,kalai ini,kisah rumahtannga mereka menjadi jalan cerita utama.
Pesantren Daarul Qur`an, Wangen, Polanharjo, Klaten, masih dalam asuhan Ustadz Abdullah Khairul Azzam dan istrinya Anna Althafunnisa. Karena Kyai Luthfi, ayahanda Anna, masih menginginkan hidup beribadah di samping Masjidil Haram.







Azzam dan Anna dibantu pamannya, Mujab, menjadikan pesantren hidup sebagai tempat untuk belajar, tempat bertanya, berteduh dan bahkan tempat mencari perlindungan bagi masyarakat luas.






Suatu hari, Pesantren Daarul Qur`an kedatangan seorang gadis yang tampak begitu ketakutan. Ia minta perlindungan kepada pesantren dari orang tuanya. Gadis itu bernama Shofia. Shofia lari dari rumahnya karena ia dinikahkan secara paksa tanpa pengetahuannya dengan pemuda yang menurut orang tuanya adalah baik, yaitu Niam.



Pesantren  melindungiShofia, sambil mencari klarifikasi apa terjadi pada Shofia. Jika benar Shofia dinikahkan secara paksa, maka pesantren berkewajiban meluruskannya. Sebab praktik seperti itu tidak dibenarkan oleh Islam.



Ternyata benar, Shofia dinikahkan secara paksa. Bahkan Shofia dinikahkan begitu saja tanpa Shofia tahu dirinya telah dinikahkan. Tujuan orang tua Shofia sebenarnya baik, yaitu menyelamatkan Shofia dari pemuda berandalan bernama Niko yang menjadi pacar Shofia. Setelah dinasehati berkali-kali dan diingatkan bahwa Niko pemuda tidak baik, Shofia tetap memilih Niko sebagai pacarnya. Ayah Shofia, Pak Sunar, menggunakan caranya yaitu dinikahkan dengan paksa.



Shofia dijemput paksa dari pesantren. Dan pesantren merasa tidak punya hak menahannya ketika orang tuanya meminta. Shofia dibawa oleh orang tuanya ke rumah suami Shofia yaitu Niam. Shofia tetap menolak itu semua dengan cara ia berpura-pura gila sehingga mempermalukan keluarga Niam. Keluarga besar Niam melihat Shofia tidak layak dijadikan istri Niam yang baik dan cerdas. Mereka meminta Niam melupakan Shofia. Tetapi Niam berpikiran lain, ia melihat Shofia berpura-pura gila, tidak gila. Ia juga merasa harga dirinya telah diinjak-injak oleh Shofia. Maka ia bertekad untuk menaklukkan Shofia.



Niam menganggap perilaku Shofia yang pura-pura gila atau gila itu karena ulah pesantren. Niam menuduh pesantren telah mencuci otak Shofia. Azzam dan Anna menolak tuduhan itu. Tetapi Niam bersikeras hendak membawa masalah itu yang berwajib. Azzam tidak gentar.



Dalam kondisi gila, Shofia lari menemui Niko, kekasihnya dan minta perlindungan. Oleh Niko hal itu dijadikan kesempatan untuk menodai Shofia. Shofia sama sekali tidak mengerti bahwa ia menyerahkan dirinya kepada Srigala yang siap memakan mangsanya


Selain masalah Shofia, Azzam dan Anna juga diuji oleh masalah rumah tangga mereka sendiri. Anna yang hamil tua harus melahirkan bayinya secara premature akibat Azzam mencoba mengelak dari berlanggar dengan sebuah motor yang terhuyung hayang. Azzam mengerem mendadak yang membuat Anna mengalami pendarahan. Bayi itu lahir prematur dan akhirnya tidak terselamatkan.

Anna sempat mengalami guncangan. Azzam sebagai suami berusaha sekuat tenaga menjaga kenyamanan perasaan dan jiwa Anna. Tak lama kemudian, Azzam mendapat ujian hebat. Bisnis ekspor mebelnya ke Australia mengalami masalah. Ia kena mengalami kerugian besar dan kena denda yang tidak kecil dari pihak Australia. Rumah Kyai Luthfi bahkan terancam disita oleh pihak bank.


Pada saat yang sama, rumah tangga adiknya yaitu Husna mengalami guncangan hebat. Ilyas sempat mentalak Husna disebabkan ibu  Ilyaz  yang tidak tegar melihat anak lelaki membuat kerjarumah  dan Husna   dilihat menjadi beban  Ilyaz akibat penyakit jantungnya itu.Azzam harus menyelamatkan rumah tangga adiknya sebab Husna dan Ilyas adalah dua pengajar di pesantren yang sangat dihormati masyarakat. Azzam tidak mau keluarga mereka rubuh dan jadi contoh tidak baik bagi masyarakat.



Repotnya masalah Husna dan Ilyas ini sangat rumit. Kedua-duanya orang yang baik. Keadaanlah yang membuat ujian mereka berat. Husna dinikahi Ilyas dalam kondisi sakit jantung, bahkan jantung yang dipakai Husna adalah jantung buatan. Awalnya Husna tidak mau, tetapi Ilyas memaksa. Akhirnya mereka menikah.



Dalam perkembangannya, Ilyas kehabisan dana untuk merawat Husna. Bahkan Ilyas sudah menjual tanah milik orang tuanya demi pengobatan Husna. Sementara Azzam sendiri sedang kesulitan keuangan. Ibu Ilyas tidak tega melihat penderitaan Ilyas. Sampai sang ibu meminta menceraikan Husna saja.



Ilyas tidak bisa menceraikan Husna, sebab Husna tidak salah. Ibunya bilang, jika ia tidak menceraikan Husna, maka ia bisa menjual rumah untuk pengobatan Husna. Sang ibu akhirnya meminta Ilyas memilih dia atau Husna. Pada saat itu Husna mendengar. Ia tidak mau Ilyas bingung memilih maka ia pergi ke rumah Azzam. Saat Husna di rumah Azzam, Ilyas meminta agar pulang. Kalau tidak mau , sampai shubuh tidak pulang, maka talaknya jatuh. Husna minta dijemput. Ilyas yang emosi minta Husna datang sendiri. Keduanya sama-sama emosi. Sampai shubuh tiba, Husna belum pulang. Maka talak telah jatuh. Ilyas menyesal. Ia hendak rujuk, tapi ibunya tidak setuju.

 

Pada saat yang sama, seorang gadis ditolong oleh Ilyas. Gadis itu  hampir maut di jalan di waktu malam di tengah hujan. Ilyas membawa ke rumah sakit bahkan mendonorkan darahnya untuk gadis itu. Ternyata gadis itu adalah korban pemerkosaan, pelakunya adalah Niko.

 

Gadis itu sesungguhnya adalah dokter yang ditugaskan untuk bertugas di PUSKESTREN (Pusat Kesehatan Pesantren) Daarul Qur`an.



Repotnya setelah gadis itu sadar, ia tidak mau kasus yang menimpa dirinya dilaporkan kepada yang berwajib. Ia juga tidak mau diketahui keluarganya. Ia tidak mau aibnya tersebar. Ilyas menitipkan gadis bernama Vivi itu kepada buliknya, Nurlela. Kepada Nurlela, Ilyas minta agar dijelaskan kepada gadis itu bahwa ia sudah punya keluarga, tetapi Nurlela tidak menjelaskannya. Karena melihat gadis itu masih sering trauma dan merasa aman dan merasa percaya hanya kepada Ilyas.



Sampai akhirnya gadis itu kembali pulih dan bertugas sebagai dokter. Hingga gadis itu bertanya apakah Ilyas berkenan untuk menikahinya. Sebab perhatian Ilyas dan buliknya ia anggap memberikan harapan. Ilyas kaget. Itu terjadi saat hubungan dirinya dengan Husna sedang tidak baik, sampai menceraikan Husna.



Di tengah pelbagai masalah yang mendera pesantren. Pesantren Daarul Qur`an juga mendapat tantangan tidak ringan dari seorang bernama Haji Samingan yang mengaku dirinya sebagai ulama besar. Ia sering membuat resah masyarakat dengan fatwa-fatwanya yang menyesatkan. Misalnya sholat tidak perlu wudhu. Bahkan shalat itu tidak perlu karena hanya akan membuat orang celaka. Juga daging anjing dan ular itu halal dsb.

Rumahtangga  husna   dapat diselamatkan,namun ia masih lagi tergugat apabila wasiat almarhum ibu ilyaz  yang mengatakan Shofia harus menjadi pengganti Husna.Apatah lagi,Husna juga turut memaksa ilyaz untuk menikahi Vivi demi menutup aibnya yang sedang hamil luar nikah.Tambahan pula,penyakit Husna semakin parah dan dia takut tidak dapat membesarkan anak mereka jika usia hiudpnya tidak lama.Apatah lagi,Vivi  yang  bernikah dengan furqan akhirnya gagal diebabkan Furqan hilang ingatan.
Bagaimana kesudahan drama ini?

 

admya- banyak pengajaran dapat diambil daripada drama ini. ANTARANYA
  • Perkahwinan seorang gadis harus mendapat persetujuan daripada empunya badan,walaupun lelaki tersebut adalah seorang lelaki yang baik dari segi latarbelakang,harta,kecantikan dan paling penting agama.Dalam satu hadis diriwayatkan oleh Abu Hurairah R.A: “Sesungguhnya Rasulullah SAW telah bersabda: Jangan mengahwinkan seorang perempuan janda sehinggalah diminta persetujuan dan mengadakan perbincangan serta jangan mengahwinkan seorang gadis sehinggalah diminta persetujuannya.
    Para sahabat bertanya: Bagaimana hendak mengetahui persetujuan seorang gadis? Baginda menjawab: Dia diam.”
  • Bercakap benar walaupun pahit-dalam kes doktor Vivi.
  • Tanggungjawab anak lelaki masih kekal pada ibu walaupun sudah berkahwin
  • Menuntut ilmu   hingga ke liang lahat-
  • Tabah menghdapi penyakit. berdoa kepada ALLAH
  • menangani orang yang tidak mempunyai kefaham agama yang betul- ajari dengan hikmah(sepertimana  yang dilakukkan oleh ustaz azam)
Para pelakon 
Marshanda sebagai Sofia

 
Asmirandah sebagai Dr.Vivi(bekas kekasih Dude Harlino)



Dude Harlino sebagai Ustaz Ilyas



 Meyda Sefira sbgAyatul husna


Winky- Dr.Fajar me
 
Kholidi assadil alam- Ustaz Azzam
      
Oki setiana dewi sbg ustazah anna

 
  
furqan
 
sumber: sinemart

The moon that embrace the sun(TMTETS)



Title: 해를 품은 달 / The Moon That Embraces the Sun

Chinese Title: 月亮怀抱太阳
Also known as: The Sun and The Moon / The Moon Embracing the Sun
Genre: Romance, Fantasy, Period
Episodes: 20
Broadcast network: MBC
Broadcast period: 2012-Jan-04 to 2012-Mar-08
Air time: Wednesday & Thursday 21:55
Synopsis

  • “The Moon Embracing The Sun” tells a love story between King Lee Hwon and a female shaman named Wol. Wol was born from a noble family and became the crown princess, but she was entrapped and faced execution. Finally, she lived as a shaman.
  •  Yeon Woo who was betrothed to the crown prince, Lee Hwon was plotted against and believed to be killed by the people who are both jealous and fearful of her beauty and wits when she was just a young girl. Having being saved by a female Shaman after her killers deemed her to be dead, she grew up to become a shaman just like her adopted mother under the name of Wol. She encounters the adult "Lee Hwon" who grew up to be a cruel, cold and uncaring person after the pain of losing his most beloved Yeon Woo. As Lee Hwon began to returned back to his orginal kind nature due to his love for Wol whom attracted him with her similarities with Yeon Woo, the truth behind the plotting of Yeon Woo's death comes to light and he finds himself again in a difficult position as he finds out his mother and sister being involved in it. 

Drama saeguk(sejarah) korea paling popular 
Why?The reason are
1.Actor Jung Ilwoo dan Kim so hyun, Lee Min Ho,Han Ga In
Populariti drama ini meningkat disebabkan kehebatan pelakon mudanya yang berjaya menaikkan rating drama 
apatah lagi disambung oleh Kim so hyun dan Han Ga In


2.  Saeguk drama
Lazimnya rakyat Korea suka drama yang berlatarkan zaman beraja mereka.

3.Best script
Can't be deny this give impact to the drama
this drama is be written by same writer wrote Sungkyunkwan Scandal 

4. Ost
Pastinya lagu juga penyumbang kepada populariti drama-Setakat ini,lagu Ost drama ini masih lagi menjuarai carta
Full album ost



Moon/Sun masih ditayangkan di Korea.Mungkin Astro One  akan menayangkan drama ini kelak. Bagi yang tonton online b oleh pergi ke kimchidrama,dramacrazy


Dingin Lavenda episode akhir


dingin lavenda akan sampai ke penghujungnya
update:preview episode akhir
Jangan lupa temujanji kita jumaat 9malam

Tuesday, February 21, 2012

Cara terbaik kurang kolestrol dalam badan



Suatu hari dalam perjalanan ke tempat makan.
me:Kita nak makan kat mana?
friend: Tak tahu.tapi yang pasti,saya nak diet.
me: nape?
friend:huhu, kelmarin pergi check,kolestrol tinggi.lepas ni,tak nak makan KFC lagi.Doktor kata nanti boleh kena sakit jantung,takut.lepas ni nak diet

Kebanyakan daripada kita memang begitu,saya  pun kekadang gak.Makan banyak,senaman kurang.Hasilnya,badan kita akan menghasilkan sesuatu yang boleh memudharatkan diri kita sendiri.

Apa itu Kolestrol?Kenapa makanan jadi bagus kalau kandungan kolestrol dalam badan rendah?

Hati menghasilkan kolestrol dalam badan.Kita boleh mendapatkan kolestrol melalui makanan yang kita makan seperti daging,ikan,telur,cheese,butter dan lain-lain

Kita hanya perlukan sedikit kolestrol
 Badan kita masih perlukan kolestrol untuk membolehkan organ-organ tertentu berfungsi,tapi ia tidak bermakana kita perlu ambil dalam kuantiti yang terlebih had.
Badan kita perlukan HDL -kolestrol yang baik
Ingat H-untuk healty.


Makanan yang tinggi kolestrol.

  • Makanan tenusu- penuh krim
  • Makanan laut- udang
  • Organ dalaman haiwan- hati,limpa
  • Bancuhan kek
  • Kopi susu krim
  • dAGING
  • Butter
  • Kuning telur
  • Minyak kelapa
  • Minyak sawit
  • Makanan proses- sosej,hot dog,sasami,
  • Makanan bergoreng-ayam goreng,kentang goreng
  • Snek- biskut
Cara nak kurangkan kolestrol dalam badan/darah:
Amalkan diet yang mengandungi ikan dan ayam yang dimasak setelah dibuang kulitnya.



Jika memasak daging merah (lembu, kambing), gunakan bahagian-bahagian tanpa


lemak, buang lemak berlebihan dan hidang dalam kuantiti kecil


* Gunakan sedikit minyak sayuran dan majerin "polyunsaturater" seperti minyak jagung,


kacang soya dan bunga matahari ketika memasak.


* Gunakan hasil susu tanpa lemak.


* Hadkan pengambilan kuning telur tidak lebih daripada 3 biji seminggu. Gunakan


bahan-bahan lain (tanpa kolesterol) untuk menggantikannya.


* Gunakan kaedah memasak tanpa minyak seperti membakar, memanggang, merebus dan mengukus; elakkan menggoreng.

  • Minum orange juice setiap hari
  • Makan oatmeal setiap hari
  • Digalakkan makan anggur setiap hari
  • Letak madu untuk gantikan gula
  • Gantikan susu dengan susu soya
  • Senam 10  minit setipa hari
Mencegah lebih baik dari mengubati
Bersedehanalah dalam makanan
Memiliki Badan yang sihat tidak mampu dibayar walau dengan jutaan ringgit sekalipun

Terima kasih la  kepada my friend yang pergi check doktor,kerana dirimu,artikel ini dikeluarkan.Ingatan kat tuan punya blog gak..hehe

Monday, February 20, 2012

Hello Kitty Airplane...Kawaii



Eva Air syarikat penerbangan Taiwan telah mengubahsuai kapal terbang dengan " Hello Kitty"
kalau adik naik flight mesti dia suka sebab dia hantu Kitty
apapun AIRPLANE MEMANG kawaii -CUTE SANGAT

Saturday, February 18, 2012

Cerekarama: Jujur aku dayus

Cerekarama: Jujur aku dayus!


Drama terbaru Beto Kusyairy, dan Nora Danish.Both are my favourite actors.
Mengisahkan sepasang suami isteri Edree dan Lisa yang mengecapi kebahagiaan di awal perkahwinan mereka.Selepas berkahwin,Edree memegang jawatan tinggi di syarikat papa Lisa dan terpaksa bertugas di Jepun.Selepas setahun,Ed pulang namun dia terlibat dalam kemalangan dan koma.Kerinduan Lisa pada Ed bertukar menjadi benci apabila Ed sedar.Ed mula berubah menjadi dingin pada Lisa dan lebih mengutamakan Aishah,bekas tunangnya. Perubahan ini amat menyedihkan Lisa dan keluarganya kerana Ed telah banyak mengubah Lisa  dari gadis liar kepada isteri solehah.Sikap Edree membuatkan Lis terluka dan akhirnya meminta cerai.Selepas itu,Ed sedar bahawa Lisa adalah perempuan yang paling dicintainya.
Akhirnya,kebenaran terbongkar,perubahan Ed adalah berpunca daripada sikap curang Lisa.
namun,lisa juga telah diperdaya oleh bekas teman lelakinya.

Habis dah... both of them should be honest to each other
sweet dialogue- Ed: saya tak mampu letakkan dia lebih tinggi daripada saya sayangkan Allah.

tabik spring kat pengarah,buat penonton tertanya2 siapa yang jahat sebenarnya..
kejap Ed,kejap Lisa,pastu Aishah pulak...

Watak utama:
 Beto - Edree
Nora - Lisa
Irma Hasmie- Lisa
Hafizzudin- ayah Lisa





atas permintaan, senarai lagu dalam jujur aku dayus:


1. Cinta  Pertama - Hattan
Download
Aku terima ketentuan ini 
Engkau menghilang lenyap dari hariku 
Aku menempuh liku dalam liku 
Tubuh langkah kesal lindungku 

Sepi kesepi panjang dan berbatu 
Pedih hancur lena dalam mimpiku 
Aku mendengar keluhan darimu 
Namun kini segala berlalu 

Chorus
Cinta pertama hanya dirimu 
Cinta pertama mengajar aku 
Cinta pertama sekadar waktu 
Sedangkan aku mencintaimu 
Maafkan aku 
Maafkan aku 
Meluka hatimu

Kini ke mana tiada lagi hidup aku
Hanya rintih meneman hari-hariku
Biar bertahun ku inginkan oh tahu
Kekal harum cinta padamu

Cinta pertama hanya dirimu
Cinta pertama mengajar aku
Cinta pertama sekadar waktu
Sedangkan aku mencintaimu
Aku perlukan Tuhan yang tahu
Aku melara menentang waktu
Maafkan aku dosa-dosaku
Maafkan aku oh kasihku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku

Cinta pertama hanya dirimu
Cinta pertama mengajar aku
Cinta pertama sekadar waktu
Sedangkan aku mencintaimu
Aku perlukan tuhan yang tahu
Aku melara menentang waktu
Maafkan aku dosa-dosaku
Maafkan aku oh kasihku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku
Maafkan aku


2. Beribu Sesalan - Tiga Suara


Telenovela Philipines Little Star TV3


Telenovela Philipines
Channel -tv3
every monday- thursday
4,00-5,00pm


total episode: 80

tonton little star online 

current episode: 36

Synopsis
The story begins with Helen (Jennylyn Mercado) and her sister Paula (Sarah Labahti) who are on their way to visit their father, Gener (Allan Paule), in Manila. Unfortunately, the ship they are on meets an accident. While Paula gets rescued immediately, Helen is left behind in the sea with an infant she found in the ship. With them is Dave's (Mark Anthony Fernandez), a good-hearted and handsome photographer. Soon, the three are rescued. As they part ways, it is obvious that a connection has already been built between Helen and Dave. Their son, Nino (NIcky Castro)
Sisters Helen and Paula then find out that aside from being ill, their father failed to send them money because Gener is also supporting his new wife, Ruby (Maricel Morales), and their son, Joross (Jiro Manio). In spite of being hurt by their father’s lies and infidelity, Helen and Paula are left with no choice but to live with them. The awkward situation prompts Helen to search for a job. With Dave’s help, Helen, a simple, pretty, and responsible young woman who failed to finish college due to poverty, soon works as an assistant to singing sensation, Gwyneth (Lovi Poe).
Gwyneth is one of the successful celebrities in showbiz whose flourishing career as a singer is envied by her friends and contemporaries. But amidst her success, Gwyneth faces the biggest dilemma in her life – that she is pregnant!
What started as a blind item is soon named in showbiz talk shows, but Gwyneth denies all the intrigues claiming it’s her assistant, Helen, who is pregnant and not her. Unknown to everyone, Gwyneth has asked Helen to support her statement and pose as her child’s mother in exchange for a big amount of money. Helen’s ardent suitor, Lester (Paolo Contis), who is an opportunist, joins the deal and poses as the child’s father.
Will Gwyneth pursue the deal? Will she be willing to abandon her child to keep her fame? Or will her love for her own son prevail?
Will Helen, at her young age, accept the responsibility of raising a child for the sake of money? What if Dave finds out that the fire he played with Gwyneth bore a child? Will he save his son from abandonment? And amidst chaos, will the magic of love sparkle between Helen and Dave? Which will prove stronger – familial bonds or the heart’s desire.

Main Cast:
  • Jennylyn Mercado as Helen Estrella
  • Mark Anthony Fernandez as Dave De Leon
  • Lovi Poe as Gwyneth/Gwyneth Ramos
  • Paolo Contis as Lester Dimaano
                                                      si handsome mark anthony

Dave tak jadi kahwin dengan Gwyneth sebab Helen?
 





Wednesday, February 15, 2012

Apabila nyawa kita bergantung pada doa orang lain









Januari 2009, beliau telah terlibat di dalam kemalangan jalanraya sewaktu ke tempat kerja pada kira-kira jam 7.30 pagi.Kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah van kilang sewaktu dia cuba memotong sebuah van kilang yang lain di sebuah selekoh di Gurun, Kedah.



Beliau telah koma selama 3 hari dan dirawat di sebuah hospital pakar selama 47 hari lagi.Saya di antara orang yang awal sampai di hospital selepas mendapat panggilan dari isterinya. Saya juga di antara orang yang pertama dilihatnya selepas beliau sedar dari koma selepas isteri dan doktor yang merawatnya.







Sewaktu beliau koma



Beliau telah didatangi oleh seorang malaikat dan mengatakan padanya usia beliau hanya tinggal 1 jam saja iaitu pada hari Ahad, jam 1.45 petang.Walau bagaimanapun Allah akan menangguhkan kematiannya sekiranya ada 50 orang yang mendoakan secara ikhlas akan panjang usianya. Beliau agak kebinggungan ketika itu.Beliau bertanyakan sudah ada berapa orangkah yang mendoakannya secara ikhlas sehingga kini. Jawab malaikat itu hanya baru 3 orang. Malaikat menunjukkan sesiapakah orang-orang itu. Dilihatnya insan itu ialah isteri beliau yang bercucuran airmata sejak hari pertama lagi beliau di hospital itu dan juga kedua anak beliau yang sedang tidur tergolek di kerusi menunggu pesakit di luar wad.



Malaikat itu juga telah memperlihatkan akan mereka yang mendoakannya iaitu kawan-kawannya termasuk saya, ahli kariah masjid yang membacakan surah yasin untuknya. Ibubapanya, ibubapa isterinya, adik beradik, sahabat handai dan rakan sepejabat. Kesemua di antara mereka telah melawatnya dan mendoakannya tetapi tidak diterima oleh Allah. Beliau bertanya kepada malaikat itu, mengapa doa mereka tidak diterima. Malaikat menjawab, tiada keikhlasan 100% di hati mereka.



Masa kian suntuk. Dia pun tidak tahu mengapa malaikat memperuntukkan masa yang begitu singkat kepadanya untuk hidup di dunia ini. Apa yang terjadi padanya kini. Dia pun kurang pasti. Malaikat terus menunggu dan melihat waktu yang kian menghampiri jam 1.45 petang.Hanya tinggal 10 minit lagi. Adalah mustahil untuk mencari 47 orang yang ikhlas mendoakan panjang usianya dalam masa sesingkat itu. Dia bertanyakan malaikat itu, adakah tuan akan mencabut nyawa sekiranya saya gagal mendapat 47 orang berkenaan, Jawan Malaikat “Ya:.



Kurang dari 1 minit, malaikat menghampirinya dan berkata, Allah mengkabulkan doa mereka yang mendoakan panjang usia anda. Anda berjaya mendapat 50 orang ikhlas yang berbuat demikian. Roshaizad bertanya, siapakah orang-orang itu. Malaikat menunjukkan mereka itu. Mereka adalah jemaah anak yatim yang baru saja menunaikan solat dzohor sebentar tadi dan berdoa untuk anda. Anda pernah pergi ke rumah anak-anak yatim berkenaan pada bulan Ramadhan yang lalu dan pernah menghulurkan bantuan kewangan. Mereka telah terbaca di dalam akhbar harian berkenaan kemalangan anda dan dzhor tadi mereka telah bersolat dan berdoa untuk anda. Doa ikhlas mereka diterima Allah swt. Malaikat itu kemudiannya ghaib dan tepat 1.45 petang Roshaizad tersedar dari komanya dan meraung kesedihan.



Isteri beliau yang ada di sisinya turut menanggis dan juga saya. Saya sebenarnya tidak tahu pada ketika itu apa yang berlaku padanya di dalam komanya dan mengapa beliau menanggis selepas sedar dari komanya. Setelah beberapa ketika barulah cerita di atas ini diceritakan pada saya untuk tatapan anda sekelian.



Apa yang disesalkan:



1.Beliau telah mengabaikan masa santai bersama isteri dan anaknya kerana mengejar duit dan tanggungjawab kerja. Sedangkan isteri dan anak-anaknya amat sayang padanya dan doanya amat ikhlas.



2.Dia telah mengabaikan tanggungjawab sosial dengan jiran dan masyarakat sekeliling dan ini menyebabkan mereka tidak ada rasa kasih pada saya kalaupun saya mati



3.Dia telah mengabaikan dan tidak menepati janji-janji pada kawan-kawan sehingga kawan-kawannya marah padanya dan sehingga doanya tidak ikhlas. termasuk dengan saya.



4.Beliau jarang pergi masjid kecuali pada hari Jumaat dan ini menyebabkan jemaah masjid kurang mengenalinya dan menyebabkan doanya tiada keikhlasan.



5.Beliau jarang memberi sedekah dan amal jariah. Nasiblah sumbangan ke rumah anak yatim yang diberikan tempoh hari atas desakan isteri beliau.



6.Beliau jarang bertolak ansur dengan kakitangannya walaupun hal-hal yang remeh. Ini menyebabkan kakitangannya membencinya dan doa mereka juga tiada keikhlasan.



7.Beliau jarang berkunjung ke rumah adik beradik dan takut adik beradik meminjam wang dengannya. Ini menyebabkan juga tiada keikhlasan dari mereka.



8.Beliau banyak kali menyakiti hati hati ke dua ibubapanya kerana tidak menunaikan janji untuk balik ke kampung pada hari-hari tertentu lantaran kerja beliau. Ini menyebabkan ibubapanya marah. Kes ini hanya Allah yang tahu.



9.Beliau gagal menunaikan solat pada waktunya lantaran kerja beliau atau adakalanya tertinggal terus terutamanya solat Asar



10.Beliau tidak menunaikan zakat walaupun beliau memang layak berbuat demikian.



Sahabat:



Allah masih sayang pada sahabat saya ini ataupun ianya untuk memberi pengajaran pada kita melalui tulisan saya ini. Ambillah ikhtibar dari cerita ini.Sahabat saya ini masih gagal untuk mendapatkan perlindungan takaful disebabkan oleh kemalangan dan kecederaannya.



Dirikan solat tepat pada waktunya, keluarkanlah zakat. Luangkan masa bersama keluarga.Imarahkan masjid selalu. Baliklah selalu lihat wajah ibubapa kerana Allah akan memberikan pahala ke atas perbuatan kita itu. Berbaiklah dengan jiran dan kenalilah mereka.Bertolak ansurlah dengan mereka yang memerlukan. Ingat! kita akan dapat apa yang kita telah beri. Selalulah memberi.


Sumber artikel ini dari: Email (tidak pasti kesahihan artikel ini namun kisah ini boleh dijadikan pengajaran).





Roshaizad berusia 38 tahun mempunyai seorang isteri berusia 32 tahun yang cantik dan baik hati. Suri rumahtangga sepenuhnya. Dikurniakan dua orang anak lelaki berusia 8 dan 6 tahun. Beliau berkerja di sebuah syarikat antarabangsa sebagai maintenance engineer di samping memegang jawatan sebagai penyelia Emergency Responce Team ( ERT ) di kilangnya. Tugasnya agak sibuk dan adakalanya berkerja sehinga lewat malam dan juga di hujung minggu.

Monday, February 13, 2012

Love Quote from My Amnesia Girl



Hi,
Have you watched this movies?i 'm totally recommend you this movies.. its   so sweet. It is considered the highest grossing film of 2010 having a total gross of P164 million pesos nationwide


Synopsis:
When Apollo (John Lloyd Cruz) finds himself surrounded by friends who are beginning to settle down, he is faced with the possibility of finding his true love. It all boils down to one name: Irene. It must be fate then, when he once again sees Irene (Toni Gonzaga), his ex-girlfriend from three years ago with whom he had the best memories with. Apollo and Irene were a perfect couple, and were engaged to be married. It all ended at the altar when Apollo had a bout of cold feet and left Irene alone in the aisle.



Now, Irene pretends to have no recollection of Apollo, having acquired “amnesia” shortly after their separation. Apollo sees this as the perfect opportunity to pursue Irene again, and be able to undo all the mistakes he made in the past, by offering Irene the best memories she could ever have.



True love is difficult to resist, they learn. Just when they find themselves ready to commit to each other, the pains from the past catch up with them, challenging them to finally own up to the mistakes made and lies said, and eventually realize what it is to forgive and forget.





Best lines Its so sweet!


Apollo: Do you believe at 1st sight?
Irene: No
Apollo: (turn) how about second sight?


Irene: I think you can't go home tonight?
Apollo: Why?
Irene: You already in my mine.


Apollo: If you a ball,i can't shoot you
Irene: Because you will miss me?
Apollo: Yes


Apollo: Who are you?
Irene: I'm camera because i can me you smiles


Apollo: Are you getting taller?
Irene: no
Apollo: Last time,you reach until my shoulder,now up to my mind


Apollo: Are you getting shorter?
Irene: Erm..
Apollo: Last time, you are in my mind,and now in my heart


irene:who am i?
apollo: you my irene,you are photograher
irene: false.i'm police. because i wanted you most


apollo: is there any poison in my eyes?
 irene:why?
apollo: it deadly stare at you


irene: i love you
apollo:  i wish you are just like pirated cd that can repeat what you tell me
irene: i love you,i love you,i love you


irene: you are like paint
apollo: why?
 irene: that color my life


irene:  or like  dictionary
apollo: huh
irene: that give meaning to my life


apollo: i want to be cactus,even though its hurt, but that can embrace you.


apollo: if i want repeat my day,i want repeat the day we met,even everyday


apollo: are you an alarm  clock?
irene: why?
apollo: you make heart awake and beating faster.


apollo: are you go out last night?
irene:nope
apollo:  no wonder,i didn't  dream you last night.


Apollo: You just like rain,that pouring to my heart
Irene: I'm a land,so the rain can pouring to the land


apollo:  or a typhoon?
irene: nope.
apollo: but you make me want to date you stronger


irene: you are like telenovela
apollo: erm..
Irene: make me so addictive to you


Apollo: you like a movie
Irene: why?
Apollo: i feels so good just watching you


Apollo: I want to be your vehicle,so I can drive anywhere you want to go
Irene: I hope you become my magic carpet,so you take me around the world