Sunday, September 23, 2012

Benci jadi Cinta Astro Ria


Akhirnya selepas 2 tahun(kalau tak silap) Nada Cinta berakhir jugak..Lama giler nak habis.
Sinetron baru akan ditayangkan menggantikan Nada Cinta(tak la baru sangat- sebab sinetron ni dah ditayangkan pada 2006) Sinetron lama..Aduhai Astro!

Benci Jadi Cinta merupakan adaptasi dari drama Korea- My Girl. Kalau tengok, mereka diorang tiru sebjik macam My Girl. Banyak babak serupa macam My Girl.


Sinopsis:

Alya, adalah gadis cantik yang bekerja sebagai seorang pemandu pelancong.Raharjo, ayahnya, seorang penjudi yang memiliki banyak hutang. Tapi Alya selalu menemukan cara untuk melunasi seluruh hutang ayahnya itu.
Reihan Setyawan merupakan satu-satu satunya ahli waris dari pemilik jaringan hotel terbesar di Indonesia. Tasya adalah kekasih Reihan.Dia seorang atlet bulu tangkis terkenal di dunia. Kesibukannya bertanding , membuat Tasya selalu melakukan perjalanan jauh ke beberapa negara.Namun cintanya yang teramat besar pada Reihan, membuatnya kembali ke Indonesia.
Reihan tak sengaja melanggar Alya dan membawanya ke rumah sakit. Pada saat yang sama, Reihan mendapat masalakerana harus melayan beberapa tamu dari Jepun, sementara dia tidak memiliki pegawai yang boleh berbahasa Jepun. Saat itu, Reihan tak sengaja melihat kad nama Alya. Disitu dia tahu bahwa Alya boleh berbahasa jepun. Reihan pun menggunakan jasa Alya. Atas pertolongan Alya, para investor dari Jepun yang sangat potensial itu menyukai   selama berada di tempat Reihan.
Hermawan (Datuk Reihan) ingin sangat bertemu dengan cucu perempuannya sebelum ia meninggal. Reihan pun mencadangkan agar Alya berpura-pura sebagai cucu datuknya yang telah lama hilang itu. Sementara Reihan terus berusaha mencari sepupunya yang sebenarnya.
Untuk sementara waktu rencana itu berjalan lancar dan pencarian yang dilakukan Reihan terhadap sepupunya juga mengalami kemajuan. Yang lebih penting, kesihatan Hermawan mulai membaik berkat kehadiran Alya. Diam-diam Alya sendiri mulai jatuh cinta pada Reihan.Tapi tanpa pengetahuan Alya, rupanya, Reihan pun tertarik dengannya.


Pelakon:
  • Nia Ramadhani - Alya
  • Jonathan Frizzy - Reihan
  • Fathir Muchtar
  • Donita
  • Nuri Maulida
  • Rezky Aditya
  • Basuki
  • Kaharudin Syah
  • Ivanka Suwandi
  • Hj.Endang


rezky aditya yang baru keluar hospital selepas kemalangan teruk.

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi komen.please letak nama-jangan pilih anonymous.yang tiada id pilih name/url pastu letak nama.selepas ini jika masih ramai pilih anonymous, admin terpaksa kunci balik ruangan komen ini.Sila beri kerjasama ye.