join admya di FB

Masterchef Selebriti Malaysia: Dato Fazley Juara Masterchef!


Admya memang peminat setia Masterchef tak kira la Masterchef USA ke,Australia ke, Junior Australia ke,
Selepas doktor ezani menang Masterchef 1,Astro sekali lagi membawakan Masterchef tapi  khas untuk Selebriti.

Siapakah antara Dato'Fazley,Angah,Soo wincci,Farouk dan Juliza Adlizan akan bergelar juara Masterchef Selebriti?Saksikan final Masterchef Selebriti di Astro Ria


Yeah,\(^_^)/
Dato' Fazley Juara  Masterchef Selebriti.Beliau  berjaya memberikan RM57,500 untuk Yayasan Jantung Negara.


Dato' Fazley memang suka memasak.Sebab tu, dia mempunyai pengetahuan yang agak banyak tentang memasak dan makanan. Kalau dalam kumpulan,dia jenis cool je.Tambahan pula,dia kan pakar motivasi jadi ilmunya itu boleh diguna pakai untuk mengenal pasti kelebihan dan kelemahan peserta lain. (n_n)
Peserta akhir Masterchef Selebriti-memang dah agak sebab pretasi dia konsistean sepanjang pertandingan.

Angah.Penghibur di dapur Masterchef..Masakan dia pun boleh tahan. Kelebihan dia di dapur Masterchef tak berapa nampak sangat tapi dia mampu membuat kejutan setiap kali di dapur. Ya,kejutan telah berlaku-Angah di peringkat Akhir masterchef-Angah ke Juara Masterchef Selebriti?



Awek Cun di dapur. Pemenang Miss  World Malaysia yang juga peminat kek ini pun boleh tahan. Di Dapur Masterchef dia Pakar buat desert..Sebab tu kalau tgk setiap episode,dia pasti akan menjadi chef dessert.AdaA potensi menang sebab juri selalu suka masakan dia. Namun,perjalanannya tamat sebagai TOP 5
 
Farouk..Tak tahula sejak bila "perang" bermula antara dia dan Azwan. Namun kalau digadingkan pasti ada drama antara mereka. Namun perang sering menyatukan mereka.Selalu dipilih dalam satu kumpulan yang sama.haha.Agak hebat jugak kalau memasak. Farouk berjaya sebagai TOP 5.



Cikgu Vokal ini dikagumi oleh selebriti yang  lain sebab pakar masakan.Apatah lagi,dia memang ada keluarkan buku masakan.Namun,kehebatan memasak setanding personalitinya yang"agak cerewet" di dapur.Dia sering mengundang rasa tak puas hati di kalangan selebriti yang lain. Pernah mencetuskan pertengkaran dengan Raja Azmi sebelum ini pada cabaran sajian luar. Bak kata Karl  Juliza macam mak-mak- sering membebel dan ingin ideanya dituruti.Ramai nak akak nie terkeluar,akhirnya Juliza tersingkir dari Masterchef sebagai TOP 5. 


Tak suka betul Azwan dalam gambar ni :(.  


Nasib baik di dapur masterchef dia dah potong rambut.Musuh ketat Farouk di dapur..Walaupun mulutnya bising,namun dia seorang yang dengar kata(bak kata Dato Fazley). Kelemahannya Azwan ialah suka buat hidangannya penuh pinggan yang tak berapa disukai juri. Yang peliknya, kalau dia  salah buat ikut resipi sedap pulak dan dipuji oleh Juri. Rakan-rakan yg lain seakan menerima kekecohan Azwan di dapur,Kata mereka,Azwan kalau dia kecoh,maksudnya dia tengah buat kerja(^o^)




Antara paling ramai peserta,Tomok didapati peserta paling lemah. Sering kali masuk penyingkiran,namun sentiasa selamat. Berkat pusingan penyingkiran,kemahiran memasaknya juga semakin mantap.Perjalanan Tomok di Masterchef berakhir apabila dia tersingkir sebagai TOP 7 setelah 7 kali berada di Pusingan Penyingkiran.


Hot Guy can cook! Di dapur masterchef,Jehan adalah seorang pakar sos..Kalau dia buat sos,pasti sedap..Namun sayang,Jehan tersingkir sebagai TOP 8 dalam cabaran Kari Hari Ini.=(


Tak sangka dia bertahan hingga TOP 10.Walaupun kehebatannya tak berapa menyerlah,dia mampu membuat kejutan.. Namun sayang, couple angah di dapur ni akhirnya terpaksa meninggalkan masterchef sebagai TOP 9.




Nak tahu siapa menang Masterchef Selebriti? Saksikan di Astro Ria, Sabtu- Selasa 9 MALAM.




Comments

  1. angah menangkan.. dah bnyk dgr cerita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ke?wah hebat jugak angah ni

      Delete
  2. Tahniah angah, juara masterchef malaysia yang pertama!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. yke . masterchef dA abis ker ?? xpelah kalo dy yg menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masterchef belum habis lagi.tinggal 6 peserta lagi..kita tengok betul ke angah jadi juara?

      Delete
  4. along la menang

    ReplyDelete
  5. salah la, karl shafek la yg menang

    ReplyDelete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq