join admya di FB

7 novel Popular Alaf 21 jadi drama dan telefilem

 Karya itu adalah Jauh, Manisnya Cinta, Kau Yang Satu, Tiada Yang Kedua, Kau Untukku, Bayangan Rindu serta Adam dan Hawa. Semuanya akan ditayangkan menerusi saluran Astro Warna dan Citra.Kesemua novel yang terpilih telah mencatat jualan melebihi 80,000 naskah.
   

     



Majlis memorandum dengan pihak Alaf 21 merangkap pelancaran tujuh drama itu turut dihadiri Penerbit Eksekutif Karangkraf Sdn Bhd, Firdaus Hussamuddin; Pengurus Saluran Astro Citra, Shoba Devi dan Pengurus Saluran Warna, Nizam Sani.

Maksudnya sesiapa yang ada channel Citra,Warna(pakej Mustika) aja yang boleh menonton drama/telefilem ini.aduh!lama le nak tunggu tayang kat Astro Ria/ Astro Prima.

Yang bestnya kesemua novel ni,saya dah baca.Jadi  amat mengharapkan drama dari novel-novel di atas sehebat Cinta Buat Emelda..hehe

Kau Untukku sedang ditayangkan di ABO 952.
Tiada yang Kedua sedang ditayangkan di Astro Citra
Kau yang satu- 
Manisnya Cinta bakal difilemkan
Bayangan Rindu
Jauh ditayangkan 30/12/12
+ sehangat asmara

Enam daripada novel berikut akan dijadikan telefilem manakala Adam dan Hawa(sedang dalam penggambaran) akan dijadikan novel bersiri.

Penerbit  tidak menjanjikan apa yang dibayangkan dalam drama 100 peratus sama dengan novel, tetapi akan pastikan isi atau cerita asalnya tak akan lari.

“Memastikan keasliannya terjaga, kita memilih penulis skrip yang sesuai dan berkemampuan iaitu Rozie Rashid dan Zaleha Hassan untuk menterjemahkan semula naskhah novel itu kepada skrip drama,” katanya.

Comments

  1. salam fara, :) kalau ada apa2 info pasal adam&hawa, inform ye, x sabar... :) TQ...

    ReplyDelete
  2. salam.citer adaptasi novel tiada yang kedua dah keluar kat astro citra rasanya.....tpi x sure jgak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam wrt.
      thanks bgtau..
      drama ni baru ditayangkan minggu ni

      Delete
  3. Harap sangat-sangat Anis Ayuni tak ambik NADIYA NISSA jadi heroin dalam drama manisnya cinta dan bayangan rindu nanti orang menyampah dan meluat nak tengok ,NADIYA NISSA adalah heroin paling hodoh di Malaysia kesian hero yang kena berlakon dengan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rileks...
      tak perlu emotional sangat

      Delete
    2. cik anonymous..bl awk mngutuk die,seolah2 awk mengutuk kejadian Tuhan.bukan ke stiap kejadian Tuhan tu cntk2 belaka..mohonla keampunan dariNya..

      Delete
  4. gandingan beto n lisa surihani please. tak pun siti saleha or nora danish best jgk :D

    ReplyDelete
  5. aq x brpa agree why rita rudaini akn lakon dlm shgt asmara..n nape x lakon kt UK..UNIVESITY OXFORD..x ckp bajet..aq xminat org tkr2 cita sbnr..n klu ada yg x baca lg..kompom kena tpu..sbb study at sydney australia..

    ReplyDelete
  6. yup aq pon dah bce bkn ke study d UK ..OXFORD UNIVERSITY

    ReplyDelete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq