join admya di FB

Memberku Hawa tv3


Memberku Hawa
Waktu Siaran: 10:30 malam
Bermula: 15/4/2012
Channel: TV3
Cerita: Rafidah Abdullah,
Jumlah episode:10















Pelakon: Faezah Elai, Nad Zainal,Sharnaaz, Rafidah Abdullah,Christina Suzanne, Sharifah Sofia, Nadia Aqilah dan Mustapha Kamal.

Watak:

 Faezah Elai -Hawa
Pantang diperlekehkan pasti melenting
 Nad Zainal - Kay:
Pengurus model yang ceria,lurus dan naif
Rafidah Abdullah- Kak Lin
Kakak kepada Kay
Sharnaaz Ahmad:  Pengurus syarikat


Lagu tema Memberku Hawa- Erti Kawan by Adira


 Memberku Hawa:

 Mengisahkan 2 orang rakan baik iaitu Kay dan Hawa yang sedang mencari pekerjaan yang mereka inginkan. Hawa mendapat tawaran temuduga dengan sebuah syarikat,namun mereka telah mengambil orang lain ketika Hawa ditemuduga.Hawa sangat marah  dengan pengurus itu lalu mencari pekerjaan di tempat lain.Kay masih berusaha mencari pekerjaan dalam bidang diminatinya iaitu fesyen.Sebelum ini,Kay telah telah dipecat dari kerjanya. Ketika bekerja di tempat baru,Hawa mendapat panggilan dari tempat kerja yang ditemuduga sebelum ini dan mereka meminta maaf kerana tidak mengambilnya bekerja. Namun Hawa tidak menerima maaf En Ghaz. Namun, dia sekali lagi dipecat. Tiada jalan lain,Hawa menerima semula jawatan yang ditawarkan oleh Encik Ghaz sebagai jurutera IT.Kay pula telah diterima bekerja sebagai Pengurus Model. Eh,Hanis Zalikha  (Trish) jadi model mengada-ngada?pasti pening kepala Kay. 

Hawa menyamar sebagai lelaki apabila apabila Datuk tidak menyukai jurutera IT wanita,Trish pula tidak hadir ke sesi photography,hingga Kay terpaksa mencari pengganti Nora -model baru dan syarikat iklan menyukainya.
Namun,ia menyebabkan Trish naik angin. Ghaz pula semakin menyukai Hawa.










Farah Nadia Zainal Abidin

Comments

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq