Wednesday, November 30, 2011

Tentang Dhia- lagu episode 13: Lagu untukmu

Lagu episode 13
Tajuk : Lagu Untukmu
Band: Turtle
babak: Azmi kena tahan polis(memang kena lagu ini dengan situasi Azmi)


Download


Photo


Lirik:
Tetap tersenyum lewati harimu
Ketika mentari bersinar terang
Tunjukkan pada dunia,arti dirimu
Kau dewiku
dengarkanlah aku
ku tahu kau lelah dengan semua ini
mencoba tegar dan kau menangis
maafkan aku tak selalu di sampingmu
Jangan kau pernah merasa sendiri
disetiap malammu
Kuciptakan lagu ini untukmu
berharap kau tersenyum
meskipun aku tak selalu disampingmu
hatiku untukmu

Tuesday, November 29, 2011

Running Man Variety Show

One of Popular Variety Show in Korea. Love the show..


Posted Image




Concept:
The show will have top star guests along with the MC be in 'unexpected places' with 'unexpected item'.Sometimes they have to chase others and eliminate them to win. Therefore,they have to run to avoid being eliminated.That why it being called Running Man


Download episode Running Man eng sub:
http://www.kshownow.net-%20must%20be%20member/

 

Cast:

MC: MC Yoo
 
  •  known as grasshopper
  • one of the best man in Running man

Kim Jong Kook

  • Popular Korean Singer
  • Known as  Kookie (when he is cute) and SpartaKook(when he is in angry mood or chasing someone)
  • Commander in Running Man
  • his mind is like detective-  very smart,easily sense suspicious act,know the trick
  • hard to chase and catch
  • but fragile and weak in front of sunbae(senior) and girls(he is gentleman)- always lose if gal and sunbae come as guest.
  • his personality change from shy man(Xman) to talkative man(Running Man)-everyone will afraid if he start to roar(angry)

Ji Suk Jin
image

  • known as Big Nose Hyung(brothers)
  • one of the elder member beside MC Yoo
  • easily being catched- always being no 1 being chased
  • new title-easy brother with gwangsoo

Haha -Hang Dong Hoon



  • Known as Haroro/Pororo in Running Man coz always imatating Pororo
  • always being spy to guest
  • michievious and brainy
  • afraid to Commander Kim Jong Kook if he being spy- always being sense by him
  • close to Kim Jong Kook
  • favourite line to girls guest- Being my last love
Lee Gwang Soo

  • Hoonbae (junior)among cast
  • known as gwang-vatar - coz his face similar to Avatar(hollywood movie)
  • always being bullied
  • tallest in Running man(190cm)
  • easily being chased -always be 2nd after Suk Jin
  • make the Running Man more happening and hilarious-
  •  He excels as a good framer where he can invent a lot of stories smoothly
  • so surprise that he is so popular in Running Man
  • new name- easy brother-coz easily defeated
Gary
image
  • Known as Monday Couple with Ji Hyo
  • Peaceful Gary- always being innocent and calm wihout knowing something happen
  • popular line in Running Man- Stress!
  • always being prank/cheat by other member in Running Man
Song Ji Hyo

"Running Man's" Ace Ji Hyo Signs With JYJ's Agency
  • Known as Ace Ji Hyo- coz her excellence in solving mission
  • known as mong Ji Hyo(blank Ji Hyo) coz his stare
  • always wearing sunglass when not wearing eye make up
  • Known also as Monday Couple with Gary- always being partner with him on Monday( RM shooting day)
Soong Joong Ki

image
  • Known as Flower Boy Running Man
  • leave Running Man to focus to his drama
Congratulations Running Man for winning SBS Entertaiment Awards
Posted Image



Posted Image
Posted Image
Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
Posted Image

gif credit to tumblr

Komik KL Gangster...Kelakar Habis!

 Siapa la yang buat nie..memang kelakar...lawak giler...
Warning!Gambar dan cerita sekadar hiburan semata-mata






credit to fukenlol

Tunang Chef Riz

Eh,tak sangka Chef Riz anak bujang Chef Wan (MasterChef Malaysia )dah bertunang
nama tunang dia Ana Dahlia,Cantik nama serupa orangnya
Tahniah.moga-moga sampai ke jinjang pelamin.



bersama keluarga chef Riz

Ana Dahlia


cincin tunang

Gambar kredit to aleeya wedding photographer

Pokok-pokok berbentuk aneh di dunia

Korang pernah tengok pokok-pokok pelik macam gambar ni?kalau waktu mala,berdiri kat sebelah poko nie,mesti meremang bulu roma...Apapun pokok-pokok ni memang  semula jadi berbentuk aneh...SubahanaAllah.





macam bentuk rupa manusia




Drama Karma slot ratu tv9



 
Tajuk drama: Karma
Channel: tv9
Jumlah Episode:  13
Pelakon: Tarmimi Siregar,Datin Ziela Jalil,Fouziah Ghous\
Waktu siaran: 8.30-9.30mlam
Hari siaran: isnin-selasa
arahan: Erma Fatima

 
Synopsis Karma:
Pertemuan singkat antara Karmila 23 tahun seorang pelakun popular dan Tan Sri Fahrul Sani 64 tahun seorang ahli politik telah membuahkan cinta yang tidak lagi boleh dipisahkan lantaran Tan Sri Fahrul mahu menghalalkan hubungan mereka dengan menikahi Karmila meskipun dia tahu keputusan ini akan menghancurkan hati Waheeda isteri pertamanya. Perempuan mana yang sanggup hidup bermadu. Tidak pernah ada manisnya bermadu ini. Hampir 1 tahun Tan Sri Fahrul memburu cinta Karmila dan dia sentiasa sabar menghadapi Karmila dan hari ini dia telah berjaya membuktikan kesungguhannya didalam mencintai Karmila. Karmila akhirnya akur dengan kesabaran dan kesungguhan Tan Sri lantaran dia begitu yakin bahawa Tan Sri Fahrul Sani benar-benar mencintainya. Meskipun dia terpaksa berdepan dengan cemuhan dan kutukan, dia nekad cinta mereka harus berakhir dengan perkahwinan. Karmila membuat pengumuman yang menggemparkan seluruh Malaysia bahawa keputusan dia ini adalah atas dasar cinta bukan kerana harta. Karmila mahu mengakhiri careernya sebagai pelakun. Eizlan yang selama ini mencintai Karmila menuduh Karmila mata duitan dan perempuan murahan kerana kononnya mempunyai hubungan dengan Tan Sri sebelum ini tanpa pengetahuannya. Sedangkan hubungan antara Tan Sri dan Karmila Cuma 3 bulan sahaja. Karmila dengan sengaja mengakui semua itu supaya Eizlan membencinya. Dia tidak mahu Eizlan kecewa dengan keputusannya. Keluarga Karmila begitu gembira dengan keputusan Karmila itu kerana mereka juga sukakan Tan Sri. Seluruh kampung menghina keluarga Karmila kononnya menjual anak tapi mereka menghadapi dengan tabah demi kebahagiaan Karmila. Karmila tidak mampu berterus terang siapakah bakal suaminya kerana dikhuatiri akan menjejaskan status Tan Sri lalu seluruh keluarga merahsiakan tentang bakal suami Karmila itu. Sekumpulan Datin termasuklah Waheeda mengutuk artikel pengakuan Karmila itu kononnya Karmila artis materialistik. Mereka berteka teki siapakah bakal suami Karmila itu. Eizlan cuba untuk menghalang perkahwinan itu lantaran dia bersemuka dengan Waheeda sendiri untuk memberitahu perancangan Karmila dan Tan Sri. Waheeda terpukul dengan berita itu dan berdepan dengan Tan Sri. Lebih memedihkan bila Tan Sri mengakui perkara itu.

 



 
  • cerita kedua fouziah sebagai madu..
  • cerita pertama datin ziela jalil sebagai antagonis
  • cerita pertama fouziah sebagai isteri datuk tarmimi

Monday, November 28, 2011

Kata-kata hikmah: Motivasi Diri 2

Kata- kata untuk motivasi diri.


1.Andai sahaja isi hati boleh dibaca...


1. tak perlu diberitahu apa yang kita rasa

2. tak perlu diberitahu apa yang kita minta

3. tak perlu ada sebarang curiga

...

...tetapi indahnya hidup yang Dia cipta

rahsia dalam hati tak mungkin terbuka untuk sesiapa!
 
 
2.aku tetap TERTAWA walau aku sbenarnya ingin MENANGIS..


aku tetap TERSENYUM walau aku sebenarnya KECEWA..

aku tetap KUAT walau aku sebenarnya SUDAH NDAK SANGGUP lagi..

aku tetap SEMANGAT walau aku TERTEKAN oleh masalah..

dan yang terpenting aku tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja

walau sebenarnya hatiku LEMAH dan sedang TERLUKA.

3. Apabila kita memudahkan urusan orang, maka Allah akan memudahkan segala urusan kita. Hatta jika kita berada dalam kesusahan pada tika itu, bantuan Allah akan datang tanpa di duga samada melalui orang lain ataupun melalui ilham yang dikurniakannya tanpa disangka-sangka."


4.Kadang-kadang Tuhan sembunyikan Matahari, dan datangkan petir dan kilat.. Kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilangnya matahari,
Rupa-rupanya Tuhan mahu memberikan kita Pelangi"


5. ~Kita tak perlu mencari orang yang sempurna untuk menegur kita..



dan kita tak perlu menjadi orang yang sempurna untuk menegur orang lain, Bila kita rasa itu yg positif apa salahnya kita terima walaupun nasihat itu dtgnya dr musuh kita @ dr org yg kita tidak sukai~


6. Jika ingin tahu akhlak sebenar seseorang, lihatlah dia sewaktu dia sangat marah;
Jika ingin melihat kehebatan akhlaknya lihatlah dia sewaktu berurusan dengan orang yang mencerca & membencinya
Jika ingin lihat keadilan mindanya dan kebaikan pola pemikirannya, lihatlah cara dia berbincang dengan pandangan berbeza dengannya.
Jika ingin lihat amanahnya, lihat cara dia berurusan wang dan duit denganmu.
Jika ingin lihat kawalan nafsunya, lihat cara dia berbicara dengan org lain jantina yg dia sukai."



7.# Kita semua adalah SAMA tapi TAK SERUPA. 
# Semua org PANDAI tapi ramai TAK BIJAKSANA. 

# Org pandai TAHU, yg bijak AMALKAN. 
# Yg pandai SIMPAN yg bijak SAMPAIKAN. 

# Yg pandai MUDAH MELENTING, yg bijak RESPON DGN HIKMAH.
 
# Yg pandai belajar drp silap SENDIRI yg bijak belajar drp silap ORG LAIN. 
# Yg pandai pentingkan diri, yg bijak pentingkan org lain. 
# Yg pandai hebat d dunia, yg bijak hebat dunia & akhirat. 
# Org bijak tahu: dgn bantu org utk berjaya, kita juga akan berjaya. 
# Bantuan Allah dtg kpd org yg bantu org lain dgn ikhlas. 
# Mari sama2 kita jadi org yg BIJAKSANA."- Dato Fadzilah Kamsah

Lisa Surihani: Biarlah cik abang yang jawab


SELEPAS mengakui antara mereka ada hubungan istimewa, spekulasi majlis perkahwinan besar-besaran yang dikatakan bakal berlangsung pada Februari depan pula menyusul malah lebih hangat apabila Astro dikhabarkan mendapat hak penyiaran secara ekslusif hari bersejarah itu.




Namun seperti biasa, baik Yusry Abdul Halim mahu Lisa Surihani mengunci rapat bibir mereka. Kesempatan bertemu si gadis ketika menjayakan aktiviti Aksi Extreme Sofy di sebuah pusat beli belah membuka ruang merungkai persoalan. Tampak ceria ditemani ibu tercinta, secara lembut Lisa meminta segala persoalan berkaitan perkahwinan mahu pun isu penyiaran majlis bahagia mereka diajukan kepada buah hatinya. Masih enggan mengakui atau menafikan kesahihan perkara itu, Lisa menjelaskan biarlah Yusry yang akan menjawab sebarang kemusykilan namun hanya selepas tamat penggambaran filem terbarunya, Vikingdom, Disember ini.



“Saya rasa lebih elok sekiranya pertanyaan mengenai perkahwinan kami itu dijawab sendiri Yusry yang sebelum ini sudah berpesan supaya menyerahkan perkara itu (soal perkahwinan) kepadanya.



“Cuma beri dia minta sedikit masa lagi kerana mahu menyempurnakan dulu penggambaran Vikingdom. Mengenalinya, dalam soal kerja dia memang jenis yang akan menumpukan sepenuh perhatian,” katanya yang kembali dari Turki bulan lalu menjayakan penggambaran filem terbaru, Istanbul Aku Datang.



Tegasnya, bukan mahu berdolak dalih tetapi sebagai wanita adalah kurang manis jika dirinya yang bersuara apatah lagi dia dibesarkan dalam norma masyarakat Timur yang penuh adat dan kesopanan.

Cuma apabila diajukan pertanyaan mengenai rungutan beberapa pihak yang menyatakan sukar menghubungi kebelakangan ini, dengan tegas pelakon yang menjadi wajah ekslusif Astro itu bersuara sekali gus menidakkan kenyataan terbabit.



Penyandang gelaran Pelakon Filem Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 (ABPBH2010) berkata, selama ini sesiapa pun boleh menghubungi MIG Talents & Management atau ibunya dan barangkali situasi seperti itu berlaku ketika dia menjalani penggambaran di Istanbul.



“Tiada sebab untuk saya mengelakkan diri dengan media. Mungkin ketika itu saya sedang menjalani penggambaran di sana. Namun selepas kembali ke Kuala Lumpur, saya masih boleh ditemui. Macam di majlis seperti ini.



“Jangan risau, saya masih Lisa Surihani yang dulu. Tidak sedikit pun timbul rasa kecewa atau terkilan sebaliknya menganggap ia sekadar usikan untuk mengingatkan saya,” kata selebriti jelita itu lagi.



Berbalik kembali ke kisah buah hati, senyumannya terus berbunga menandakan kebahagiaan yang melingkungi kehidupan apatah lagi percintaan mereka mendapat restu kedua-dua keluarga.



Apakah kualiti yang ada pada pengarah Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) yang membuatkannya dipanah pesona, dengan lancar akuinya kebijaksanaan si jejaka mencairkan hatinya.



“Kami boleh berbicara apa jua topik. Dia seorang yang menyenangkan dan barangkali kematangan dan kebijaksanaannya antara yang menambat saya. Saya banyak belajar dengannya termasuk kerja belakang tabir,” tambahnya yang beberapa kali ke lokasi Vikingdom.



Memaklumkan kunjungan itu sebagai dorongan kepada kekasihnya dan pada masa membuka peluang kepada Lisa mempelajari sedikit sebanyak kerja produksi terutama pengarahan.



“Sebenarnya saya suka dengan tugasan belakang tabir. Bukan bermakna dua, tiga tahun tahun lagi saya mahu menjadi pengarah tetapi ilmu yang kita cedok bermanfaat untuk kerjaya lakonan juga,” katanya lagi yang memaklumkan Yusry memintanya datang sebagai peneman.



Ditanya apakah tempoh perkenalan yang belum pun setahun sudah cukup untuk mereka mengenali hati budi masing-masing apatah lagi dengan status duda yang disandang Yusry?



Dengan tenang, ulasnya sedari awal faktor usia mahu pun tempoh perkenalan bukan penghalang untuk mereka memeterai perhubungan ke fasa selanjutnya, begitu juga dengan sejarah lalu.



Dirinya sendiri pernah melalui hubungan panjang dengan seorang jejaka tetapi takdir menentukan segala-galanya apabila ia terputus di pertengahan jalan tetapi dia redha kerana setiap kejadian punya hikmah tertentu.



Begitu juga apabila bertemu, mengenali dan berkasih dengan Yusry, kata Lisa sejak awal lagi mereka sudah saling memahami malah tiada sebab untuknya meragui perhubungan mereka hanya disebabkan sejarah perkahwinan Yusry yang lalu.



“Baik saya mahu pun Yusry, kami enggan mengenang kisah silam. Biarlah sejarah hanya tinggal sejarah. Lagi pun tiada insan yang sempurna dalam dunia ini. Kami menerima antara satu sama lain dengan seadanya.



“Ya, kami masih di tahap mengenali hati budi. Bagi saya semua ini adalah sebuah proses. Selagi kita bersama orang yang kita sayang, kita tidak akan pernah berhenti untuk terus mengenali dirinya walaupun selepas berkahwin nanti,” katanya penuh bermakna.



Menyentuh mengenai projek dua filem terbaru bersama KRU Studio, Tingkat 4 dan Ular, Lisa berkata jika tiada aral penggambaran filem terbabit hanya akan dimulakan tahun depan.



Menegaskan lagi tawaran itu bukan disebabkan perhubungannya dengan Yusry malah watak dalam kedua-dua filem itu nanti adalah bersandarkan kesesuaian.

sumber: Berita Harian

Thursday, November 24, 2011

lagu dalam tentang dhia ep 9: tak rela

Lagu masa Azmi tepi sawah


Download



Andaikan saja kau mau mengerti
tentang perasaanku selama ini
yang tak menginginkan kamu trus merasa
hati dipenuhi rasa curiga
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
coba kau pahami keadaanku
ku hanya menguji kesabaranmu
ternyata kau tlah salah menilaiku
kau tinggalkanku untuk cinta yang baru
reff:
sesungguhnya aku tak rela
melihat kau dengannya
sungguh hati terluka
cukup puas kau buat diriku
merasakan cemburu
kembalilah padaku
bukan ku menarik ulur hatimu
salahkah jika ku mengharapkanmu
ku tahu hatimu hanya untukku
kau bersamanya pelarian semata
repeat reff [2x]
andaikan saja kau mau mengerti

Wednesday, November 23, 2011

Lagu episode 9 Tentang Dhia: Tanpamu Ku tak Bisa



ku bayangkan, ku tuliskan, dan ku nyanyikan sebuah lagu
ku khayalkan, ku serta, segala emosi dalam diri
hingga ku dapat mencinta dan ku persembahkan untukmu, untukmu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
aku di sini karena cinta, aku bernyanyi karena cinta
tanpa dirimu aku tak bisa, ku tak bisa, ku tak bisa
ku bayangkan, ku tuliskan, dan ku nyanyikan sebuah lagu
ku khayalkan, ku serta, segala emosi dalam diri
hingga ku dapat mencinta dan ku persembahkan untukmu, untukmu
aku di sini karena cinta, aku bernyanyi karena cinta
tanpa dirimu aku tak bisa, ku tak bisa, ku tak bisa
aku di sini karena cinta, aku bernyanyi karena cinta
tanpa dirimu aku tak bisa, ku tak bisa
aku di sini karena cinta, aku bernyanyi karena cinta
tanpa dirimu aku tak bisa, ku tak bisa, ku tak bisa

Thursday, November 17, 2011

Kata- kata Hikmah- Motivasi Diri

1. 5 PESANAN BUAT MU WAHAI DIRI

1. Jika engkau bertemu dengan orang yang LEBIH PANDAI, itulah waktu untuk engkau MENIMBA ILMU.
2. Jika engkau bertemu dengan orang yang SAMA PANDAI, itulah waktu untuk engkau BERKONGSI ILMU.
3. Jika engkau bertemu dengan orang yang KURANG PANDAI, itulah waktu untuk engkau MENYAMPAIKAN ILMU.
... 4. Jika engkau bertemu dengan orang yang banyak BICARA PERKARA AKHIRAT, itulah waktu engkau TUMPANG SEKAKI.
5. Jika engkau bertemu dengan orang yang banyak BICARA PERKARA DUNIAWI, itulah waktu untuk engkau DIAM & BERLALU PERGI....



2.Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes..
Kadang-kadang kita hanya perlu DIAM dalam persetujuan..
...
tapi..

Biarlah DIAM kita mereka faham ertinya..
Biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya..
Biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya..
Biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya..

kerana..

DIAM kita mungkin disalah tafsir
DIAM kita mungkin mengundang syak wasangka
DIAM kita mungkin disilap terjemah..
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud..

maka..

jika kita merasakan DIAM itu terbaik..
seharusnya kita DIAM..
namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak..
berkatalah sehingga mereka DIAM…


3.‎"Orang berjaya, gagal berkali-kali. Orang yang kalah, gagal sekali."

4.rang yang paling cepat dalam minta maaf adalah 'ORANG YANG PALING BERANI'. Orang yang paling cepat memaafkan adalah 'ORANG YANG PALING KUAT' dan orang yang paling cepat melupakan kesalahan orang lain adalah 'ORANG YANG PALING BAHAGIA'."

5."Ada orang mahu MENGUBAH,
Ada orang cuba BERUBAH,
Ada orang TIDAK MAHU BERUBAH
Ada orang benci PERUBAHAN
Dengan 1 PERUBAHAN akan MENGUBAH yang lainnya
Doakan kita sentiasa BERUBAH menjadi lebih baik."


6."Memohon maaf tidak selalunya bermaksud yang anda adalah salah dan orang lain adalah benar tapi ia bermaksud anda lebih mementingkan perhubungan berbanding ego anda"

7.• DELETE semua FILE kebencian & ammarah
• INSTALL anti-virus ego & putus asa
• RESTART kehidupanmu dgn kasih sayang
• REFRESH peribadi kita yg mulia
• DOWNLOAD sifat2 SABAR & TAQWA
• UPLOAD tingkahlaku yg BENAR, JUJUR & IKHLAS
• Jangan meng-'UNDO' pengalaman buruk & sedih
• LOADING semua dgn DOA & USAHA
• COPY & PASTE semua pengajaran & ilmu yg bermanafa'at


8.Tak Faham, Terangkan... ( Bukan Ketawakan )
Tak Betul, Nasihatkan... ( Bukan Diumpatkan )
Tak Tahu, Tunjukkan... ( Bukan Dimarahkan )
Tak Jelas, Jelaskan... ( Bukan Dirumitkan )
Tak Mampu, Usahakan... ( Bukan Dimanjakan )"

9.Jika sebuah telur dipecahkan oleh kekuatan dari luar, maka kehidupan di dalam telur akan berakhir. Tapi... Jika sebuah telur dipecahkan oleh kekuatan dari dalam, maka kehidupan baru telah LAHIR. HAL-HAL BESAR selalu dimulai DARI DALAM. Tuhan tidak pernah menjanjikan bahwa langit itu selalu biru, Bunga selalu mekar, dan... Mentari selalu bersinar... Tapi ketahuilah bahwa Dia selalu memberi pelangi di setiap badai, Senyum di setiap air mata, Berkah di setiap cubaan, dan jawaban di setiap do'a. Jangan pernah menyerah sahabat, Terus berjuanglah. “ Life is so beautiful.."

10.Terdapat dua jenis rezeki; iaitu rezeki yang mencarimu, dan rezeki yang dicari olehmu. Barangsiapa yang mencari dunia, maka kematian akan mencarinya hingga ia keluar dari dunia. Dan barangsiapa yang mencari akhirat, maka dunia akan mencarinya hingga rezeki yang menjadi bahagiannya di dunia akan sempurna."

Dhia untukku (lagu tema drama tentang Dhia) by Adyputra FULL VERSION

Lirik lagu Dhia untukku
by Adyputra





Download Full version


Sejak bertemu kau dan aku
Menusuk jantungku
 mula jiwaku
Merelakan diriku menjadi milikkmu
Itu yang ku mahu
Itu yang ku mahu…cintamu
Sinar mentari pasti
Menyinar hati yang sunyi
Biarlah ku bermimpi
terlena dibuai sepi
Dhia yang aku cinta
Selama ini kuharapkan
Cuba engkau fahami
Takkan dirimu dilukai

Saturday, November 12, 2011

Minuman 3 dalam 1 BAHAYA


 


Pastinya ramai suka minum minuman  kegemaran ramai 3 dalam 1 yang mudah,pantas dan memberi tenaga termasuk saya.saya suka milo 3 in 1.Monkey Emoticons Yoyo Namun, kita harus kurang-kurangkan minuman 3 dalam 1.Biasalah yang mudah dan segera biasanya mempunyai bahan yang tidak elok untuk kesihatan. Terutamanya kopi 3 dalam 1.Monkey Winks


Bukan tidak boleh minum terus cuma kurangkan adalah lebih baik.Kesihatan adalah sesuatu yang berharga...Hargai ia sebelum terlambat.


Pesanan ikhlas daripada,
admyablogspot

Chef Riz tipu CV dalam Masterchef

chef riz profil


Alahai Chef Riz...berita yang paling menggemparkan Chef Riz menipu CVnya dengan mengatakan pernah berkerja sebagai chef de cuisine di Mario Batali, Babbo di New York  dan sebagai sous chef di Eric Ripert.Kedua-dua chef terkenal ini menafikan yang Chef riz pernah bekerja dengan mereka.
mario batali
eric ripert


Berita ini pasti mengejutkan semua pihak termasuk Chef Wan ayahnya sendiri.
Mungkin keghairahan Chef Riz untuk menjadi juri sehebat para peserta dalam Masterchef.Ini pasti memalukan apabila guru tidak menunjukkan teladan yang tidak baik.
Laman web masterchef telah menukar profile che riz....check it out
Chef Riz telah pun meminta maaf.namun nasi dah jadi bubur.Semoga ini menjadi teladan kepada beliau agar tidak menipu Cv lagi...Nanti susah nak minta kerja di restoran/hotel terkemuka.Pastinya ini mencalar sedikit profesion chef yang sangat dikagumi oleh semua.

Tidak perlu kerja glamour...
Astro pun satu...nape tak check before tayang masterchef...tak semua orang kita boleh percayai!