Sunday, July 31, 2011

Khairul Fahmi putus tunang

Berita gempar...Khairul Fahmi telah memaklumkan melalui media yang dia dah putus tunang dengan  Elia aka Jejariruncing.

Post Elia yang dikatakan Khairul Fahmi memarahi ibunya,namun dinafikan oleh Khairul  Fahmi dalam Metro Ahad hari ini
Malah,Khairul Fahmi juga menafikan hubungannya dengan Dahlia(gadis yang dikatakan punca keretakan hubungannya dengan Elia mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan dengan Elia untuk kebaikan bersama. Sedihnya!  Baca lagi di Metro Ahad

Bertunang memang fasa yang penuh dengan cabaran. Apatah lagi,Khairul Fahmi dah popular sekarang nie.Kalau itu ditakdirkan,harap Khairul Fahmi dan terutamanya Elia dapat menerima dengan penuh redha.


Thursday, July 28, 2011

Post of the month - July 2011



Top 4 in Google and Yahoo


Keputusan Bolasepak Malaysia vs Singapura



Keputusan perlawanan
Game pertama: Mal(3) vs S'pore(5)

Game kedua : Mal(1) vs S'pore (1)

S'pore win with argregat 6: 4

those are all 100% Malaysians... no foreigners... n we r proud of that...
the loss tonight should make our boys hungrier for trophies (Asian Cup, Olympics); it's also a test to see whether Malaysians will continue to support our boys through thick and thin (the way they support their BPL teams). May Allah reward you boys for making Malaysians unite again (even for 90 min)!

Sedapnya cola susu/ Milk Cola

Cola susu? dah lama dengar, kekawan Indonesia kata sedap, tapi tak pernah cuba...
Tapi lepas Hanis Zalikha post tentang cola susu yang nampak macam sedap...yeke??
terus nak cuba!senang betul dipengaruhi!


Resepi/Ingredients Cola Susu

  • Coca- cola( of course,bahan utama)
  • Susu pekat manis(kalau di Indonesia,diorang panggil susu kental manis)
 Cara membancuh:
Senang je:
- Tuang susu pekat manis 2  sudu teh atau lebih ke dalam gelas
- Letak ice( Biarkan ia cair bersama susu)
- Tuang coke.
- Goncang/ Kacau hingga sebati..

Directions:
The order is very important. Pour the condensed milk, 2 table spoon more or less into the glass. Put 5-6 cubes of ice in the glass, let it cools the condensed milk for 1 minutes or so. The pour the coke. Shake and stir til completely mixed.'m



Cola susu sebelum dikacau... 

Hasilnya,Ta- da

Cola susu- yang ini dah siap dikacau

Dewa Cinta episod terakhir

Akhirnya, dewa cinta telah sampai ke penghujungnya


Bagi sesiapa yang tonton episod akhir,mesti tahu ending dewa cinta


Episod 24: episod terakhir dewa cinta
Alia pulang kerumah lalu menguncikan Lynn dari luar lalu Alia hubungi pihak polis. Lynn diberkas oleh pihak. Segala obssesi Lynn terhadap Iqbal kini sudah tamat. Kejahatannya terhadap June yang tidak berdosa kini berada didalam perjalanan untuk mendapat hukuman. Nikki didapati hilang tanpa pesan. June cuba hubunginya tapi Nikki tidak jawab panggilan. Hakikatnya, Nikki yang sudah ada hati pada June, pergi membawa hati. Walau Fariz dan Iqbal sudah berdamai, June tidak mudah untuk menerima Iqbal setelah Iqbal menganggapnya yang bukan-bukan sebelum ini. June pulang hilangkan diri tetapi memaklumkan pada keluarganya bahawa dia hanya mahu mengajar Iqbal. June mahu Iqbal mencarinya.Ending- Iqbal dan June berkahwin









Lagu terakhir dalam koleksi lagu-lagu dalam dewa cinta
- Lagu Kahwin- Opie Kugiran Tepi Pantai


- Penyanyi: Naif
Nama lagu: Kerana kamu cuma satu
Download

kau yang paling setia, kau yang teristimewa
kau yang aku cinta, cuma engkau saja
dari semua pria aku yang juara
dari semua wanita kau yang paling sejiwa
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku
kau satu-satunya dan tak ada dua
apalagi tiga, cuma engkau saja
denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku
kau satu-satunya dan tak ada dua
apalagi tiga, cuma engkau saja
dari semua pria aku yang juara (aku yang juara)
dari semua wanita kau yang paling sejiwa
denganmu semua air mata menjadi tawa suka ria
akankah kau selalu ada menemani dalam suka duka
denganmu aku bahagia, denganmu semua ceria
janganlah kau berpaling dariku karena kamu cuma satu untukku
untukku, untukku, untukku, untukku

 Penyanyi- Dadali
Di saat aku mencintai dirimu
Download

mengapa kau pergi, mengapa kau pergi
di saat aku mulai mencintaimu
berharap engkau jadi kekasih hatiku
malah kau pergi jauh dari hidupku
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
menyendiri lagi, menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
di saat aku terbangun dari tidurku
reff:
aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencintai dirimu
aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencinta
menyendiri lagi, menyendiri lagi
di saat kau tinggalkan diriku pergi
tak pernah ada yang menghiasi hariku
di saat aku terbangun dari tidurku
repeat reff
semoga engkau kan mengerti tentang perasaan ini
maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta (indahnya cinta)
maaf sungguh ku tak bisa (tak bisa) untuk kembali padamu
maaf ku telah terbuai akan indahnya cinta
repeat reff
aku inginkan dirimu datang dan temui aku
kan ku katakan padamu aku sangat mencinta


Terima kasih atas sokongan anda...

Malaysia lead in south east as safety country

National Unity and Integration Department director-general Azman Azmin Hassan said that based on the list issued by the Global Peace Index, Malaysia was at 19th position among the countries in the world.


Malaysia leads Asean countries by taking over Singapore(safety country in Southeast 2010) and ranks number 4 in Asia Pacific, after  New Zealand, Japan,  and Australia in the list of countries which succeed in maintaining unity among their people.Moreover,Malaysia become one of country outside Europe being listed in top 20 safety country.(Amazing) after Iceland, New Zealand, Jepun, Qatar dan Australia.

Besides, Malaysia is second rank in Safety Islamic Country after Qatar.

.

“The country’s success in fostering unity has attracted the world to learn how Malaysia does it.

“This is due to the capability of the country’s leaders in maintaining unity among the people of various races, resulting in Malaysia being invited by the United Nations to table a working paper on unity in New York next month.”He told this to reporters after the opening of the state-level Unity Week 2011 celebration at the Air Tawar Beach Resort in Besut today by State Health, Unity and Consumer Affairs Committee chairman Dr A Rahman Mokhtar.Azman said that with such a recognition given to Malaysia, there was no doubt about the peaceful situation in the country.

Hence, he advised the people to maintain racial harmony in the country and to cooperate with the government to avoid any incident that could jeopardise the harmonious situation.




source: malaysiakini
buletin utama

Common problem teen behavior problems

Teenagers are basically hard-wired to butt heads with their parents, says Stuart Goldman, MD, director of psychiatric education at Children's Hospital in Boston. "Adolescence is a time of rapid change for kids both physically and cognitively," he explains. "It's the task of the teenager to fire their parents and then re-hire them years later, but as consultants rather than managers."




But that doesn't mean you have to take it lying down. With the right approach, you can troubleshoot the following teen behavior problems in a relatively civilized fashion.

Teen Behavior Problem 1:



Your Teen Seems To Hate You
One minute your sweet child is begging you to come on the class trip or to lie down with her while she falls asleep. Then, seemingly overnight, she starts treating you like dirt, discounting everything you say and snickering at your suggestions. If you look closely, you'll see that you've been through this before, when she was a toddler -- only instead of shouting "no!" like a two-year-old would, a teenager simply rolls her eyes in disgust.



"It's so hard for parents when this happens," says Nadine Kaslow, PhD, a psychologist specializing in kids and families at Emory University in Atlanta. "But part of adolescence is about separating and individuating, and many kids need to reject their parents in order to find their own identities." Teens focus on their friends more than on their families, which is normal too.



Your Solution
Sometimes parents feel so hurt by their teens' treatment that they respond by returning the rejection -- which is a mistake. "Teenagers know that they still need their parents even if they can't admit it," says Goldman. "The roller-coaster they put you on is also the one they're feeling internally." As the parent, you need to stay calm and try to weather this teenage rebellion phase, which usually passes by the time a child is 16 or 17.



But no one's saying your teen should be allowed to be truly nasty or to curse at you; when this happens, you have to enforce basic behavior standards. One solution is the good, old-fashioned approach of: "If you can't say something nice, don't say anything at all." By letting your teenager know that you're here for him no matter what, you make it more likely that he'll let down his guard and confide in you once in a while, which is a rare treat.




Teen Behavior Problem 2:



Communication Devices Rule Their Lives

It's ironic that teenage forms of communication like instant messaging, texting, and talking on cell phones make them less communicative, at least with the people they live with. In today's world, though, forbidding all use of electronic devices is not only unrealistic, but unkind. "Being networked with their friends is critical to most teens," says Goldman.



Your Solution
Look at the big picture, advises Susan Bartell, PhD, an adolescent psychologist in New York. If your child is functioning well in school, doing his chores at home and not completely retreating from family life, it's probably best to "lay off." It's also OK to set reasonable limits, such as no "texting" or cell phone calls during dinner. Some parents prefer not to let teens have computers in their rooms, since it makes it harder to supervise computer usage, and this is perfectly reasonable. Many experts also suggest establishing a rule that the computer has to be off at least one hour before bedtime, as a way to ensure that teens get more sleep.



One good way to limit how many minutes your teen spends talking on his cell and texting: Require him to pay his own cell phone bills. And do your best to monitor what your child does when he's online, particularly if he or she is using networking sites like MySpace and Facebook. You still own the home and computer -- so check into parental Internet controls and software to monitor use of any questionable web sites.


Teen Behavior Problem 3:



Staying Out Too Late



It's 10:30 p.m. and you told your daughter to be home by 10 p.m. Why does she ignore your curfew again and again?



"Part of what teens do is test limits," explains Goldman. "But the fact is that they actually want limits, so parents need to keep setting them."



Your Solution

Do some research before insisting that your child respect your curfew because it's possible that yours is unreasonable. Call a few of your kids' friends' parents and find out when they expect their kids home. Goldman suggests giving kids a 10-minute grace period, and if they defy that, to set consequences -- such as no going out at night for a week.



If it seems like your child is staying out late because she's up to no good, or doesn't feel happy at home, then you need to talk with her and figure out what might be going on. However, if your curfew is in line with what's typical in your teen's crowd, then it's time to set consequences and then enforce them if your teen continues to break your rules. When you make a rule, you have to mean it. You can't bluff teenagers -- they will always call you on it.



Teen Behavior Problem 4:



Hanging Out with Kids You Don't Like

You wince every time your son traipses through the door with his greasy-haired, noisy buddies. Should you suck it up, or say something?



Your Solution
Kids can wear weird clothes, pierce their lips, act rudely and still be decent kids, says Bartell, who advises parents to hold off on criticizing something as superficial as fashion in their kids' friends. "Teenagers are so attached to their friends that it's like criticizing them directly."



On the other hand, if you know that your child has taken up with a group of troubled teens who skip school and do drugs, a talk is in order. "Without putting him on the defensive, tell your child you're concerned about who he's hanging out with and that you're worried he's doing drugs," says Bartell. While you can't forbid your child to hang around with certain kids, you can intervene and try to nip dangerous behaviors in the bud. Don't be afraid to ask for professional help about hanging out with a crowd engaged in negative behavior. Counseling or family therapy can help.



Teen Behavior Problem 5:


Everything's a Drama


Every little thing seems to set your daughter off lately, and the more you try to help, the more she sobs or shouts or slams the door.Part of being a teenager is feeling things intensely, so what may seem like no big deal to you is hugely important to her.



Your Solution
Parents tend to trivialize the importance of things in teenagers' lives, says Bartell: "What happens is that kids feel misunderstood, and eventually they will stop telling you anything. Right now it is the most important thing in the world that her best friend is flirting with her boyfriend, and you need to take it seriously."



Don't offer advice, disparage her friends or try to minimize it by saying that one day she'll see how silly high school romances are. "Just listen and sympathize," says Bartell. And put yourself in her position -- because, after all, you were once there yourself.




source: www.webmd.com

lagu episod 21: black nyanyi untuk june

Armada Band

Atas permintaan peminat-peminat dewa Cinta,
yang dicari-cari dan di tunggu,
lagu yang dinyanyikan oleh Black sambil main gitar(kat tepi jalan,june dalam kereta)



Lagu: Pemilik hati
band: Armada band
(lagu best tapi....suara black lagi sedap )

Lihat ku di


Kau buat ku menangis

Tak ingin menyerah

Tapi tak menyerah

Mencoba lupakan

Tapi ku bertahan


Reff:

Kau terindah kan selalu terindah

Aku bisa apa 'tuk memilikimu

Kau terindah 'kan selalu terindah

Harus bagaimana ku mengungkapkannya

Kau pemilik hatiku



Mungkin lewat mimpi

Ku bisa 'tuk memberi

Ku ingin bahagia

Tapi tak bahagia

Ku ingin dicinta

Tapi tak dicinta



Back to Reff: 2x


Kau pemilik hatiku

Kau pemilik hatiku

Kau pemilik hatiku


Terima Kasih atas sokongan anda!

Wednesday, July 27, 2011

Dewa Cinta episod 23

Salam buat peminat-peminat dewa cinta,



Maaflah,tak sempat update episod 19-22. Minggu ini,emosi tak stabil sikit minggu nie.
But now,i feel better...so,kita sambung lagu dalam dewa cinta(ada lagi lagu baru...memang saja pengarah ni...but i like
 i like...).Tapi takpe,at least ada topik yang nak bicarakan pasal dewa cinta.


Episod 23 dewa cinta

Didalam saat June cemas, tiba-tiba kedengaran suara Fariz yang berkata-kata dalam lemah pada Iqbal, ada orang sedang mengganggu mereka. June naik angin lalu kedua-duanya dimarahi. Razali mahu Fariz ikut mereka ke hospital. Mendengar ibunya sedang tenat, Fariz akur pada ayahnya. Iqbal yang agak parah, turut mengikut mereka. Dalam masa yang sama, Lynn datang semula ke rumah Selena. Ketika Selena yang baru pulang sedang membuka pintu, Lynn menolak Selena dan masuk sama ke dalam rumah. Lynn mahu mengajar Selena. Sebatang alat penyuntik yang berisi dadah dikeluarkan untuk menumbangkan Selena. Lynn mahu kenakan Selena. Apabila Selena tidak sedar, dia mahu aniayai Selena dengan gambar-gambar yang akan memalukan Selena tetapi Selena melawan. Sebilah pisau dicapai oleh Selena dan dia mahu menyerang Lynn demi mempertahankan dirinya. Terjadi pergelutan dan Selena tertikam. Lynn takut lalu lari mengikut pintu belakang. 

                             
Puisi Terindah - Daun Band


Download


Kurasakan telah ada yang merindu
Ku tak pasti itu yang bisa membuat
Ku tau dirimu hanya selaksa
Kepingan di dalam hati

Setiap terucap kata itu aku
Tak sanggup membalas semua anugrahmu
Ku takut dirimu terlalu berharap
Akan hangat sentuhan ku

Ku akui dirimulah yang terindah
Dan tak akan pernah bisa ku lupakan
Namun bila kau slalu ada di sisi
Takkan bisa berikan apa ingin mu

Ku bukan terbaik atas cinta suci mu
Ku pasti tak dapat buat kau bahagia
Aku bukanlah raja dengan sebuah mahkota
Yang tercipta untuk dirimu

Kau percikkan rindu untukku
Tlah kau cinta yang pernah kau beri
Dan kau dapatkan sakit yang tlah kau rasa
Perih terluka
Dan kau dapatkan sakit yang tlah kau rasa
Perih terluka

Spy Myungwol



Title: 스파이 명월 / Spy Myung Wol / Myung Wol the Spy

Chinese Title: 间谍明月

Also Known as: Beautiful Spy

Genre: Romance, comedy

Episodes: 16

Broadcast network: KBS2

Broadcast period: 2011-July-11 to 2011-Aug-30

Air time: Monday & Tuesday 21:55

Malaysia channel: KBSWORLD  391 starting August 1,2011


Synopsis:

An elite North Korean spy, Han Myung Wol, and her partner, Choi Ryu, infiltrates South Korea on a mission to disrupt the Hallyu Wave by kidnapping one of their top stars, Kang Woo. Despite her proficiency at her job, Myung Wol’s one weakness is her uncontrollable curiosity. Hijinks ensue when she falls in love with Kang Woo instead.

(funny scene in this drama is when Myung Wol chasing Kang Woo for an autograph..haha)


 Spy Myungwol OST


Main characters:

Han Ye Seul as Han Myung Wol


Eric as Kang Woo





Lee Jin Wook as Choi Ryu




Jang Hee Jin as Joo In Ah












































OST DRAMA WASIAT

OST Drama Wasiat:

Niskala oleh Azri AF9
 Maksud niskala = tidak berwujud (berbenda), abstrak, mujarad


Download

Lirik lagu niskala oleh Azri:

Sesekali ku masih terasa



Bersemuka bayangannya


Perlukah diriku, perlukan dirimu


Walau cuma seketika






Kita pernah ditakdir bersama


Bagai tanpa penghujungnya


Apakah masih terasa


Saatku lukakan jiwa






Chorus


Pedih yang melanda menikam di jiwa


Sehingga diriku tanpa hala tuju


Tersentap di dada, tiada terdaya


Jika diri ini, hanyalah niskala bagimu






Indah sekilas pandangan mata


Hanya dijadikan sisa


Apakah masih terasa


Saat ku lukakan jiwa






Ulang Chorus






Tak sanggup diriku, Menahan sesalku


Hanya masih ada, ruang untuk bersatu


Lenyapkan bagi kegelapan


Andai semuanya, tersedar tuk selama-lamanya






Ulang Chorus






0000oooo… Bagimu











Kadar Zakat Fitrah 2011/1432H Mengikut Negeri² di Malaysia

Berikut adalah kadar pembayaran Zakat Fitrah bagi tahun 2011/1432H mengikut negeri² di Malaysia. Pembayaran Zakat Fitrah boleh dibuat sama ada dalam bentuk wang tunai ataupun dengan beras (sama nilai) mulai 1 Ramadan sehingga sebelum Sembahyang Sunat Hari Raya Aidilfitri sama ada melalui amil² yang dilantik ataupun di kaunter² bayaran zakat yang disediakan.



Pengeluaran Zakat adalah Rukun Islam ke Empat yang wajib ditunaikan selepas berpuasa di Bulan Ramadhan. Barang sesiapa yakni Muslim yang tidak mengeluarkan zakat, maka tidak sempurna Rukun Islam seseorang itu.


 Dari surah At-Taubah (09), ayat 103:


 “Ambillah (sebahagian) dari harta mereka menjadi sedekah (zakat), supaya dengannya engkau membersihkan mereka (dari dosa) dan mensucikan mereka (dari akhlak yang buruk) dan doakanlah untuk mereka, kerana sesungguhnya doamu(Muhammad) itu menjadi ketenteraman bagi mereka dan (ingatlah) Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui”



Ibnu Umar meriwayatkan:

  "Rasulullah SAW mewajibkan zakat fitrah di bulan Ramadan kepada setiap orang muslim, sama ada dia merdeka atau hamba, lelaki mahu pun perempuan. Iaitu (jumlahnya) segantang kurma atau gandum.” (Hadis Riwayat Imam Muslim, no. 935, Jilid 2, halaman 169)



Kadar Zakat Fitrah 2011/1432H mengikut negeri : 
  • Perlis  RM6.00
  • Kedah RM 7.00
  • Pulau Pinang  RM 7.30
  • Perak  RM 7.00
  • Selangor RM 5.20
  • Negeri Sembilan RM  6.50
  • Melaka  RM 6.30
  • Johor  RM 6.50
  • Pahang  RM7.30
  • Terengganu 6.00 / 7.00 / 8.00*
  • Kelantan  RM 7.60
  • Sarawak RM 7.50
  • Sabah RM7.70
  • Wilayah Persekutuan  RM 5.20 

Waktu mengeluarkan Zakat Fitrah bagi Bulan Ramadhan terbahagi kepada 5:
  1. Wajib: Apabila terbenamnya matahari pada akhir 30 Ramadhan sehingga terbit matahari keesokan harinya.
  2.  Paling afdhal: Sebelum menunaikan Solat Sunat Hari Raya.
  3. Sunat: Dari 1 hingga 30 Ramadhan.
  4.  Makruh: Selepas selesai menunaikan Solat Sunat Hari Raya sehingga terbenamnya matahari pada 1 Syawal.
  5. Haram: Selepas terbenamnya matahari 1 Syawal.


Tuesday, July 26, 2011

Drama Wasiat


Drama terbaru Beto Kusyairy.akan ditayangkan di Astro Prima jam 10 malam mulai 27/7/2011..malam nie

Sinopsis Wasiat


Dalam drama ni mengisahkan seorang hartawan bernama Agus Raizal yang meninggal dunia, dan anaknya Shaq berharap ayahnya itu meninggalkan harta kepadanya.

Namun begitu Agus, ada perancangan untuk Shaq, Shaq dan Marina isteri baru Agus perlu tinggal sebumbung untuk menjayakan perniagaannya sebelum mereka mendapat harta.

Agus sangat menyayangi Sofiyan walaupun bukan anak nya sediri. Ini menyebabkan Shaq benci dan irihai kepada Sofiyan yang terlalu disayangi oleh bapanya.

Shaqir semakin benci kepada Sofiyan kerana teman wanitanya Hanna lakonan Sara Ali mula mencintai Sofiyan. Mereka sering bergaduh kerana berebutkan harta dan jugak cinta Hanna. Shaq lebih pentingkan harta dan kuasa, manakala Sofiyan pentingkan kasih sayang dan keluarga. Tetapi ada sesuatu yang masih menjadi rahsia tentang diri mereka, yg tidak mereka ketahui.

OST/LAGU TEMA DRAMA WASIAT
KLIK SINI



Pelakon Wasiat:

Beto Kusyairy sebagai Sofiyan Abdullah

Farid Kamil sebagai Shaqir bin Agus Raizal


Sara Ali sebagai Johanna Hassan

Biodata Sara Ali
Nama: Sara Ali
Asal: Johor
Umur: 21
Horoskop: Libra
Pekerjaan: College Student (Lim Kok wing)
Hobi: Simpan kasut
Music
Kegemaran(asing) : Radiohead
Kegemaran(tempatan) : Butterfingers
Kegemaran filem: Gila-Gila Remaja dan Bukit Kepong
Project dahulu / filem :

Sesuatu Yang Tertinggal(GB), Penunggu Istana(KL Motion), Klip X-3GP(GB), Nur Kasih(Filmscape), Songlap(RedComm) [2010]



 
Yasmin Hani sebagai Marina Malik

Fadhilat Bulan Ramadhan

KELEBIHAN RAMADHAN





Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini, di sini dibawa beberapa hadis yang menceritakan mengenai kelebihannya.



1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-






2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-






3. Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. - Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi-






4. Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Sembahyang yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar). Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah(Islam).-Hadis riwayat Ahmad, Al-Hakim, dan Baihaqi-






5. Daripada Abi Soleh Az-zayyat bahawa dia telah mendengar Abu Hurairah berkata: Rassullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Setiap amalan anak Adam baginya melainklan puasa maka ia untukKu dan Aku akan membalasnya. Dan puasa adalah perisai, maka apabila seseorang berada pada hari puasa maka dia dilarang menghampiri(bercumbu) pada hari itu dan tidak meninggikan suara.Sekiranya dia dihina atau diserang maka dia berkata : Sesungguhnya aku berpuasa demi Tuhan yang mana diri nabi Muhammad ditanganNya maka perubahan bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah pada hari qiamat daripada bau kasturi, dan bagi orang berpuasa dua kegembiraan yang mana dia bergembira dengan keduanya apabila berbuka dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya dia gembira dengan puasanya. -Hadis riwayat imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad, Ibn Khuzaimah, Ibn Habban dan Baihaqi-



PENERANGAN HADIS



1. Semua hadis menceritakan betapa besarnya kelebihan bulan Ramadhan untuk kita sama-sama menghidupkannya dengan segala amalan sunnah.



2. Pintu syurga dibuka sepanjang Ramadhan, manakala pintu neraka pula ditutup. Ini menggambarkan bagaimana Allah begitu mengasihani hambaNya yang taat beribadat dan menurut segala perintahNya.



3. Syaitan diikat sepanjang bulan Ramadhan agar kita dapat menunaikan segala ibadat dengan penuh keikhlasan. Tetapi kita perlu ingat bahawa kawan syaitan yang berada pada diri kita iaitu nafsu akan menggantikan tugas syaitan jika kita lalai.



4. Pentingnya keikhlasan dan keimanan kita dalam menunaikan ibadat.



5. Puasa mampu menjadi perisai diri daripada terjebak ke lembah maksiat, begitu juga ia mampu menghapuskan segala dosa-dosa yang lepas jika kita benar-benar bertaubat.



6. Kita mesti menghidupkan sunnah yang mana yang paling besar ialah berada dalam jemaah Islam terutama di dalam mengembalikan semula khilafah Islamiah yang telah lama dihancurkan iaitu pada 1924.



7. Jauhkan daripada syirik pada Allah sama ada berbentuk perbuatan, niat ataupun percakapan. Kita mesti mematuhi segala perjanjian yang dibuat selagi tidak melanggar hukum syarak.



8. Kita mesti berpuasa pada semua anggota bukannya pada makan dan minum sahaja.



9. Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada bauan kasturi.



10. Orang berpuasa akan mengecapi dua kegembiraan iaitu ketika berbuka dan apabila bertemu Allah kelak.



11. Di dalam menunaikan ibadat puasa kita mesti banyak bersabar dan jangan suka berbual kosong apatah meninggikan suara apabila bercakap.



Biografi



1. Kitab Fadhailul Awqat oleh imam Al-Baihaqi,ditahqiq oleh Adnan Abdul Rahman MajidAl-Qaisi,Maktabah Al-Mnarah,Makkah.



2. Fathul Bari syarah sohih Bukhari oleh Ibn Hajar Al-'Asqalani



3. Syarah sohih Muslim oleh imam An-Nawawi.


Buat muslimin dan muslimat sekalian,
Selamat menyambut Bulan Ramadhan,sama-sama kita mengambil kesempatan untuk tingkatkan ibadah di Bulan di mana diberikan seluas-luasnya keampunan dan rahmat dari Allah S.W.T. kepada kita semua. Marilah kita merebut peluang berharga selagi hayat dikandung badan..

Selamat Berpuasa,selamat bersahur,selamat berbuka, dan selamat berterawih

Monday, July 25, 2011

Hikmah kematian


Setiap manusia,pasti akan merasai mati.


Begitu banyak uraian para da’i atau da’iyah yang menceritakan bagaimana hebatnya sakaratul maut. Berapa kali kita melewati makam atau pergi ta’jiyah kepada kerabat kita yang meninggal? Dan berapa kalikah kita melawat orang sakit? Akankah perjalanan kita tersebut berbuah hikmah untuk diri kita sendiri? Atau sekadar menjaga hubungan baik dengan sesama saja? Jika semua berfikir, saat menziarahi orang yang meninggal dunia sampai mengkafankannya hingga menguburkannya, sambil merenung, berfikir bahawa yang dikafani dan dikuburi tersebut adalah diri kita, di mana ruh kita melihat, bagaimana jerit tangis keluarga yang ditinggalkan. Mungkin ada benarnya juga cerita dari Nasrudin Hoja,
Kita lahir ke bumi menangis dan ketika mati kita meninggalkan tangisan dari orang terdekat kita.
Kita pun dicekam ketakutan dengan pertanyaan dalam kubur yang belum tentu mampu untuk menjawab Astaghfirullah.
Saat itu kita lupa kalau kita adalah antara orang yang berkedudukan tinggi, dan orang yang paling kaya di kampung kita, di mana kita adalah orang terkenal yang banyak dipuji dan dipuja.
Rasa sakit dicabut nyawa masih terasa, jerit tangis keluarga tidak mampu meredakannya. Kain kafan dipersiapkan, penggali kubur terus menggali, pengziarah datang bersilih ganti, akankah sang mayat mampu berteriak?
Jangan!! Aku ingin hidup seribu tahun lagi!! Aku ingin bertaubat sebelum mati! Ingin beribadah dan memperbaiki kelalaianku. Begitu lelah aku mengumpulkan harta! Begitu aku telah mencapai dalam meraih keduniaan semata! Akankah semua itu aku tinggalkan???
Harta yang kita kumpulkan dengan susah payah, hanya akan menjadi saksi bisu, bahkan akan menjadi kayu bakar kita, manakala tidak menjadikan sarana ibadah kepada-NYA. Lantas bagaimana anak isteri yang kita cintai, itu pun tidak mampu berbuat apa-apa, kecuali kalau mereka seiring dan punya tujuan sama untuk meniti jalan-NYA, lebih-lebih lagi jika memiliki anak yang soleh yang mendoakan, insya-ALLAH ia bisa menjadi penyelamat kita.
Jadi, kita benar-benar sendirian, harus memikul amal perbuatan masing-masing, tidak kira sama ada yang baik mahupun yang buruk. Saat itu kekuatan yang biasanya kita rasakan, akan berkurangan, kaki yang biasanya berjalan, mulai lemah, begitu pun tangan dan anggota tubuh lainnya. Degup jantung semakin melemah, nafas sesak dan akhirnya seribu sakit mendera kita. ALLAHU AKHBAR, nyawa lepas dari raga terkulai tidak berdaya dan kita yang sedang menyaksikan badan tersebut.

Saat itu baru kita sedar, betapa singkatnya hidup, betapa menyesalnya dengan waktu terbuang begitu saja, baru sedar kalau hidup tiada lain hanya untuk beribadah.
Saat itu mungkin kita sedang meratapi badan yang penuh berlumuran dosa, tetapi percuma pintu ampunan tertutup sudah, kesempatan berbuat dan beramal soleh usai sudah.

Wahai manusia, saat engkau berhasil meraih impian, saat engkau berhasil meraih kejayaan, yang terfikir olehmu itu adalah hasil kerja kerasmu semata, itu hasil perjuanganmu saja. Sementara, pernahkah terbersit bahawa semua keinginan yang terwujud merupakan anugerah dan Rahmat-NYA. Di sebalik semua kejayaan, ada ujian dan cubaan dari Rabb-NYA yang memberikan.
Ketika muda, kita masih tampan atau cantik, kematian seakan jauh dari kita. Sehingga tidak sedikit dari mereka, yang menjadikannya hanya untuk meraih harta dan popularitas.
Betapa naifnya mereka yang lupa akan amanah badan dan kemampuan yang seharusnya untuk mengabdi hanya kepada-NYA, tetapi malah disalahgunakan. Lantas, harus bagaimana kita? Akankah saat kita berhasil dalam urusan dunia kita lupa? Sementara saat kita menderita, menghalalkan segala cara.
Begitu banyak hamparan kebun amal berada di sekeliling kita, anak yatim yang membutuhkan kasih sayang, perut orang-orang miskin yang lapar, janda-janda dhuafa yang membutuhkan santunan, anak-anak cerdas yang menginginkan persekolahan, orang-orang sakit yang tidak mampu membayar biaya pengubatan, orang-orang awam yang membutuhkan santunan ilmu agama, masjid-masjid yang terhambat pembangunannya, daerah-daerah rawan aqidah, bergejolaknya pemurtadan, pendangkalan aqidah yang hampir di semua bidang terutama budaya dan sosial serta berbagai macam kebun amal lainnya yang menunggu penggarapnya dengan berbagai jenis bibit unggul yang siap ditanam.
Untuk itu berbuatlah berbagai macam kebaikan sebanyak-banyaknya sehingga saat ajal memanggil, tidak akan hadir kerisauan yang ada hanya kepasrahan dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan-NYA. Perlu sekali kita ingat, apa pun yang kita perbuat adalah anugerah dari rahmat-NYA. Mengapa demikian? Sebab ketika kita ingin berbuat baik, maka atas izin-NYAlah kita sampai pada perbuatan baik tersebut. Untuk itu saat kita mampu beramal soleh maka bersyukurlah kerana kemampuan beramal belum tentu diberikan kepada semua orang dan itu merupakan rezeki yang luar biasa.

Akhirnya, rezeki yang sebenarnya merupakan segala sesuatu yang kita infaqkan di jalan ALLAH baik itu harta, ilmu, waktu, tenaga dan sebagainya, yang bisa kita berikan untuk Rabb yang kita cintai. Dengan demikian, yang menjadikan kita penghuni Syurga, bukan kerana amal soleh kita, tetapi rahmat-NYA.
Kalau kita rajin menelusuri kenikmatan demi kenikmatan yang ALLAH anugerahkan maka meskipun umur kita habis untuk menghitung nikmat-NYA, nescaya tidak akan pernah terhitung. Misalnya, betapa nikmat-NYA kita saat mengerlipkan mata dan bagaimana andai kita tidak bisa lagi berkelip? Sementara kita beribadah sepanjang usia maka nikmat kerlipan mata tersebut tidak akan pernah tergantikan dengan ibadah yang kita pekerjakan. Kenapa tidak terbersit bahawa kenikmatan tersebut sering kita lupakan?
Manusia ramai yang membuang waktu percuma, hidupnya tertipu oleh kemilau dunia, yang tidak pernah bersyukur dengan berbagai nikmat-NYA. Saat itu dia memandang mukanya sendiri yang hitam legam menakutkan, mengapa demikian? Kerana selama hidupnya amat jarang melaksanakan shalat dan jarang tersentuh air wudhu’. Mulutnya menganga kerana banyak kata-kata yang melukai banyak orang. Seperti caci maki, ghibah, cercaan dan hinaan pada sesama serta cemuhan yang sering keluar dari mulut.
Kita lihat mata, Astaghfirullah membeliak menakutkan. Ingat bahawa mata itu, selalu menatap dunia, dan terpukau dengan fatamorgana yang penuh dengan kepalsuan. Matanya amat asyik dalam menatap kebesaran ALLAH bahkan hampir tidak pernah. Dunia yang selalu menjadi tumpuan hidupnya, akhirat hampir tidak pernah dilirik, apakah tidak bisa memberikan waktu, kesempatan dan keinginan untuk mengetahuinya?
Di dada, tidak kelihatan Asma ALLAH, hatinya sudah mati terlebih dahulu, hampir tidak pernah menyebut apalagi mengingati-NYA. Hatinya penuh dengan angan-angan dan cita-cita untuk menguasai dunia walau harus menghalalkan berbagai cara. Astaghfirullah, turun lagi ke tangan, tangan yang kikir, bakhil, yang sering mengambil hak orang lain dan yang hanya jadi sarana untuk memerintah belaka, seperti: pandai menuduh kesalahan orang lain daripada memperbaiki kelemahan dan kekhilafan dirinya sendiri. Astaghfirullah…
Selanjutnya, kaki yang pantang untuk tidak mengejar keinginan yang tidak bertepi. Mengapa demikian? ‘Kufur Nikmat’ sebagai penyebabnya.
Sekujur tubuh ditatapnya penyesalan luar biasa, sungguh tiada guna. Rasa sakit yang masih terasa bagaimana hebatnya sakaratul maut, belum lagi ketakutan memasuki liang lahat. Malaikat Munkar dan Nakir bertanya yang belum tentu kita sanggup untuk menjawabnya.
Dengan demikian, bagaimana menghindarinya? Sebelum penyesalan itu tiba, sebelum kesengsaraan panjang menghampiri maka bergegaslah menuju ampunan dan rahmat-NYA. Jangan sia-siakan waktu dan kesempatan yang hanya sementara ini agar selalu ingat pada-NYA, jalankan perintah dan jauhi larangan-NYA. Jangan biarkan kita dihisab oleh segala amal buruk kita. Semoga kita digolongkan kepada hamba yang diseru-NYA, dan semoga termasuk hamba yang mencintai dan dicintai oleh Rabb-NYA yang mengasihi kita.Amin...

Saat- saat Kematian

Salam semua,
minggu nie,minggu yang suram...masih lagi terasa sedih atas kehilangan rakan sepejabat yang kembali ke rahmatullah semalam...Al- fatihah buat Allahyarham Shafari
Kembalinya allahyarham ke sisi Yang Maha Esa,mengingatkan diri bahawa ajal tidak mengenal usia dan masa.Oleh itu,renungan ini dikongsi bersama 

Dikisahkan ketika Allah mencipta Al-Maut (kematian) dan menyerahkan kepada Izrail, maka berkata malaikat Izrail, “Wahai Tuhanku, apakah Al-Maut itu?”. Maka Allah menyingkap rahsia Al-Maut itu dan memerintah seluruh malaikat menyaksikannya. Setelah seluruh malaikat menyaksikannya Al-Maut itu, maka tersungkurlah semuanya dalam keadaan pengsan selama seribu tahun. Setelah para malaikat sedar kembali, bertanyalah mereka, “Ya Tuhan kami, adakah makhluk yang lebih besar dari ini?” Kemudian Allah SWT berfirman: “Akulah yang menciptakannya dan Akulah yang lebih agung daripadanya. Seluruh makhluk akan merasakan Al-Maut itu”.
Kemudian Allah memerintahkan Izrail mengambil Al-Maut. Walau bagaimanapun, Izrail khuatir jika tidak terdaya untuk mengambilnya sedangkan Al-Maut lebih agung daripadanya. Kemudian Allah memberikannya kekuatan, sehinggalah Al-Maut itu menetap di tangannya. Malaikat Izrail diberi kemampuan yang luar biasa oleh Allah hingga barat dan timur dapat dijangkau dengan mudah olehnya.
100 hari sebelum kematian – Ini adalah tanda pertama dari Allah kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walau bagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.
40 hari sebelum kematian – Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arasy Allah. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih akan merasakan seakan-akan bingung seketika.
7 hari sebelum kematian – Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba- tiba ianya berselera untuk makan.
3 hari sebelum kematian – Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.
1 hari sebelum kematian – Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.
Hari kematian – Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.
Baginda Rasullullah S.A.W bersabda, “Apabila telah sampai ajal seseorang itu maka akan masuklah satu kumpulan malaikat ke dalam lubang-lubang kecil dalam badan dan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua-dua telapak kakinya sehingga sampai ke lutut. Setelah itu datang pula sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik roh dari lutut hingga sampai ke perut dan kemudiannya mereka keluar. Datang lagi satu kumpulan malaikat yang lain masuk dan menarik rohnya dari perut hingga sampai ke dada dan kemudiannya mereka keluar. Dan akhir sekali datang lagi satu kumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah yang dikatakan saat nazak orang itu”.
Sambung Rasullullah S.A.W. lagi, “Kalau orang yang nazak itu orang yang beriman, maka malaikat Jibrail akan menebarkan sayapnya yang disebelah kanan sehingga orang yang nazak itu dapat melihat kedudukannya di syurga. Apabila orang yang beriman itu melihat syurga, maka dia akan lupa kepada orang yang berada disekelilinginya. Ini adalah kerana sangat rindunya pada syurga dan melihat terus pandangannya kepada sayap Jibrail. Kalau orang yang nazak itu orang munafik, maka Jibrail akan menebarkan sayap disebelah kiri. Maka orang yang nazak tu dapat melihat kedudukannya di neraka dan dalam masa itu orang itu tidak lagi melihat orang disekelilinginya. Ini adalah kerana terlalu takutnya apabila melihat neraka yang akan menjadi tempat tinggalnya”.
Sama-sama kita renungkan

Tuesday, July 19, 2011

Strategi Menjadi Jutawan



Anda tercari-cari jawapan kepada
"Bagaimana hendak jadi kaya?"
Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan
8 Mentor Jutawan Malaysia!
Kini, mentor usahawan Jutawan, Jurulatih Jutawan, Jutawan MLM, Jutawan Senyap, Jutawan Berani Gagal dan Jutawan Internetmendedahkan STRATEGI SEBENAR DAN SATU-SATUNYA CARA bagaimana ANDA boleh mencapai kejayaan dalam bidang kewangan dengan cepat!

Ikuti transkripsi penuh temubual Irfan Khairi
bersama ikon & mentor jutawan Malaysia...



Apa kata pembaca mengenai ebook "Mentor Jutawan"?...
Buku yang hebat untuk pembaca yang hebat. Syabas Irfan Khairi. Mentor Jutawan memang sesuai untuk sesiapa sahaja yang mahu memulakan peniagaan sendiri. Mentor Jutawan telah berjaya mencungkil rahsia-rahsia jutawan yang berjaya untuk dijadikan fomula atau pembakar semangat untuk mereka yang ingin berjaya.
Semua Jutawan yang dipaparkan telah berkongsi jatuh bangunnya mereka di dalam dunia perniagaan. Kejayaan tidak datang bergolek tapi dengan usaha yang gigih. Mungkin sebelum ini ramai yang kurang berkeyakinan dalam memulakan perniagaan mereka sendiri. Saya percaya dan menjamin setelah membaca buku ini mereka akan lebih yakin dan tidak melakukan kesilapan yang telah mereka lalui.
Semua yang berjaya telah melakukannya from "scratch" dan tidak ada jalan mudah melainkan kita menjadikan cerita mereka sebagai sumber idea atau fomula untuk berjaya. Pastikan anda merebut peluang keemasan untuk mendapat buku ini.
Izzul Baby Gift
Sebenarnya saya sudah berjanji pada diri tidak mahu membeli sebarang ebook lagi sebelum saya berjaya sebab sudah terlalu banyak ebook saya beli tetapi 'belum rezeki' saya untuk berjaya. Tetapi ebook 'Mentor Jutawan' ni berjaya mengamit dan mengetuk pintu hati saya untuk memiliki dan mencari rahsia bukan satu tetapi lapan orang jutawan dalam bidang masing-masing.
Akhirnya saya tewas, 'Mentor Jutawan' memang benar-benar satu ebook yang mesti dimiliki oleh setiap orang! Ianya tidak ternilai dengan wang ringgit berbanding ilmu yang dikongsi oleh lapan jutawan ini. ebook ini bukan sahaja sebagai pencetus semangat tetapi banyak ilmu, rahsia dan aktibar yang boleh dicontohi.
Jangan fikir dua kali, saya amat mengesyorkan anda memiliki ebook ini. Anda tidak akan rugi satu senpun bahkan anda boleh meraih pendapatan sampingan dengan program 'affiliate'nya. Hebatkan!
Tq Irfan.
Hajijah


Klik disini untuk mendapatkan ebook laris Mentor Jutawan

Dewa Cinta episod 18

Hubungan June dan Iqbal tidak begitu lancar.June mula rapat dengan Nikki. Lynn akan teruskan komplot dengan Fariz dengan menggunakan Selena untuk memisahkan Iqbal daripada June.


Download Tak ingin Pisah


Tak ingin pisah engkau dan aku
Takkan sama diriku tanpa genggamamu
Oh cintaku

Tak ingin pisah engkau dan aku
Semua membatu semua membeku
Tanpa kamu

Bagaimana mungkin hujan tercipta tanpa mega
Takkan bersemi bunga tanpa mentari
Bagaimana mungkin kaki kita
Melangkah tanpa arah

Takkan ada legenda
Tanpa sentuhan kisah cinta

Tak ingin pisah engkau dan aku
Berdua merajut cinta
Merangkai asa bahagia

Bagaimana mungkin hujan tercipta tanpa mega
Takkan bersemi bunga tanpa mentari
Bagaimana mungkin kaki kita
Melangkah tanpa arah

Takkan ada legenda
Tanpa sentuhan kisah cinta

Tak ingin usai disini
Ku ingin cinta yang abadi





Download Geisha- Pilihan hatiku

Berdiri ku disini hanya untukmu
Dan yakinkan ku untuk memilihmu
Dalam hati kecilku inginkan kamu
Berharap untuk dapat bersamamu
Aku kan ada untuk dirimu
Dan selalu tuk mu
Reff :
Terlukis indah raut
Wajahmu dalam benakku
Berikan ku cinta terindah
Yang hanya untukmu
Tertulis indah puisi cinta
Dalam hatiku
Dan aku yakin kau memang
Pilihan hatiku
Dalam hati kecilku inginkan kamu
Berharap untuk dapat bersamamu




Leia- Black

Ti
dak ku sangka hubungan kita
Akan di duga sebegini
Kerna ku jauh di kota
Dan kau pula menyepi di sana
Terpaksa menerima
Hakikatnya ku di sini
Dan kau pula di sana

Chorus
Malam ini ku hadiahkan
Sebutir bintang pengganti kata-kata
Dengarlah janjiku padamu
Sang rembulan menemani
Sementara menanti waktu bersama
Sabarlah masanya kan tiba

Seringkali ku terbayangkan mu
Dalam mimpiku kau tersenyum
Sedihnya rasa pabila ku bangun
Dari nyenyak tidurku
Masih ku keseorangan
Kerna ku di sini
Dan kau pula jauh di sana

Ulang Chorus

Hari demi hari ku nanti
Tiba malam hari
Kan ku pejam mata
Lihat kau tertawa
Dalam mimpi kita berdua
Terbang di angkasa
Hidup kita sempurna akhirnya

Ulang Chorus
Rasanya,pengarah dewa cinta memang suka lagu- lagu dari seberang
Nasib baik best....